Connect with us

آیا گوشی های شیائومی در ایران غیرفعال می شوند؟

منتشر شده

در

آیا گوشی های شیائومی در ایران غیرفعال می شوند

چند روزی است که شایعه غیر فعال شدن گوشی های شیائومی در ایران بر سر زبان ها افتاده است. اما این اتفاق چقدر احتمال دارد که بیوفتد؟ برند چینی شیائومی هرچند امکان ورود به آمریکا را ندارد اما در برخی کشورهای اروپا توانست رتبه اول فروش را کسب کند.  اما با این وجود این شرکت ورود گوشی های موبایل خود را به برخی از کشورها تحریم کرده.

سوریه، ایران، کره شمالی و سودان از جمله کشورهایی هستند که شیائومی احتمالا دیگر به آنها وارد گوشی موبایل وارد نخواهد کرد. در ابتدا عنوان شد که گوشی های موبایل دیگر این برند هم که از پیش فعال بودند در این نواحی غیر فعال شوند، اما ظاهرا این موضوع صحت نخواهد داشت. حتی اگر کسی گوشی شیائومی خود را وارد آمریکا کند در صورت تطابق با اپراتور، مشکلی در فعال کردن آن وجود نخواهد داشت.

فعالیت گوشی های شیائومی مشکلی نخواهند داشت

لیست قیمت گوشی موبایل شیائومی

غیر فعال شدن گوشی موبایل شیائومی در برخی از کشورها

ظرف چند روز گذشته، تعدادی از کاربران در مناطق یاد شده اعلام کردند که گوشی موبایل شیائومی آنها غیر فعال شده است. اما این موضوع هنوز از طرف خود شرکت تایید نشده است. در شرایط و قوانین جدید شیائومی به وضوح ذکر شده که خریداران گوشی‌ های این شرکت حق صادرات آنها را به مناطق تحریم شده کوبا، ایران، سوریه، کره شمالی، سودان و شبه جزیره کریمه ندارد. اما در هیچ موردی اشاره ‌ای به احتمال غیر فعال شدن این گوشی ها نشده است. هرچند هنوز هم مشخص نیست که آیا این مورد به گوشی های جدید شیائومیکه وارد مناطق تحریم می شوند مربوط است یا گوشی های قدیمی تر این برند را هم شامل می شود.

غیر فعال شدن گوشی موبایل شیائومی در برخی از کشورها

مشکلی در فعالیت گوشی شیائومی در ایران وجود ندارد

در گزارش دیگری که توسط رئیس اتحادیه تلفن همراه ایران منتشر شده، اعلام گردید است که گوشی های شیائومی هیچ مشکلی در فعالیتشان در ایران نخواهند داشت. این اقدام که در ابتدا در راستای پیروی از قوانین صادراتی و جلوگیری از فعالیت واسطه گران وضع شد، تاکنون به صورت رسمی توسط شیائومی تایید نشده است. در واکنشی که رئیس اتحادیه تلفن همراه به این اخبار نشان داد، همچنین اعلام شد که فعالیت گوشی موبایل این برند در ایران ادامه خواهد داشت.

مشکلی در فعالیت گوشی شیائومی در ایران وجود ندارد

وی اعلام کرد 95 درصد از گوشی های موبایلی که وارد ایران می شوند ابتدا وارد کشورهای دیگری می شوند و آنجا فعال می گردند. سپس به عنوان مقصد دوم یا سوم به ایران می رسند. بنابراین مشکی در فعالیت آنها در ایران وجود نخواهد داشت. همچنین وی گفت که از زمان انتشار این اخبار، هیچ گزارشی از کاربران مبنی بر غیرفعال شدن گوشی های شیائومی آنها در ایران به این اتحادیه اعلام نشده است. باید دید این اخبار تا چه زمانی ادامه خواهند داشت و آیا شیائومی می توان بازار گسترده ای را در این حجم از دست بدهد یا خیر.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار