Connect with us

از دسته بازی جدید PS5 رونمایی شد

منتشر شده

در

از کنترلر جدید پلی استیشن ۵ رونمایی شد

شرکت سونی با حضور در Gamescom Opening Night Live رسماً از کنترلر جدید پلی استیشن ۵ رونمایی کرد، نام کنترلر جدید DualSense Edge است.

کنترلر DualSense Edge

با توجه به اینکه ماه دیگر مراسم ویژه ی پلی استیشن برگزار میشود، کسی توقع نداشت که سونی نقش پررنگی در gamescom 2022 داشته باشد، اما دسته پلی استیشن ۵ با نام DualSense Edge جزو اولین چیزهایی بود که در مراسم رونمایی شد.

با توجه به گفته های شرکت سونی، قرار است کنترلر پروی بی سیم پلی استیشن پنج را با نام DualSense Edge عرضه کند.

کنترلر DualSense Edge

کنترلر DualSense Edge

زمان انتشار و قیمت دسته ی DualSense Edge

هیچ خبری از زمان انتشار کنترلر DualSense Edge یا قیمتش در دسترس نیست، ولی سونی از قابلیت های این دسته رونمایی کرده است که طرفداران بدانند با چه چیزی سر و کار دارند.

به نظر میرسد کنترلر Dualsense Edge که نسل دوم کنترلرهای DualSense پلی استیشن است، گرانتر از مدل قبلی باشد. برای مثال کنترلرهای Elite وایرلس کنسول بازی مایکروسافت یعنی ایکس باکس، ۱۸۰ دلار است، چون این دسته رقیب Elite به حساب می آید، قیمتش احتمالاً بیشتر است.

احتمال انتشار این دسته در اواخر سال جاری زیاد است، ولی ممکن است تا ۲۰۲۳ به تعویق بیفتد. از آن جهت که هدست vr2 پلی استیشن شرکت سونی قرار است اوایل ۲۰۲۳ منتشر شود، به نظر میرسد ترجیح شرکت سونی این باشد که دسته را برای تعطیلات عرضه کند.

زمان انتشار و قیمت دسته ی DualSense Edge

زمان انتشار و قیمت دسته ی DualSense Edge

قابلیت های کنترلر DualSense Edge

در کنترلر جدید پلی استیشن ۵ شرکت سونی، شما میتوانید کنترلر را کاملاً سلیقه ای کنید. میتوانید کنترل دکمه ها را جا به جا کنید و بعضی دکمه ها را غیرفعال کنید. این کنترلر شامل دکمه ها اضافی هم میشود که عمدتاً در بخش پشتش قرار دارد.

قابلیت های کنترلر DualSense Edge

قابلیت های کنترلر DualSense Edge

چون بعضی از گیمرها ترجیح میدهند تنظیمات دکمه را در بعضی از بازی ها بر اساس ژانرش تغییر دهند تا بازی برایشان آسانتر شود، شرکت سونی قابلیتی را نسبت به کنترلر قبلی، یعنی گیم پد بی سیم پلی استیشن سونی PS5 DualSense اضافه کرده است که میشود برای تنظیمات مختلف دکمه ها پروفایل درست کرد تا هنگام اجرای بازی های مختلف به راحتی کنترل دکمه ها را جا به جا کنند و با تنظیمات دلخواه ادامه بدهند. این کار مثل قبل آنقدر دردسرساز نیست و هنگام جا به جایی بین بازی های مسابقه ای و مبارزه ای با یک دکمه حل میشود.

جدیدترین ویژگی های کنترلر DualSense Edge

جدیدترین ویژگی های کنترلر DualSense Edge

این کنترلر از نظر ظاهری هم چندان فرقی با کنترلر قبلی یا DualSense ندارد. ولی چند دکمه ی اضافی آن شاید به چشم بیاید. کنترلر جدید وسایل جانبی مثل کابل یو اس بی و کیف قابل حمل هم دارد. درست مثل کنترلر مایکروسافت یا همان Elite.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار