Connect with us

از هدست های VR اپل چه چیزهایی می دانیم؟

منتشر شده

در

معرفی احتمالی هدست VR اپل در سال 2023

مدت هاست که شایعاتی منتشر شده مبنی بر اینکه قرار است اپل هدست واقعیت ترکیبی خود را معرفی کند که به کاربران امکان می دهد با برنامه های همه جانبه ترکیبی از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی تعامل داشته باشند. اکنون انتظار می رود این هدست جدید در اوایل سال 2023 معرفی شود و به نظر می رسد اپل برنامه های بلند پروازانه تری برای اکوسیستم جدید «واقعیت» خود دارد.

هدست واقعیت مجازی اپل و قابلیت ARKit

اکنون همه نگاه ها به هدست جدید AR/VR اپل است که دستگاهی کاملاً متفاوت از هر محصول دیگر این شرکت می باشد که تا به حال عرضه کرده است. آیفون و iOS مطمئناً راه را برای سایر محصولات اپل مانند Apple TV، Apple Watch و Home Pod هموار کرده است در حالی که همه این دستگاه ها یک سیستم عامل مبتنی بر iOS را اجرا می کنند و هرکدام API های خود را برای استفاده از آن سخت افزار خاص دارند. در سال 2017 یک افشاگر، خبری را منتشر کرد که اپل در حال توسعه یک سیستم عامل دیگر مبتنی بر iOS است که با نام ROS شناخته می شود. این نسخه از iOS باید با در نظر گرفتن واقعیت افزوده و مجازی ایجاد شده باشد به طوری که از قابلیت های موجود ARKit برای اجرای برنامه های AR/VR در دسته های جدید دستگاه ها استفاده می کند. اوایل سال 2022 خبری منتشر شد که این سیستم جدید دارای نسخه های واقعیت افزوده برنامه های اصلی آیفون و همچنین برنامه های جدید اپل است که در یک محیط AR/VR اجرا می شوند.

هدست واقعیت مجازی اپل و قابلیت ARKit
هدست واقعیت مجازی اپل و قابلیت ARKit

تراشه هدست واقعیت مجازی اپل چه خواهد بود؟

اکنون پرونده های جدید منتشر شده که نشان می دهد علائم تجاری جدید با نام های Reality One، Reality Pro و Reality Processor ثبت شده است. این علائم تجاری توسط شرکت های حقوقی (نه خود اپل) در ایالات متحده، بریتانیا، اتحادیه اروپا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، اروگوئه و کاستاریکا ثبت شده است. اپل در گذشته برای محافظت از سایر علائم تجاری به همان شرکت ها روی آورده است، این خبر با افشاگری های قبلی مطابقت دارد که اپل در نظر داشت سیستم عامل AR/VR خود را rOS، Reality OS یا چیزی مشابه نامگذاری کند در واقع یک پرونده علامت تجاری برای Reality OS قبلاٌ در اوایل سال 2022 منتشر شد.

احتمالاً Reality Processor دارای تراشه های سلیکونی اپل خواهد بود، درحالی که آیفون ها دارای تراشه های سری A، مک ها دارای تراشه های سری M و مدل های اپل واچ دارای تراشه های سری S هستند، دستگاه های AR/VR اپل نیز ممکن است دارای تراشه های سری R باشند.

تراشه هدست واقعیت مجازی اپل
تراشه هدست واقعیت مجازی اپل

اپل در مقطعی امیدوار بود که هدست های خود را در سال 2022 کنار آیفون 14 معرفی کند اما به دلیل اختلافات درون شرکت در مورد طراحی آن چالش های داغ شدن بیش از حد و موارد دیگر با تأخیرهای مکرر مواجه شد اما اخیراً یک نمونه اولیه تقریباً نهایی به هیئت مدیره اپل نشان داده شد که نشان می دهد انتظار طولانی تقریباً به پایان رسیده است و این هدست ممکن است در سال 2023 به نمایش عمومی در بیاید این دستگاه به کاربران این امکان را می دهد تا با سایر دارندگان هدست بازی کنند. اپل بر روی ارائه محتوا از جمله فیلم و بازی این هدست ها تمرکز خواهد کرد.

معرفی اولین هدست AR/VR اپل

Apple Reality تنها یک محصول نیست بلکه یک اکوسیستم کامل مبتنی بر واقعیت افزوده و مجازی خواهد بود. به نظر می رسد اپل واقعاً معتقد است که بخش بزرگی از AR/VR در آینده خواهد بود زیرا این شرکت در سال های اخیر سرمایه گذاری زیادی در این زمینه انجام داده است. انتظار می رود اولین هدستی که اپل عرضه می کند یک دستگاه بسیار گران قیمت باشد و اپل قصد دارد چند سال بعد هدست های ارزان تری از جمله عینک های هوشمند AR را عرضه کند.

طراحی و ساختار اولین هدست AR/VR اپل
طراحی و ساختار اولین هدست AR/VR اپل

مشخصات احتمالی هدست های اپل

طبق خبرهای منتشر شده هدست های اپل از سال 2015 در دست ساخت بوده است بنابراین مشخصات آن در طول زمان به طرز چشمگیری تغییر خواهد کرد. گفته می شود که جدیدترین نسخه دارای تراشه M1 با نمایشگرهای 8K و فناوری ردیابی چشم می باشد. این گزارش ادعا می کند که اولین دستگاه با کد N301 قابلیت های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ارائه می شود در حالی که دومین جفت عینک فقط AR با کد N421 بعد از مدت کوتاهی عرضه خواهد شد. هدست های این شرکت باید چند ساعت قبل از شارژ کامل با باتری داخلی خود کار کند با در نظر گرفتن این موضوع M2 انتخاب بهتری نسبت به تراشه های M1، Max، Pro و Ultra خواهد بود.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار