Connect with us

آپدیت جدید پلی استیشن 5 با ویژگی های متنوع

منتشر شده

در

آپدیت جدید پلی استیشن 5 با ویژگی های متنوع

آپدیت جدید پلی استیشن 5 با ویژگی های متنوعی منتشر شد. چند ماه است که پلی‌ استیشن ۵ عرضه شده است، ولی سونی اولین به ‌روزرسانی بزرگ این کنسول را معرفی و منتشر کرد. این آپدیت به رفع بعضی از مشکلات و کمبودهای فریمور و کنسول پلی ‌استیشن ۵ پرداخته و امکانات جدیدی را هم برای آن فراهم نموده است. این به ‌روزرسانی جدید ویژگی ‌های کوچک و بزرگ مفیدی را در خود جای داده است اما شاید مهم ‌ترین ویژگی اضافه‌ شده که از زمان عرضه‌ کنسول یکی از خواسته ‌های کاربران بوده است، قابلیت ذخیره‌ سازی بازی‌ های پلی ‌استیشن ۵ در یک حافظه‌ جانبی بوده. حالا در آپدیت جدید برای برطرف کردن مشکل کمبود حافظه‌ کنسول می‌ توانید بازی ‌های خود را به صورت موقت به یک USB وصل شده به کنسول، انتقال دهید.

آپدیت ماه آپریل برای پلی استیشن 5 با گزینه ها و ویژگی های بیشتر

لیست قیمت پلی استیشن سونی

مدیریت حافظه جانبی برای پلی استیشن 5

با دانلود و نصب آپدیت جدید پلی استیشن 5 از این به بعد می توانید بازی‌ های پلی استیشن خود را از حافظه‌ داخلی دستگاه به یک حافظه‌ خارجی انتقال دهید. این روشی عالی و آسان برای افزایش حافظه‌ کنسول بازی شما می باشد. هرچند کنسول پلی ‌استیشن ۵ برای حافظه‌ های بسیار سریع SSD طراحی شده است، اما نمی‌ توانید از طریق این کار و انتقال بازی‌ ها به حافظه‌ خارجی USB، بازی ‌ها را اجرا کنید و باید در هنگام نیاز، دوباره آن بازی ‌ها را به حافظه‌ داخلی دستگاه بازگردانید. نکته‌ مهمی که وجود دارد این است که انتقال دوباره‌ بازی از حافظه‌ خارجی به حافظه‌ داخلی هر زمانی که بخواهید، در دسترس خواهد بود و عملیات انتقال بازی ها هم با سرعت بسیار بالایی رخ خواهد داد تا از این بابت مشکل خاصی نداشته باشید.

مدیریت حافظه جانبی برای پلی استیشن 5

نکته دیگر این است که شما نمی ‌توانید بازی‌ ها را به صورت مستقیم روی حافظه‌ USB دانلود کنید اما بازی ‌هایی را که دوباره در حافظه‌ داخلی کپی کرده ‌اید یا به آن انتقال دهید، به‌صورت خودکار آماد‌ه‌ دریافت به ‌روزرسانی‌ خواهند شد. همچنین در بازی ‌های خاصی که این امکان برای آنها قرار داده شده است، شما می ‌توانید انتخاب کنید که چه بخشی از یک بازی نصب شود.

ویژگی‌ های اجتماعی جدید اضافه شده به کنسول بازی PS4 و PS5

از قابلیت ‌هایی که سونی برای پلی ‌استیشن ۴ معرفی کرد، ویژگی Share Play بود که از طریق آن بازیکنان می‌ توانستند تصویر بازی خود را با دوستانشان به اشتراک بگذارند. اما با آپدیت جدید سونی اعلام کرده است که دارندگان پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ می ‌توانند در هنگام گفتگو و چت کردن با استفاده از Share Play تصویر بازی خود را میان این دو کنسول بازی به اشتراک بگذارند. با استفاده از این ویژگی دارندگان پلی‌استیشن ۵ می ‌توانند اجازه دهند که دوستانشان که کنسول پلی ‌استیشن ۴ را دارند، صفحه‌ بازی‌ آنها را تماشا کنند یا حتی از این طریق آن بازی ‌ها را امتحان کنند. طبیعی است که این اتفاق عکس این مورد هم امکان ‌پذیر می باشد.

ویژگی‌ های اجتماعی جدید اضافه شده به کنسول بازی PS4 و PS5

بهبود کنترلر کنسول بازی PS5 و رابط کاربری در آپدیت جدید

در آپدیت جدید همچنین منوی اصلی Game Base بهبود پیدا کرده و برای دسترسی سریع ‌تر به محتوا و ویژگی ‌های مختلف بهینه ‌سازی شده است. پس از نصب این آپدیت جدید می ‌توان به ‌راحتی بین چت ‌های گروهی و فهرست دوستان جا به ‌جا شد. همچنین شما می ‌توانید نوتفیکیشن ‌های مختلف هر چت گروهی را به ‌دلخواه خود فعال یا غیرفعال نمایید. می‌ توانید به‌ سرعت چت‌ های صوتی گروهی را در حین بازی غیرفعال کرده و با این کار صدای میکروفن شما و دیگر بازیکنان برای شما غیرفعال می ‌شود. همچنین به ‌آسانی می‌ توان میزان صدای هر کدام از بازیکنان دیگر در چت صوتی را برای خودتان کم یا زیاد کنید. با این کار دیگر مجبور نیستید که هر بار از دوستانتان بخواهید که صدای میکروفن خودشان را کم یا زیاد کنند.

بهبود کنترلر کنسول بازی و رابط کاربری در آپدیت جدید

یک نکته جذاب دیگر درباره‌ آپدیت بازی‌ ها است. اگر توسعه ‌دهندگان چنین چیزی را فعال کرده باشند و شما هم گزینه‌ آپدیت اتوماتیک را فعال کرده باشید، به محض دریافت یک آپدیت جدید برای بازی، اگر کنسول بازی سونی شما روشن یا در حالت Rest Mode باشد، آپدیت به‌صورت خودکار دانلود شده تا وقتی به بازی وارد شدید، همیشه آخرین آپدیت نصب شده باشد.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. لیلا

    آوریل 22, 2021 در 10:10 ق.ظ

    پلی استیشن من کپی خور شده و نمیتونم انلاین بازی کنم🥲 که بخوام با دوستام در ارتباط باشم در کنارش، البته منps4 دارم…اینکه میتوتیم باps5 در ارتباط باشیم عالیه

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار