نرم افزار

چگونه برنامه های اندروید را در کامپیوتر اجرا کنیم

4

7 دقیقه

شبیه ساز اندروید راهی ساده برای اجرای برنامه ها و بازی های اندروید بر روی رایانه شخصی شما می باشد. شاید شما در حال کار بر روی یک برنامه اندروید هستید و می خواهید آن را به جای دستگاه تلفن همراه بر روی رایانه آن را تست کنید. شما می توانید این کار را با کمک نرم افزارهای شبیه ساز اندروید انجام دهید. همچنین می توانید با شبیه ساز اندروید انواع صفحه نمایش و مدل های مختلف گوشی تلفن همراه را شبیه سازی کنید.

مواد اولیه یا مصرفی

  • رایانه

  • گوشی هوشمند اندروید

ابزارها

  • نرم افزار BlueStacks
  • نرم افزار NoxPlayer
  • نرم افزار MEmu
  • نرم افزار Samsung Dex

مرحله 1: نرم افزار BlueStacks

نرم افزار بلو استکس

نرم افزار بلو استکس

BlueStacks یک برنامه شبیه ساز اندروید است که به پرطرفدارترین نرم افزار شبیه سازی شناخته می شود. این نرم افزار به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است و برای دانلود این نرم افزار بهتر است از وب سایت رسمی BlueStacks استفاده کنید. بلو استکس قدیمی ترین نسخه شبیه ساز اندروید است که همچنان به روز رسانی های بزرگی را دریافت می کند. این برنامه با حدود 97 درصد از برنامه های موجود در فروشگاه گوگل پلی سازگار است. بلو استکس بیشترین مخاطب را در میان کاربران اندروید دارد که می خواهند بازی و برنامه های گوشی موبایل را بر روی رایانه نصب و اجرا کنند.

مرحله 2: نرم افزار NoxPlayer

نرم افزار نوکس پلیر

نرم افزار نوکس پلیر

NoxPlayer یکی از قدرتمندترین شبیه سازهای اندروید است که به شما امکان می دهد برنامه و بازی های اندروید را بر روی رایانه شخصی اجرا کنید. Nox یک شبیه ساز اندروید می باشد که در سال 2016 توسط شرکت BigNox ساخته شد. این نرم افزار یکی از معدود شبیه سازهای اندروید است که تقریباً با هر برنامه و بازی سازگار می باشد. از ویژگی های مهم نوکس پلیر که به آن می توانیم اشاره کنیم: مجهز به اندروید 7 نوقا، پشتیبانی از macOS و پشتیبانی کامل از صفحه کلید، ماوس و گیم پد.

مرحله 3: نرم افزار MEmu

نرم افزار ممو

نرم افزار ممو

یکی دیگر از شبیه سازهای معروف اندروید که طرفدار زیادی دارد، نرم افزار MEmu می باشد. ممو یک شبیه ساز اندروید است که به کاربران این امکان را می دهد هر برنامه اندرویدی را دقیقاً مانند یک تلفن هوشمند بر روی رایانه اجرا کنند. MEmu از چندین نسخه اندروید در یک بسته پشتیبانی می کند. بنابراین می توانید Android 7.1 ،Android 5.1 و Android 9.0 را نصب کنید. همچنین نرم افزار ممو به شما امکان می دهد دو یا چند نسخه اندروید را همزمان اجرا کنید. MEmu بر روی سیستم عامل های macOS و لینوکس اجرا نمی شود اما راه حلی برای اجرای آن بر روی این سیستم عامل ها وجود دارد. شما می توانید با کمک Parallels این شبیه ساز را بر روی macOS و لینوکس اجرا کنید.

مرحله 4: نرم افزار Samsung Dex

نرم افزار سامسونگ دکس

نرم افزار سامسونگ دکس

برخی از گوشی های هوشمند و تبلت های سامسونگ دارای ویژگی به نام Samsung Dex هستند که به کاربران اجازه می دهد محیط گوشی اندرویدی خود را بر روی رایانه شبیه سازی کنند. پس از نصب نرم افزار سامسونگ دکس بر روی رایانه، سپس به صورت بی سیم یا از طریق کابل USB گوشی هوشمند یا تبلت خود را به رایانه متصل کنید و نرم افزار Dex را بر روی ویندوز اجرا کنید تا شبیه ساز اندروید برای شما اجرا شود. همچنین هنگام کار با شبیه ساز داکس می توانید همزمان با گوشی موبایل خود کار کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا