موبایل

آیا گلکسی S24 از آیفون 15 قدرتمندتر است؟

سری جدید گوشی های هوشمند سامسونگ در جریان رویداد Unpacked این شرکت با سری گلکسی های اس 24، 24 پلاس و 24 اولترا به طور رسمی معرفی شده است. پیش از این رویداد اپل رقیب دیرینه شرکت کره ای از نسل 15 آیفون های خود پرده برداشت. دوست داران این دو برند بحث این را دارند که کدام مدل بهتر است. اگر می خواهید بین آخرین مدل گوشی های سامسونگ و اپل یکی را انتخاب کنید باید بدانید به ترجیحات فردی بستگی دارد. هر گوشی هوشمند نقاط قوت خود را دارد که ما بیشتر آن ها را بررسی خواهیم کرد تا به شما در انتخاب گوشی مناسب با اولویت هایتان کمک کنیم.

هوش مصنوعی در گلکسی S24 و آیفون 15

سری جدید گوشی های هوشمند S24 سامسونگ شامل چندین ویژگی قابل توجه هوش مصنوعی می باشد. هوش مصنوعی مولد در سال 2023 بر تیتر خبرها تسلط پیدا کرد و سال 2024 ممکن است به غیر معمول ترین مکان خود برسد. تا اینجای کار سامسونگ، آیفون را در مقابل هوش مصنوعی مولد شکست داده است. هر سه گوشی هوشمند گلکسی S24 دارای هوش مصنوعی مولد در ایمیل، متن، عکس، یادداشت صوتی و موارد دیگر هستند. همانند تلفن های پیکسل گوگل. کاربران اس 24 می توانند سوژه ها را در عکس جا به جا کنند و بخشی از یک تصویر را برای پر کردن مکان خالی تولید کنند. یک کاربر Galaxy S24 می تواند با فردی که به زبان دیگر صحبت می کند تماس بگیرد و از ویژگی ترجمه مبتنی بر هوش مصنوعی در زمان واقعی استفاده کند.

هوش مصنوعی در S24 و iPhone 15
هوش مصنوعی در S24 و iPhone 15

گلکسی اس 24 متنی را برای ایمیل تولید می کند، یادداشت های صوتی را رونویسی و خلاصه می کند و به کاربران امکان می دهد برای انجام جستجوی گوگل یک مورد را روی تصویر حلقه بزنند. هرچند آیفون 15 دارای ویژگی های محدودی از هوش مصنوعی مولد است اما ویژگی های مولد سری اس سامسونگ را ندارد. انتظار می رود که اپل سال 2024 در سری جدید آیفون ها از هوش مصنوعی بیشتر استفاده کند.

پردازنده گلکسی S24 و آیفون 15

آیفون 15 دارای پردازنده Apple A16 Bionic است در حالی که گلکسی S24 دارای تراشه Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 است. هر دو پردازنده 4 نانومتری هستند، S24 دارای 8 گیگابایت روم در مقایسه با 6 گیگابایت رم آیفون 15 است. این پردازنده های 4 نانومتری، تراشه های پیشرفته تری با عملکرد بهتر، سرعت پردازش سریع تر و بهره وری انرژی بهبود یافته نسبت به مدل های قبلی هستند. یک پردازنده 4 نانومتری همراه با رم بالاتر باید ظرفیت سیستم را برای مدیریت همزمان فرآیندهای بیشتر و کاهش فشار روی پردازنده به حداکثر برساند.

پردازنده S24 و iPhone 15
پردازنده S24 و iPhone 15

دوربین گلکسی S24 و آیفون 15

آیفون 15 دارای دو دوربین پشتی است که شامل یک لنز اصلی 48 مگاپیکسلی و یک لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض با میدان دید 120 درجه است و در قسمت جلو یک لنز TrueDepth 12MP وجود دارد. آیفون 15 از 12 پیکسل میانی فول فریم استفاده می کند تا تصویری با زوم اپتیکال ارائه دهد.

دوربین S24 و iPhone 15
دوربین S24 و iPhone 15

سامسونگ گلکسی S24 دارای یک دوربین تله فوتو کامل 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر، به همراه یک لنز واید 50 مگاپیکسلی و یک لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی با میدان دید 120 درجه می باشد. بنابراین سامسونگ گلکسی اس 24 از یک دوربین اضافی بهره می برد، البته اگر کیفیت اپتیکال 2 برابری آیفون 15 را در نظر بگیرید، تطبیق پذیری چندانی ندارد. هر دو گوشی دارای دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی هستند، بنابراین تفاوت عمده ای در آن وجود ندارد. فراموش نکنید Galaxy S24 مهارت های هوش مصنوعی متمرکز بر عکاسی بیشتری دارد.

رزولوشن گلکسی S24 و آیفون 15

نمایشگر آیفون 15 حدود 0.1 اینچ کوچک تر از گلکسی اس 24 است. با این حال وضوح صفحه نمایش و تراکم پیکسل آن بالاتر می باشد و تصویر واقعی تر را نوید می دهد. اگر بتوانید از نرخ رفرش کمتر و حداکثر روشنایی به نفع یک تصویر تمیزتر عبور کنید، آیفون 15 می تواند انتخاب مناسب تری باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا