تبلت

آیپد مینی 6 به طور رسمی معرفی شد

در رویداد تابستان 2021 اپل، آیپد مینی 6 به طور رسمی معرفی شد. آیپد مینی 6 اولین محصولی بود که در این رویداد  سالانه و پیش از گوشی های آیفون 13 رونمایی شد. اپل در ابتدا با یک ویدئوی هیجان انگیر ویژگی های این آیپد جدید را نشان داد و پس از آن به بررسی آن پرداخت. نسل جدید آیپد از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به مدل های قدیمی تر دارد ولی جذابیت آن با کاهش حاشیه ها، افزایش پیدا کرده است.

از لحاظ اندازه این مدل با مدل نسل قبلی تفاوتی نکرده است ولی به خاطر همین کاهش حاشیه ها، اندازه نمایشگر 8.3 اینچ است که نسبت به مدل قبلی با نمایشگر 7.9 اینچی بزرگتر به نظر می رسد. از عرضه آخرین مدل آیپد مینی دوسال گذشته است و این آیپد با سیستم عامل آی او اس 15 عرضه خواهد شد.

رنگ بندی جذاب در تبلت جدید اپل

لیست قیمت تبلت اپل

ویژگی های ظاهری آیپد مینی 6 اپل

از لحاظ ظاهری و رنگ بندی سعی شده که این آیپد هم مثل دیگر محصولاتی که امسال معرفی شدند از حاشیه های تیزتری برخوردار باشد. نکته جالب و متفاوت در این مدل این است که دکمه هوم حذف شده و به جای آن تاچ آی دی مانند مدل های قدیمی تر آیپد، به بالای دستگاه و کلید پاور منتقل شده است. این مدل در رنگ های خاکستری فضایی، بنفش، صورتی و نقره ای عرضه خواهد شد. صفحه نمایش این مل با پشتیبانی از True Tone  است و می تواند از قلم هوشمند یا همان اپل پنسل بر روی آن بهره برد.

ویژگی های ظاهری آیپد مینی 6 اپل

سخت افزار قدرتمند تر در iPad mini 6

در آیپد مینی ۶ از تراشه قدرتمند A15 استفاده شده است. این همان تراشه ای است که اپل برای تمام گوشی‌ های سری آیفون ۱۳ هم استفاده کرده است. بنابراین در مقایسه با نسل قبلی آیپد مینی کاربران با ۴۰ درصد سرعت بیشتر پردازنده و ۸۰ درصد عملکرد بهتر پردازنده‌ گرافیکی را تجربه خواهند کرد.

در پنل پشتی فقط یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی قرار دارد و در پنل جلویی هم یک دوربین ۱۲ مگا پیکسلی برای عکس‌ های سلفی تعبیه شده است. از دیگر امکانات آیپد مینی ۶ پشتیبانی از اینترنت 5G است و پورت لایتنینگ هم در این مدل به پورت USB-C تغییر کرده است. همچنین اسپیکرهای استویوی بهتری در این مدل به کار رفته است و به طبع کیفیت صدا نیز در این مدل افزایش یافته است. مدل پایه این تبلت 64 گیگابایت است و مدل 256 هم برای این مینی آیپد در دسترس خواهد بود.

سخت افزار قدرتمند تر در iPad mini 6

قیمت پایه برای این تبلت از 499 دلار آغاز می شود که به مدل وای فای مربوط می شود. مدل سلولار این مینی آیپد هم از 649 دلار آغاز می شود. پیش فروش این آیپد آغاز شده است اما عرضه آن از هفته آینده صورت خواهد گرفت.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا