Connect with us

از رویداد اکتبر اپل چه انتظاری داریم؟

منتشر شده

در

لوگوی شرکت اپل

طبق معمول آخرین ماه های تابستان ماه بسیار شلوغی برای اپل بوده است. این شرکت چند هفته گذشته آیفون 14، آیفون 14 پرو، آیفون 14 پرو مکس، اپل واچ سری 8، SE و اولترا به همراه ایرپاد پرو جدید را معرفی کرد و در بخش نرم افزاری iOS 16 و watchOS 9 و tvOS 16 را منتشر کرد. همه توجه ها اکنون به اکتبر معطوف شده است و شایعات حاکی از آن است که اپل هنوز برنامه های زیادی را تا پایان سال 2022 دارد.

رویداد اپل در ماه اکتبر

اپل اغلب رویدادی را در ماه اکتبر برگزار می کند تا مدل های جدید آی پد و مک بوک را معرفی کند و امسال نیز احتمالاً از این قاعده مستثنی نخواهد بود. با توجه به اینکه رویداد سپتامبر امسال زودتر برگزار شد رویداد بعدی می تواند در اوایل اکتبر برگزار شود اما زمان مشخصی از سوی اپل هنوز اعلام نشده است. شایعات حاکی از آن است که اپل قصد دارد مدل های جدید آی پد پرو را با تراشه M2 و حداقل چند مک دیگر با تراشه های سری M2 معرفی کند. در ادامه فهرستی از برخی اعلامیه های بزرگ تری را که می توان از اپل در اواخر سال میلادی انتظار داشت را گردآوردی کرده ایم.

بنری از رویداد اپل در اکتبر 2022
بنری از رویداد اپل در اکتبر 2022

انتشار نسخه iOS 16.1

اپل اعلام کرد که iOS 16.1 در اواخر سال 2022 عرضه خواهد شد. به روز رسانی نرم افزاری شامل چندین ویژگی جدید برای آیفون می شود مانند پشتیبانی از Live Activities در برنامه شخص ثالث، گزینه شارژ انرژی پاک، پشتیبانی از لوازم جانبی Matter و تمرینات Apple Fitness+ بدون استفاده از Apple Watch. هنوز مشخص نیست که آیا iOS 16.1 دارای ویژگی هایی مانند iCloud Shared Photo Library و اپلیکیشن Freefrom است که اپل می گوید در اواخر امسال در دسترس خواهد بود یا خیر. احتمالاٌ iOS 16.2 در ماه دسامبر با سایر ویژگی های وعده داده شده منتشر خواهد شد.

انتشار نسخه iOS 16.1 اپل
انتشار نسخه iOS 16.1 اپل

تاریخ انتشار ipadOS 16 و macOS Ventura

اپل می گوید ipadOS 16 و macOS Ventura در ماه اکتبر برای عموم عرضه خواهد شد. اپل احتمالاً تاریخ دقیق انتشار به روز رسانی نرم افزاری را در جریان رویداد اکتبر یا بلافاصله پس از آن اعلام خواهد کرد. انتظار می رفت که ipadOS 16 در ماه سپتامبر در کنار iOS 16 منتشر شود اما اپل به روز رسانی نرم افزار را تا اکتبر به تعویق انداخت تا پس از انتقاد برخی کاربران از برخی کمبودها روی آن ها بیشتر تمرکز کند. شرکت اپل اعلام کرده که به روز رسانی نرم افزاری به جای ipadOS 16 نشانه ی ipadOS 16.1 خواهد داشت.

انتشار macOS Ventura برای عموم
انتشار macOS Ventura برای عموم

نسخه اختصاصی Apple Music Classical

در آگوست 2021 اپل از خرید سرویس موسیقی کلاسیک Primephonic خبر داد. در آن زمان اپل اعلام کرد که قصد دارد یک برنامه اختصاصی موسیقی کلاسیک را در سال 2022 راه اندازی کند که رابط کاربری Primephonic را با ویژگی های اضافی ترکیب می کند.

نسخه اختصاصی Apple Music Classical
نسخه اختصاصی Apple Music Classical

جزئیات کمی از برنامه اختصاصی Apple Music Classical در دسترس نمی باشد برای آشنا شدن با این اپلیکیشن باید تا اواخر سال 2022 صبر کنیم تا ببینیم چه ویژگی هایی را با خود به همراه دارد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار