Connect with us

اجرای سیستم عامل macOS Monterey بر روی کامپیوترهای اپل

منتشر شده

در

اجرای سیستم عامل macOS Monterey بر روی کامپیوترهای اپل

یکی از مواردی که در رویداد WWDC 2021 اپل رونمایی شد، سیستم عامل macOS Monterey بود. اما اینکه این سیستم عامل بر روی کدام یک از کامپیوترهای اپل اجرا می شود را در این مقاله بررسی خواهیم کرد. سیستم‌عامل macOS Monterey برخلاف نسل قبلی آن که با تغییرات ظاهری گسترده ‌ای ارائه شد، در این نسخه‌ جدید تغییرات گسترده ‌ای را در بر ندارد. در حال حاضر نسخه‌ بتای مخصوص توسعه ‌دهندگان این سیستم ‌عامل منتشر شده و کاربران معمولی از ماه آینده می ‌توانند نسخه‌ بتای عمومی آن را دریافت کنند.

رونمایی سیستم عامل macOS Monterey

لیست قیمت لپ تاپ اپل

ویژگی های سیستم عامل macOS Monterey

سیستم عامل macOS Monterey  ویژگی های جدیدی را در بر می گیرد. از بین ویژگی‌ های مهم جدید می ‌توان به Universal Control اشاره کرد که به زبان ساده هماهنگی بین آیپد و مک را افزایش می‌ دهد. برای مثال از یک کیبورد و ماوس مشترک برای آنها استفاده کنید. بهبود قابلیت ایرپلی برای مک که به کاربران اجازه می ‌دهد انواع فایل ‌ها را از آیفون یا آیپد به طور مستقیم به مک ارسال کنند نیز از ویژگی های دیگر این سیستم عامل است. ویژگی Shortcuts که پیش از این مختص به گوشی آیفون و آیپد بود، حالا به سیستم ‌عامل macOS Monterey نیز راه پیدا کرده است و با استفاده از آن کاربر قادر به خودکار کردن وظایف مختلفی خواهد بود.

ویژگی های سیستم عامل macOS Monterey

در این سیستم ‌عامل همچنین، مرورگر سافاری هم به طور محدود باز طراحی شده و ظاهر ساده ‌تری پیدا کرده است. در این نسخه جدید تب ‌ها می ‌توانند گروه‌ بندی شوند و از نوار کناری به آنها دسترسی داشت. کاربران می ‌توانند گروه ‌های تب ‌ها را بین کامپیوترهای مک، آیفون و آیپد سینک کنند تا در گجت ‌های مختلف خود به آنها دسترسی داشته باشند.

کدام کامپیوترهای اپل macOS Monterey را دریافت خواهند کرد؟

در ادامه فهرست کامپیوتر اپل سازگار با جدیدترین نسخه‌ macOS را مشاهده می کنید که در مقایسه با نسخه‌ قبلی، تعدادی از کامپیوترها از این فهرست خارج شده ‌اند. این یک روند طبیعی برای تمامی سیستم عامل هاست که در ورژن های جدید از مدل های قدیمی تر دیوایس ها پشتیبانی نمی کنند.

کدام کامپیوترهای اپل macOS Monterey را دریافت خواهند کرد

سیستم عامل macOS Monterey  قابل اجرا بر روی آی مک مدل اواخر 2015 و مدل های بعد آن، آی مک پرو مدل 2017 و مدل های بعدی آن، مک بوک ایر مدل اوایل 2015 و بعد آن، مک بوک پرو مدل اوایل 2015 و بعد آن، مک پرو مدل 2013 و بعد آن، مک مینی مدل اواخر 2014 و بعد آن، مک بوک مدل 2016 و بعد آن می باشد.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. پروانه

    ژوئن 12, 2021 در 10:36 ق.ظ

    بله مک بوک همه مدل و همه ورژنش جذابه، مگه میشه جذاب نباشه وقتی پولش باشه، حالا مک بوک 2017 باشع یا 2015 یا 2014، حالا جدی این macOS Monterey واقعا میخوره خیلی خوب باشه و پیشرفته ترین مدلش باشه

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار