Connect with us

پلی استیشن 5 رسما رونمایی شد

منتشر شده

در

رونمایی رسمی پلی استیشن 5

پلی استیشن 5 سونی بعد از مدتها انتظار برای گیمرها و به دنبال شایعه های فراوانی که در مورد نسل جدید پلی استیشن سونی وجود داشت، بالاخره در رویدادی رسمی از طرف کمپانی سونی رونمایی شد. هرچند مدتی پیش سونی از دسته های پلی استیشن 5 با نام Dual Sense رونمایی کرده بود اما برای اولین بار ظاهر PlayStation 5 را در این رویداد به طرفدارانش نشان داد. همانطور که از روی دسته حدس زده می شد ظاهر زیبای این مدل در با ترکیب رنگ مشکی و سفید است. سونی اعلام کرده این محصول پرطرفدار خود را در تعطیلات آخر سال 2020 به بازار عرضه خواهد کرد.

دنیای نامحدود بازی ها در پلی استیشن 5

لیست قیمت کنسول بازی

دنیای نامحدود بازی ها با PlayStation 5

قبلا هم در خبرهای زیادی که پیرامون این محصول منتشر شده بود، انتظار می رفت این کنسول طیف زیادی از بازی پلی استیشن را شامل شود. در لیستی که سونی از بازی های PlayStation 5 معرفی کرده این شایعات به حقیقت نزدیک شدند و می توان گفت بازی محبوبی وجود ندارد که پلی استیشن 5 آن را پشتیبانی نکند. برای مثال همزمان با این رونمایی از بازی Resident Evil 8 هم رونمایی شد، همچنین بازی های پرطرفداری مثل Marvel’s Spider-Man: Miles Morales، Gran Turismo 7، هورایزن 2 با نام فوربیدن، Godfall و Ratchet and Clank: Rift Apart و چندین بازی مهیج دیگر در لیست بلند بازی ها قرار دارند. از نکات قابل توجه دیگر اینکه هر بازی ای که در پلی استیشن 4 وجود داشت می تواند به صورت ذخیره به این کنسول جدید منتقل شود.

مشخصات فنی پلی استیشن 5

مشخصات فنی کنسول پرقدرت PS5

از جمله اطلاعات محدودی که خود کمپانی سونی قبلا در مورد PS5 منتشر کرده راجع به مشخصات فنی این کنسول بازی می شود. اما حالا می دانیم پردازنده گرافیکی یا GPU با معماری شخصی سازی شده RDNA 2 با قدرت 10.28 ترافلاپس و فرکانس متغیر 2.23 گیگاهرتز و پردازنده مرکزی یا CPU مدل Zen 2 هشت هسته ای از خصوصیات بارز این کنسول پرقدرت محسوب می شوند. فضای ذخیره سازی شخصی شده پلی استیشن 5 شامل 825 گیگابایت در SSD شخصی سازی شده و فضای ذخیره سازی خارجی آن از نوع NVMe با SSD قابل ارتقاء می باشد. در کنار این فضاها پلی استیشن 5 قادر به پشتیبانی از هارد اکسترنال USB هم خواهد بود. نوع SSD به کار رفته در این محصول دلیل اصلی سرعت پردازش بالاتر آن نسبت به مدل های قبلی خواهد بود. سرعت لودینگ بسیار پایین است و دیگر نیازی به منتظر ماندن برای بالا آمدن اطلاعات بر روی آن نخواهید بود.
در این رویداد علاوه بر معرفی پلی استیشن 5، از محصولات جانبی این کنسول که شامل هدفون پلی استیشن 5، یک HD Camera و یک مدیا ریموت هم رونمایی شد.

تفاوت دو نسخه معرفی شده پلی استیشن 5

در این رویداد پلی استیشن 5 در دو نسخه به علاقمندانش معرفی شد: پلی استیشن 5 و پلی استیشن 5 دیجیتال. نسخه دیجیتال پلی استیشن سونی ارزان تر از نسخه دیگر است به این دلیل که در نسخه دیجیتال تنها از بازی های دیجیتالی پشتیبانی خواهد کرد و نمی توان روی این مدل دیسک قرار داد. اما در پلی استیشن 5 سیستم بلوری اولترا 4K قرار داشته و می توان دیسک بازی را روی آن قرار داد.
هنوز قیمت این محصول به صورت رسمی از طرف سونی اعلام نشده ولی طبق قول سونی، PlayStation 5 حتما تا انتهای سال 2020 روانه بازار خواهد گردید.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

2 دیدگاه

  1. مانلی

    ژوئن 16, 2020 در 10:25 ق.ظ

    پلی استیشن 5 سونی به بازار کنسول بازی ایران بیاد، با این تورمی که تو بازار هست یعنی قیمتش چقدر میشه؟؟؟

    • گیمر فقیر

      جولای 12, 2020 در 12:10 ب.ظ

      قیمتش با دلار تو آمریکا 790 دلاره با یک حساب سر انگشتی شما اگه با دلار 20000 تمن حساب کنی در میاد حدود 15 میلیون اما قیمت دلار هر روز میرع بالا تر الان قیمت روز دلار 23000 تمنه یعنی 18 میلیون تقریبا
      دلار تا آخر این سال یا ماها به 30000 تمن میرسه یعنی 23 میلیون هووووووووو
      کنسول وارد ایران بشه گمرک میخوره تقریبا 23 میلیون و 700 یا 800
      به شهر های متخلف میره میشه 24 میلیون
      وانتی هم که میرسونه روش میرنه میشه میشه 24 میلیون و 100 یا 200 هزار
      آقا فروشنده ها هم میزنن روش
      اینا رو سر ته به هم بیاری تقریبا زیاد زیادش 25 میلیون
      کم کمش 24 میلیون و 500

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار