Connect with us

پلتفرم X570 شرکت AMD مادربردها را حرفه ای می کند

منتشر شده

در

پلتفرم x570 شرکت amd مادربردها را حرفه ای می کند

چارلز چیانگ به عنوان مدیر عامل شرکت MSI، بیانیه ای در رابطه با قیمت آینده مادربرد X570 منتشر کرده است. با توجه به ادغام چندین تکنولوژی جدید و همچنین تغییر استراتژی کمپانی AMD، مادربردهای X570 می توانند نسبت به مادربردهای قبلی یعنی X370 و X470 قیمت بیشتری داشته باشند.

پلتفرم مادربرد x570 ای ام دی

لیست قیمت مادربرد

کمپانی AMD با استفاده از پلتفرم و مادربرد X570 تصمیم گرفته است، بازار با کیفیت و پر مخاطب سیستم های کامپیوتری را در انحصار خود داشته باشد تا بتواند کاربران و گیمرهای حرفه ای بازار را جذب خود نمائید، البته این شرکت برای انجام این کار و بازاریابی آن هزینه های زیادی صرف کرده است.

ویژگی های پلتفرم X570 توسط کمپانی AMD اعلام شد:

از دیگر ویژگی های پتلفرم X570 که توسط کمپانی ای ام دی منتشر شده است می توان به 8 پورت یو اس بی SuperSpeed+ 10Gbps، 16 اسلات PCIe 4.0 و 12 پورت ساتا 6Gbps و 4 پورت یو اس بی HiSpeed 480Mbps اشاره کرد، همچنین علاوه بر پورت PCIe 4.0، USB، و ذخیره سازی I / O، این پلتفرم به پردازنده AMD Ryzen بهره مند خواهد شد

مادربرد x570 ام اس آی

مدیر عامل شرکت MSI چارلز چیانگ در کنفرانس خبری نمایشگاه کامپیوتکس نیز اعلام کرد: شرکت AMD به جای طراحی و توسعه تراشه های سخت افزاری پلتفرم X570، خود چیپ ست X570 را طراحی و توسعه داده است، در مقایسه با چیپست های قبلی AM4 تولید شده توسط ASMedia، به نظر می رسد چیپست X570 به علت ادغام با PCIe 4.0 هزینه بیشتری برای تولید داشته باشد.

فناوری فوق العاده نسل چهارم PCIe هزینه زیادی در مادربرد خواهد گذاشت. در همین راستا شرکت AMD قصد دارد چیپست X570 را با قیمت بالایی به بازارهای قطعات کامپیوتر عرضه کند؛ چرا که X570 با قدرت بیشتری نسبت به پیشینیان خود، به بازار های جهانی عرضه خواهد شد.

پلتفرم x570 در مادربرد ام اس آی

چیپست X570 با 10 وات در مقایسه با X370 سه واتی، قدرت برق بیشتری داشته و افزایش مصرف انرژی X570 یک چالش برای تولید کنندگان مادربرد است؛ زیرا آنها باید طرح های ساخت آینده را با توجه به افزایش توان تولیدی و در ادامه افزایش تعداد فازهای VRM و خنک سازی چیپست های خنک کننده، تنظیم کنند. در همین راستا جدیدترین مادربرد شرکت گیگابایت یعنی GIGABYTE X570 AORUS XTREME با همین استاندارهای گفته شده طراحی و توسعه یافته است. بدین ترتیب به نظر می رسد شرکت MSI قصد دارد بیشتر بر اساس استانداردهای شرکت AMD اقدام به طراحی و توسعه مادربردهای مستقل خود کند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار