موبایل

آیفون 2023 با مودم اختصاصی 5G اپل عرضه می شود

بر اساس گزارش اپل مودم اختصاصی 5G اپل با آیفون های سال 2023 عرضه می شود. مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده که مودم 5G طراحی شده توسط این شرکت همراه با آیفون‌ های ۲۰۲۳ به دست کاربران خواهد رشید. این یعنی اپل در آینده‌ نزدیک برای اینترنت 5G دیوایس های خود دیگر نیازی به استفاده از مودم‌ های ساخت کوالکام نخواهد داشت. بر اساس گزارش این تحلیلگر تا پیش از سال ۲۰۲۳ نباید انتظار بهره‌گیری گوشی های اگل از مودم 5G اختصاصی اپل را داشت. در حال حاضر، گوشی های موبایل آیفون برای پشتیبانی از اینترنت 5G از مودم کوالکام استفاده می کنند و تا زمانی که فرایند طراحی و تولید انبوه مودم 5G اپل نهایی نشود، این شرکت به استفاده از مودم ‌های کوالکام ادامه خواهد داد.

مودم اختصاصی 5G برای آیفون 2023

لیست قیمت گوشی آیفون

مودم اختصاصی 5G اپل جایگزین کوالکام

زمانی که اپل بتواند به فناوری تولید مودم 5 جی برای استفاده در گوشی آیفون دست پیدا کند، کوالکام بازار بزرگی را از دست خواهد داد و باید به گونه ای بتواند این ضرر بزرگ را جبران کند. در بازار گوشی ‌موبایل اندرویدی، به طور معمول گوشی ‌های میان‌ رده و پایین‌ رده فروش بسیار بالایی دارند. به همین خاطر کوالکام برای جبران از دست دادن اپل چاره ‌ای جز این ندارد که به این دسته از گوشی های هوشمند توجه بیشتری نماید. از طرف دیگر پس از برطرف شدن مشکلات مربوط به عرضه‌ تراشه ‌ها، مدیاتک و کوالکام قدرت چانه‌ زدن کمتری در برابر شرکت‌ های تولید کننده گوشی موبایل خواهند داشت و در نهایت این موضوع باعث افزایش رقابت و در نتیجه کاهش قیمت‌ ها می ‌شود.

مودم اختصاصی 5G اپل جایگزین کوالکام

مودم اختصاصی 5G اپل چه ویژگی های متفاوتی خواهد داشت؟

بر اساس گزارش های مختلف، از سال 2020 اپل طرح ساخت و توسعه مودم های اختصاصی خود را آغاز کرده بود و بودجه زیادی را به این امر اختصاص داده بود. مدتی قبل هم عده ای دیگر از تحلیل گران اعلام کردند که اپل از تراشه اختصاصی خودش برای آیفون های 2023 بهره خواهد گرفت. اما در این میان انتظار می ‌رود مودم ‌های طراحی شده توسط اپل در مقایسه با مودم‌ های کوالکام و دیگر رقبا، سرعت بیشتر و تاخیر کمتری داشته باشند و همچنین یکپارچگی سخت ‌افزاری دستگاه های اپل را هم افزایش‌ دهند.

مودم اختصاصی 5G اپل چه ویژگی های متفاوتی خواهد داشت

اپل این حرکت را در واقع از سال 2019 و با خرید بخش بزرگی از ساخت مودم های اینتل آغاز کرد. از همان زمان هم این کمپانی اعلام کرد که اپل حرکت رو بهجلوی خود را برای هر چه اختصاصی شدن آغاز کرده است. چند روز پیش گزارشی منتشر شد که در آن اعلام شد مدیاتک باز هم در صدر بازار تراشه موبایل قرار دارد و پس از آن هم کوالکام خواهد بود. اما باید دید اپل می تواند این رده بندی را تغییر دهد یا خیر.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. کوالکام حداقل 30 درصد از بازار رو در برمیگیره، با خارج شدن اپل از کوالکام قطعا از این 30 درصد خیلی کاهش پیدا میکنه، البته کوالکام برای یکی دو سال اخیر نیست بلکه از سال 1990 فعالیت میکنه و پایدار مونده، نه تنها اینترنت 5G بلکه 4G/ 3G/2G رو هم پوشش میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا