گوناگون

کلاب هاوس چیست و چطور کار می کند؟

برنامه Clubhouse چیست و چطور کار می کند؟ این روزها حتما اسم برنامه کلاب هاوس زیاد به گوش شما خورده است. یک شبکه اجتماعی جدید که کاربرد آن با بقیه برنامه ها و شبکه های اجتماعی متفاوت است. این برنامه که در مدت کوتاهی توانست توجه عده زیادی را به خود جلب کند به شبکه اجتماعی ویس یا صدا هم شهرت پیدا کرده است. هر چند ردپای ایلان ماسک را در به محبوبیت رسیدن و شناخته تر شدن این برنامه نمی توان نادیده دید. همان کاری که این فرد در مورد برنامه سیگنال انجام داد و در مدت کوتهای باعث شد برنامه سیگنال بعد از سالها فعالیت ناگهان به معروفیت برسد. از عمر کلاب هاوس حدود یک سال می گذرد ولی این برنامه ظرف یکی دو ماه اخیر تعداد دانلود این برنامه به شدت بالا رفته است.

فضای مجازی جدید با برنامه کلاب هاوس

لیست قیمت گوشی موبایل

نحوه دسترسی و دانلود برنامه Clubhouse

در ابتدا برنامه Clubhouse فقط برای کاربران سیستم عامل iOS ارائه شد. یعنی افرادی که به گوشی موبایل آیفون و آیپد دسترسی دارند. دلیل این امر هم این بود که کاربران اندروید در سرتاسر دنیا از کاربران آی یو اس بیشتر هستند. در نتیجه برای اینکه در ابتدای کار با این برنامه سرورهای اصلی سازندگان دچار اختلال نشود، این برنامه فقط برای کاربرای آیفون و آیپد در دسترس قرار گرفت. هرچند نسخه های غیر رسمی از این برنامه برای کاربران اندروید هم در پلی استور قرار گرفته است. توصیه می شود نسخه های غیر رسمی این برنامه را دانلود نکنید.
برای ورود به این برنامه بعد از دانلود آن روی گوشی موبایل خود، باید شماره تلفن و نام واقعی خود را به Clubhouse بدهید. پس از نصب کلاب هاوس برای دسترسی به این اپلیکیشن به یک دعوتنامه از سوی کاربران کلاب هاوس نیاز دارید. هر کاربر جدید دو دعوتنامه دارد و بعد از استفاده تعداد دعوتنامه بیشتری نیز به او اختصاص داده می‌شود. در صورتی که دعوتنامه نداشته باشید می‌ توانید با طی کردن مراحل ثبت نام، نام کاربری خود را در این شبکه ثبت کنید.

نحوه دسترسی و دانلود برنامه Clubhouse

در صورتی که یکی از دوستان شما که شماره تلفن ‌تان را در لیست تماس ‌های خود داشته باشد و در این شبکه دعوتنامه ‌ای در اختیار داشته باشد می ‌تواند با انتخاب نام، شما را به استفاده از این سرویس دعوت کند. قبل از اینکه از طرف یکی از دوستانتان دعوت شوید، می‌ توانید نام کاربری نهایی خود را برای این سرویس رزرو کنید. شخصی که شما را دعوت می‌کند به شماره تلفن ‌شما احتیاج دارد. لینکی به این شکل joinclubhouse.com/app برای شما ارسال می‌ گردد که می ‌توانید از طریق آن وارد سیستم شوید.
همچنین می‌ توانید حساب کاربری توییتر خود را به کلاب هاوس پیوند دهید. حتی می‌ توانید عکس پروفایل توییترتان هم برای این شبکه استفاده کنید. کلاب هاوس همچنین کمک می‌کند تا مخاطبان خود را نیز به هم پیوند دهید. به این معنی که پیدا کردن افراد برای پیگیری آسان ‌تر باشد. پس از ورود به سیستم می‌ توانید آدرس ایمیل ‌تان را با سرویس تایید کنید تا در صورت بروز مشکل، آن را به عنوان روشی برای اتصال مجدد در اختیار داشته باشید.

آیا واقعا به برنامه جدید کلاب هاوس نیاز داریم؟

برنامه کلاب هاوس نوع جدیدی از شبکه اجتماعی مبتنی بر صدا است. این اپلیکیشن اجازه می دهد تا کاربران از هر جایی با هم صحبت کنند، داستان خود را بگویند، ایده های خود را توسعه دهند، دوستی ها را گسترش بدهند و با افراد جدید در سراسر جهان آشنا شوند. بعد از اینکه کرونا باعث شد تا اغلب جلسات و کلاس ها به صورت آنلاین برگزار شدند، ظهور و گسترش چنین پلتفرم هایی روز به روز در حال گسترش است. اما اینکه این برنامه ها نیاز افراد را به تبادل نظرات و اطلاعات برطرف کنند مبهم است. در این پلتفرم شما می توانید به صورت آنلاین در کلاب ها یا اتاق هایی که موضوعات مشخص دارند حضور پیدا کنید و در آنجا به صحبت های دیگران گوش کنید و نظرات خود را نیز بیان کنید.

آیا واقعا به برنامه جدید کلاب هاوس نیاز داریم
شما می توانید به کلاب های از پیش ایجاد شده بپیوندید یا اینکه اتاق خود را با موضوع مورد نظرتان ایجاد نمایید. اگر تصمیم ورود به اتاقی را دارید، به عنوان شنونده و بدون دسترسی به میکروفون در آن شرکت می کنید. در این مدت می توانید مکالمه را گوش کنید تا موضوع را درک کنید. همچنین می توانید بر روی عکسهای کاربر کلیک کنید تا ببینید چه کسی در اتاق است. وقتی برای پرسیدن سوال یا مشارکت آماده شدید ، روی نماد دست کلیک کنید و ناظران می توانند انتخاب کنند تا شما را به صحنه بیاورند. شما می‌توانید خودتان یک اتاق مجازی ایجاد کنید یا به اتاقی بپیوندید که دیگران در آن صحبت می‌کنند. در کلاب هاوس همچنین، همه چیز زنده و همزمان اتفاق می ‌افتد. این اپلیکیشن مکالمات را ضبط نمی‌کند و نمی ‌توان بعدا آنها را گوش کرد، برای همین باید به طور زنده مسائل را دنبال کنید. به تازگی نسخه رسمی برنامه کلاب هاوس برای اندروید نیز در دسترس قرار گرفته است.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. من کلاب هاوس غیر رسمی اندروید رو هم نصب کردم اما خودم از اسپیس توئیتر استفاده میکنم، چون با وجود اینکه توئیت میزنیم با همون دوستامون هم صحبت میکنم البته تلگرام هم این قابلیت رو گذاشته ، نمی دونم چرا کلاب هاوس اینقدر معروف شده به صورتی که سیاستمدارا هم داخلش روم میذارن، اما پیش بینی میکنم به همین سرعت هم از فراگیریش کم میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا