Connect with us

کاربرد دوربین های متعدد در گوشی های جدید

منتشر شده

در

تعداد بیشتر دوربین ها در گوشی های هوشمند برای ثبت تصویر بهتر

در دنیای فناوری امروزه، افزایش تعداد دوربین ها در گوشی های تلفن همراه، به یک موضوع رقابتی برای تولید کنندگان مختلف تبدیل شده است. اما سوال اینجاست که آیا تعدد این دوربین ها بر روی کیفیت ثبت تصویر تاثیر می گذارد یا خیر. اولین بار گوشی ال جی V40 بود که از فناوری دوربین های ترکیبی بهره می برد. بعد از آن هم هوآوی 20 پرو با دوربین های سه گانه به بازار آمد تا حالا که شاهد عرضه گوشی های تلفن همراه با دوربین های چهارگانه و پنج گانه هستیم. همه شرکت های تولید کننده تلفن همراه مثل هوآوی، شیائومی، وان پلاس و حتی اپل در حال طراحی و تولید گوشی هایی با دوربین های چندگانه هستند. هرچند ناگفته نماند طراحی موبایل هایی با دوربین های چندگانه به عنوان شیوه های برای بازاریابی بهتر برای گوشی های میان رده محسوب می شود.

کیفیت و کمیت دوربین ها در گوشی های هوشمند

لیست قیمت گوشی موبایل

ارتباط تعداد دوربین ها و کیفیت آنها

از جمله انواع دوربین هایی که به گوشی های تلفن همراه اضافه شدند دوربین های ماکرو و همچنین سنسور تشخیص عمق بودند که در حقیقت تاثیری بر کیفیت تصویری که ثبت می شود ندارند. سنسور دوربین اصلی فعال تر و همچنین لرزش گیر اپتیکال هم تاثیری در کیفیت تصویر ایجاد نمی کنند. در واقع تنها عامل تاثیر گذار، سخت افزار دوربین اصلی به کار رفته می باشد. نرم افزار مربوط به پردازش تصویر هم در کیفیت تصویر ثبت شده در دوربین گوشی موبایل موثر است. اما دلیل استفاده از این سنسورهای اضافه توسط شرکت های تولید کننده تلفن همراه این است که برای مثال سنسور تشخیص عمق برای حالت پرتره و افکت های عمق در میدان تاثیر دارند. استفاده از این فناوری شاید برای شرکت های تولید کننده ارزان تر از کار بر روی نرم افزار با کیفیت تر در گوشی تمام بشود. سنسورهای استفاده شده صرفا عمق میدان را در تصویر نشان می دهند و در وضوح و کیفیت آن تاثیری نمی گذارند.

چه زمانی دوربین های بیشتر پذیرفته هستند

چه زمانی افزایش تعداد دوربین در گوشی های موبایل پذیرفتنی است؟

استفاده از دوربین اولترا واید یکی از گزینه هایی است که اگر در سری چندگانه دوربین ها به کار رود باعث ثبت تصاویری با عرض بیشتر و گسترده تر خواهد بود. این دوربین ها رزولوشن بالاتری را نسبت به سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی که در اکثر دوربین های چندگانه به کار می رود را ارائه می دهد. خوشبختانه امروزه شاهد استفاده گشترده از این نوع دوربین در اکثر گوشی های موبایل هستیم. بهره گیری از دوربین های زوم مدل پریسکوپی و تله فوتو هم می تواند در ارتقاء کیفیت تصویر موثر واقع شود. نوع دیگری از این سنسور های اضافه شده به دوربین های چندگانه سنسور تک رنگ است که در مدل های قدیمی تر گوشی هوآوی و گوشی نوکیا از آن استفاده شده بود. این سنسور ها برای استفاده در نور کم کاربرد زیادی دارند و باعث ثبت عکسی با وضوح بیشتر خواهند شد.

همه این اطلاعات را می توانید موقع خرید یک گوشی تلفن همراه از روی مشخصات فنی آن ها متوجه شوید.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. فرامک

    اکتبر 31, 2020 در 4:21 ب.ظ

    یعنی عملا فقط برای بازاریابی این جرکت رو زدن، نه خوشم اومد هوآوی اولین برند بوده که این حرکت رو زده و البته ال جی، حالا تو بگو دوربین ده گانه، وقتی کیفیت ندارهچه فایده واقعا؟؟؟ یدونه دوربین داشته باشه و عالی باشه خیلی میارزه به اینکه

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار