Connect with us

استفاده از اینترنت 5G به طور محدود آغاز شد

منتشر شده

در

استفاده از اینترنت 5G به طور محدود آغاز شد

از روز 28 بهمن ماه استفاده از اینترنت 5G به طور محدود و در حوزه پارک آب و آتش در تهران آغاز شد. این رویداد در دومین روز از نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیا صورت گرفت. مهندس محمد جواد آذری ‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری ‌اطلاعات، با حضور و بازدید از غرفۀ ایرانسل و از طریق ارتباط زندۀ ویدیویی با چهارمین سایت تجاری 5G ایران و ایرانسل در محل بوستان آب و آتش، اولین سایت برای استفادۀ عمومی نسل پنج تلفن همراه ایران را به همراه دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل، افتتاح کردند.

شروع استفاده از نسل پنجم اینترنت در ایران

لیست قیمت مودم و روتر

بهره برداری از اینترنت نسل پنجم با همکاری ایرانسل

در این باره مدیرعامل ایرانسل در خلال مراسمی که برگزار می شد اعلام کرد: سایتی که امروز در بوستان آب و آتش تهران افتتاح می ‌شود، یک سرویس با قابلیت استفاده عمومی در شبکۀ 5G را در اختیار مردم قرار می ‌دهد تا کاربرانی که گوشی مجهز به تکنولوژی 5G دارند، بتوانند به طور مستقیم این تجربه را داشته باشند و یا با سایر گوشی ‌های هوشمند، از طریق Hotspot مودم 5G که در محل سایت قرار داده شده است، به صورت وای ‌فای، از آن بهره‌ مند شوند. تجربۀ جهانی نشان داده است که مشترکان در شبکۀ 5G نسبت به شبکۀ 4G، می ‌توانند حداقل سرعتی 10 برابر را در اختیار داشته باشند.

بهره برداری از اینترنت نسل پنجم با همکاری ایرانسل

همچنین از پروژه آواتار که یک پروژه جدید در حوزه AI است و به عنوان یک پلتفرم جدید مرکز تماس، بر پایه هوش مصنوعی فعالیت می کند، رونمایی خواهیم شد. وزیر ارتباطات نیز اعلام کردند که علاوه بر محدوده پارک آب و آتش، ساختمان مرکزی ایرانسل و دانشگاه تربیت مدرس هم امکان دسترسی به اینترنت نسل پنجم را دارند. اما به دلیل اینکه دسترسی عمومی به آنها دشوار تر است صرفا محدوده پارک آب و آتش عنوان می شود. گفتنی است که دسترسی به این اینترنت در مودم و تجهیزات نسل جدید لحاظ خواهد گردید.

آیفون 12 با سیمکارت ایرانسل می تواند از اینترنت 5G استفاده کند

گفتنی است که کاربرانی که از آیفون 12 استفاده می ‌کنند و سیم کارت ایرانسل را در گوشی های موبایل خود استفاده می کنند، می ‌توانند از همین حالا با مراجعه به پارک آب و آتش تهران از این اینترنت استفاده کنند. آذری جهرمی همچنین اعلام کرده که در اسفند 1399 فرایند پشتیبانی از اینترنت 5G در شهرهای بزرگ ایران نظیر مشهد و شیراز به همراه جزیره کیش نیز آغاز خواهد شد.

آیفون 12 با سیمکارت ایرانسل می تواند از اینترنت 5G استفاده کند

اینترنت نسل پنجم امکان انتقال داده‌ ها به صورت پرسرعت ‌تر را برای کاربران فراهم می ‌کند. در حال حاضر تلفن‌ های هوشمند مبتنی بر این فناوری در ایران آماده خریداری و استفاده هستند و بسیاری از کاربران از آن استفاده می‌کنند. گفتنی است که در میان مدل های گوشی اپل، آیفون 12 و سری عرضه شده در سال 2020 میلادی این تلفن ‌های هوشمند امکان استفاده از این سرویس را دارا هستند. اگر قصد خرید گوشی موبایل جدیدی را دارید باید این نکته را در نظر داشته باشید که گوشی مورد نظر شما از اینترنت 5 جی پشتیبانی کند.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

3 دیدگاه

  1. سیاوش

    مارس 1, 2021 در 3:10 ب.ظ

    خیر بسیاری از گوشی های اندروید بازار 5Gدارند. اینها بیشتر تبلیغات است. گوشی های پرچمدار که در نیمه دوم ۲۰۲۰ به بازار وارد شده اند و تعدادی گوشی های میان رده شیائومی ، هواوی ، سامسونگ، موتورولا هم مدل 5G دارند. ارزانترین گوشی 5G مربوط به گروه نوت ۹ شیائومی است که با قیمت حدود ۷میلیون تومان وارد بازار شده است. همه این گوشی ها هم اکنون در بازار ما هم وجود دارند. با قیمتهایی از ۷ تا ۶۰ میلیون تومان. در امکانات موجود ایران ، گوشی های اپل هیچوقت نتوانسته اند تکنولوژی و امکانات برتری را نسبت به گوشی های هم رده پرچمدار مانند سامسونگ، ایسوس، هواو رقابت نمایند.

  2. امیرضا

    فوریه 20, 2021 در 3:56 ب.ظ

    ده برابر سرعت؟ واقعا عالیه، هرچند ما جایی زندگی میکنیم سر هر مناسبت کوچیک و بزرگی سرعت اینترنت به صفر میرسه و کم و قطع میشه، فقط از 4G 5G اسمش رو داریم

  3. آذین

    فوریه 20, 2021 در 11:50 ق.ظ

    فکر میکنم درحال حاضر ایفون 12 و ایفون 11 باشه که 5G فعال کرده بقیه هنوز ندارن

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار