صوت و تصویر

اتصال چند اسپیکر بلوتوث به یک گوشی موبایل

امروزه اکثر گوشی های تلفن همراه قابلیت های صوتی دوگانه (در اندروید) و اشتراک گذاری صدا (در آیفون) را دارند. در اینجا قرار است نحوه ی اتصال چندین بلندگو و هدفون بلوتوث به یک گوشی را به شما توضیح بدهیم.

اتصال دو هدفون و اسپیکر بلوتوث به یک گوشی

قابلیت داشتن بلوتوث در وسایل دیگر امری تقریباً ضروری در نظر گرفته میشود و نشان از استاندارد بودن دستگاه دارد، وقتی میخواهید صدای پخش شده گسترده تر باشد و موسیقی را با کس دیگری در همان مکان به اشتراک بگذارید، باید از طریق بلوتوث آن را به سیستم صوتی دیگری وصل کنید. یا از آن راحت تر، فقط کافی است که یک سیم مخصوص بخرید و و دستگاهتان به سیستم صوتی وصل شود. اما چند راه دیگر هم هست که از طریقش میتوانید کاری مشابه را با استفاده از بلوتوث انجام بدهید.

اتصال چندین بلندگو یا هدفون بلوتوث تا حد زیادی به تجهیزاتی که در اختیار دارید و نسخه اصلی بلوتوثی که روی گوشیتان پشتیبانی میشود، بستگی دارد.

اسپیکر بلوتوث bose
اسپیکر بلوتوث bose

برد بلوتوث های مختلف پس از اتصال

به عنوان مثال بلوتوث نسخه ۴.۲ تنها از اتصال به یک دستگاه تا شعاع ۳۰ متری پشتیبانی میکند. از سوی دیگر بلوتوث نسخه ۵، اتصال را تا ۱۲۰ متر پشتیبانی میکند و شما در این شعاع میتوانید دو دستگاه را همزمان با دستگاه خودتان جفت کنید.

بعضی از بلندگوها مثل بلندگوهای شرکت Bose برنامه های صوتی مخصوص به خود را دارند که قابلیت جفت کردن دوبلندگو را همزمان ارائه میدهند. با این حال همه ی شرکت ها این امکانات را در اختیار کاربران قرار نمیدهند.

اتصال اسپیکر بلوتوث به گوشی موبایل
اتصال اسپیکر بلوتوث به گوشی موبایل

نحوه اتصال بلوتوث به گوشی آیفون ۸ به بالا

چیزی که کاربران میخواهند، امکان پخش همزمان صدا از دو دستگاه است. مدل های آیفون ۸ و بالاتر از ویژگی اشتراک گذاری صدا پشتیبانی میکنند، بنابراین مگر اینکه گوشی قدیمی داشته باشید، احتمالاً نیازی به به روز رسانی بلوتوث تان نیست. اولین قدم این است که اگر دارید برای اولین بار دستگاه ها را جفت میکنید، سعی کنید هدفون و بلندگوهای خود را یکی یکی به بلوتوث خود وصل کنید.

اسپیکر بلوتوث JBL
اسپیکر بلوتوث JBL

نحوه اتصال به گوشی سامسونگ و دیگر گوشی ها

همچنین اگر سامسونگ سری گلکسی اس ۸ یا مدل های جدیدتری دارید، این امکان برای شما هم فراهم است و به کاربران اجازه میدهد چندین اسپیکر و هدفون را باهم جفت کنند. این گزینه را میتوانید در تنظیمات بلوتوث بررسی کنید.

سایر کاربران بهتر است روش زیر را امتحان کنند، ولی یادتان نرود که شرط اصلی، داشتنش تجهیزات مناسب است. کاربران اندروید باید به بخش تنظیمات بروند و هدفون یا بلندگوهای بلوتوثی را یکی یکی جفت کنند. پس از اتصال، روی نماد سه نقطه در سمت راست تصویر کلیک کنید و روی Advanced Setting بزنید. گزینه ی dual audio را بررسی کنید و اگر روشن نیست، روشنش کنید. این گزینه به کاربران اجازه میدهد که به صورت هم زمان به دو دستگاه متصل شوند.

برای کاربرانی که از اندروید ۱۰ یا بالاتر استفاده میکنند، میتوانند روی media کلیک کنند و گزینه ی Quick Panel را بزنند و با انتخاب هر دو دستگاه جفت شده برای خروجی صدا، به دو دستگاه وصل شوند.

کاربران آیفون باید به Control Center بروند و روی نماد Airplay بزنند و هدفون یا بلندگوهای بیسیم جفت شده را از روی خروجی صدا به صورت همزمان انتخاب کنند. با لغو هر یک از هدفون یا بلندگوها، اشتراک گذاری صدا در آن دستگاه مورد نظر متوقف میشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا