Connect with us

کاهش قیمت رمز ارزها

منتشر شده

در

اکنون رمز ارزها در آشفته ترین حالت ممکن به سر می برند و ممکن است این آشفتگی به درازا بکشد. سال گذشته بازار جهانی با افزایش قیمت ارزهای دیجیتال رو به رو شد تا جایی که ارزش بیت کوین تا مرز 50 هزار دلار افزایش پیدا کرد و در کنار این افزایش دیگر رمز ارزها نیز جهش چشمگیری را به همراه داشتند اما حالا به دلیل شوک وارد شده به دنیای کریپتوها بازار جهانی با قرمز شدن نمودارهای رمز ارزها مواجه شده است.

سقوط آزاد بیت کوین

در دو ماه گذشته شوک بزرگی در دنیای کریپتو ایجاد شده که با کاهش قیمت تمام رمز ارزها همراه بود. در کنار افت بازار کریپتو بازارهای جهانی سهام نیز با سقوط شدیدی همراه بودند. تحلیل ها نشان داده بازار رمز ارزها با بازار جهانی سهام ارتباط مستقیمی دارند، هرگاه در بازار جهانی سهام با روند نزولی مشاهده شود همین روند در بازار رمز ارزها نیز مشاهده خواهد شد. تجربه نشان داده این کاهش قیمت ها در آینده جهش بلندی خواهند داشت یا احتمال دارد مدت کوتاهی یک بحران ارزی را با خود به همراه داشته باشد.

سقوط آزاد بیت کوین

سقوط آزاد بیت کوین

با گذشت یک هفته، روز شنبه بحران بیت کوین جدی تر شد. قیمت ها در بازار جهانی به 20000 دلار رسید و در برخی از ساعات به مرز 19000 و 18000 دلار نیز کاهش یافت اما در آخرین روزهای شنبه پادشاه ارزها به پایین ترین حد خود یعنی 17000 دلار رسید که این کاهش پایین ترین حد در 18 ماه گذشته به حساب می آید. در سال های 2014 و 2018 دنیای کریپتو با زمستان ارزها مواجه شد اما با گذشت مدتی ارزش ارزها به حالت قبل در آمد. برخی از کارشناسان ارز دیجیتال معتقدند اکنون در زمستان ارز دیجیتال قرار گرفته ایم هرچند کاهش قیمت این زمستان نسبت به سال های گذشته بیشتر است.

از علل های تأثیر گذار در کاهش قیمت ارزهای دیجیتال که می توان به آن ها اشاره کرد، توقف در سرمایه گذاری سرمایه داران می باشد زیرا در حال حاضر آن ها از سرمایه گذاری های پر خطر دوری کرده اند و از سرمایه گذاری در حوزه ارز دیجیتال خارج شده اند و هفته گذشته با کاهش قیمت ها شرکت سلسیوس برداشت را برای مشتریان خود متوقف کرده است که باعث ترس از سرایت به بازار گسترده تر شد.

نظر برخی از افراد معروف در مورد کاهش قیمت رمز ارزها

پلن بی (Plan B) تحلیلگر مشهور هلندی در حوزه رمز ارزها می گویند در حال حاضر 2 دیدگاه در مورد بیت کوین وجود دارد، این یک حباب است و با افت شدید قیمت ها مواجه می شویم یا با نوسانات زیادی رو به رو هستیم که در آینده باعث افزایش قیمت ها خواهد شد.

نظر پلن بی در مورد کاهش قیمت رمز ارزها

نظر پلن بی در مورد کاهش قیمت رمز ارزها

همچنین پلن بی معتقد است که در حال حاضر بیت کوین به پایین ترین سطح خود می رسد و این یکی از بازی های سرمایه گذاری می باشد در نتیجه با کاهش قیمت ها  بیت کوین بیش از حد فروخته می شود و مجدد با افزایش قیمت مواجه خواهیم شد.

السالوادور، جزیره بیت کوین

السالوادور در سال 2021 معامله با ارز دیجیتال را قانونی اعلام کرد و رئیس جمهور این کشور اقتصاد السالوادور را متکی بر بیت کوین بنا نهاد. زمانی که رئیس جمهور السالوادور این ارز دیجیتال را قانونی اعلام کرد از سوی صندوق بین المللی پول مورد انتقاد قرار گرفت اما این رئیس جمهور خرید و فروش با بیت کوین را در کنار دلار قانونی اعلام کرد. این کشور تا کنون بیش از 110 میلیون دلار از بودجه عمومی کشور را برای خرید حداقل 2300 کوین پرداخت کرده است. اما اکنون با کاهش قیمت رمز ارزها این کشور با ضرر حدوداً 50 درصد مواجه شده است. این کاهش قیمت ها خشم مردم السالوادور را برافروخته است و رئیس جمهور این کشور در توییتر خود به مردم گفته است «نه تنها سرمایه گذاری آن ها ایمن است، بلکه به زودی با رشد چشمگیری رو به رو خواهند شد.»

اقتصاد السالوادور متکی بر بیت کوین

در روزهای اولیه کاهش قیمت ارز دیجیتال آقای نجیب بقیله مردم را به آرامش دعوت کرده است و گفت: «من می بینم برخی از مردم نگران و مضطرب هستند. توصیه من این است که مردم از نگاه کردن به نمودارها دست بکشند و از زندگی لذت ببرید اگر در BTC سرمایه گذاری کرده اید، سرمایه گذاری شما امن است و ارزش آن پس از بازار نزولی به شدت افزایش می باید. صبر کلید اصلی است.»

وزیر دارایی السالوادور نیز در مصاحبه ای گفته است: «وقتی به من می گویند که ریسک مالی السالوادور به دلیل بیت کوین واقعاً بالاست، تنها کاری که در مقابل این سخن ها می توانم انجام دهم لبخند زدن است و می گویم ریسک مالی بسیار کم است.

بیل گیتس می گوید سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال احمقانه است

بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت و نابغه دنیای فناوری از همان روز اول مخالفت خودش را با رمز ارزها اعلام کرد. در بحبوحه نوسانات ارز دیجیتال هفته گذشته Tech Crunch مصاحبه ای با بیل گیتس داشت و نظر او را در مورد این ارزها پرسیدند و آقای گیتس گفته است ترجیح می دهد برروی یک مزرعه یا شرکتی که محصولی تولید می کند سرمایه گذاری کند.

بیل گیتس ماه گذاشته در گفت و گویی گفته است صاحب هیچ کدام یک از ارزهای دیجیتال نمی باشد و در ادامه گفت دوست دارم برروی چیزهایی سرمایه گذاری کنم که خروجی ارزشمندی داشته باشد. شخص دیگری برای کریپتوها تصمیم می گیرد و اشخاص مختلف آن ها را خریداری میکنند در نهایت فروخته می شود بنابراین دیگر سرمایه گذاری ها چیز ارزشمندی به جامعه اضافه نمی کند.

نظر بیل گیتس در مورد بازار ارز دیجیتال

نظر بیل گیتس در مورد بازار ارز دیجیتال

سال 2021 بیل گیتس در باره خطرات خرید سرمایه گذاران معمولی ابراز نگرانی کرد و بیان کرد نباید تحت تأثیر توییت های سرمایه گذاران بزرگ مانند ایلان ماسک قرار بگیرید. پیش از این آقای گیتس در مورد آسیب زدن به محیط زیست توسط دستگاه های استخراج رمز ارزها اخطارهایی را داده بود.

مجله Bitcoin Magazine

مجله بیت کوین یکی از معتبرین ناشران اخبار بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال می باشد. هنگام ریزش قیمت بیت کوین، این مجله واکنش هایی را نشان داد و تحلیل هایی را منتشر کرد.  این مجله با انتشار تصویری با مضمون HODL که نشان دهنده مقاومت سرمایه گذاران در برابر کاهش قیمت ها را نشان داده است. همچنین در این تصویر یک غول یخی را نشان می دهد که بیانگر آغاز زمستان رمز ارزها می باشد.

مجله Bitcoin Magazine

مجله Bitcoin Magazine

مجله بیت کوین تصویری از تاجر معروف کوین اولیری را منتشر کرد که در مصاحبه ای با این مجله بیان کرده قصد فروش بیت کوین های خود را ندارد و تصمیم دارد بیت کوین خریداری کند و کوین اولیری به این مجله گفته است در ماه های آینده با جهش های صعودی از سوی بیت کوین مواجه خواهیم شد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار