ارز دیجیتالراهنمای خریدراهنمای خرید ماینینگ

استفاده از تتر برای انتقال رمزارزها

در این مطلب در مورد استفاده از تتر برای انتقال رمزارزها صحبت خواهیم کرد. تتر (Tether) با واحد اختصاری USDT یک ارز دیجیتال با پشتوانه است که قیمتی همیشه ثابت دارد. قیمت هر تتر، همواره برابر با یک دلار آمریکا است. در حال حاضر، تتر یکی از محبوب ‌ترین استیبل‌ کوین ‌های بازار است که معامله ‌گران به‌ منظور حفظ سرمایه ‌های خود در مقابل نوسانات بازار، از آن استفاده می ‌کنند. استیبل کوین ‌های مشهوری همچون تتر،  ترو یو ‌اس ‌دی، یو اس ‌دی کوین، بایننس یو ‌اس ‌دی و غیره غالباً دارای پشتوانه فیات هستند و یک نهاد متمرکز آنها را مدیریت می ‌کند. اما تتر، علی ‌رغم تفاوت‌ های ساختاری که با سایر ارزهای دیجیتال دارد، به ‌نوعی در نقش یک کاتالیزور ظاهر شده و باعث گسترش معاملات کریپتو در میان کاربران شده است.

نحوه پرداخت یو اس دی تی

لیست قیمت کیف پول ارز دیجیتال

کاربرد مثبت تتر در انتقال ارزهای دیجیتال بدون ریسک

معاملات ارزهای دیجیتال با یکدیگر در گذشته کار چندان ساده ‌ای نبود، زیرا این معاملات فقط میان جفت ‌ارزهایی صورت می ‌گرفت که قیمت هر دوی آنها در حال نوسان بود. پیدایش تتر و استیبل کوین ‌های بعد از آن، این مشکل را برطرف کرد. حالا تریدرهای ارزهای دیجیتال، بدون آنکه نیاز باشد دارایی خود را از صرافی خارج کنند، آن را به تتر تبدیل می‌ کنند و در صورت نیاز، دوباره ارزهای دیجیتال مورد نظرشان را با استفاده از تتر می ‌خرند. همچنین در صورت انتقال تتر به یک کیف پول یا صرافی دیگر می توان از آن بهره گرفت.

در اغلب موارد هم می توان این کار را با یک کارمزد محدود یا حتی بدون هیچ کارمزدی انجام داد. در واقع تفاوت در کارمزد هم به نوع تتری که شما برای انتقال انتخاب کرده اید بستگی دارد. هریک از انواع توکن‌ های تتر، بر اساس یک قرارداد هوشمند روی بلاک چین‌ میزبان خود ایجاد شده است و در حال حاضر ۸ نوع توکن تتر روی شبکه ‌های بلاک چین عرضه شده است. از انواع پرکاربرد تتر باید به تتر اتریومی یا ERC20، تتر ترونی یا TRC20 و تتر اومنی اشاره کرد.

کاربرد مثبت تتر در انتقال ارزهای دیجیتال بدون ریسک

از کدام نوع تتر برای انتقال رمزارز استفاده کنیم؟

همه توکن‌ های تتر در واقع نماینده یک پشتوانه واحد یعنی دلار آمریکا هستند، یک نهاد واحد آنها را عرضه می ‌کند و ارزش، مقبولیت و کارکرد آنها نیز کاملاً شبیه به هم است. با این وجود بهتر است بدانید کدام نوع تتر برای انتقال رمزارز شما به کیف پول ارز دیجیتال شما مناسب تر است. به صورت کلی سه نکته مهم را باید مدنظر داشت: کارمزد انتقال در شبکه، سرعت انتقال و پشتیبانی توسط کیف پول ها و صرافی ها.

تتر اومنی کارمزد انتقال در شبکه بالایی دارد و سرعت انتقال آن هم پایین است. با این وجود تعداد زیادی از کیف پول ها و صرافی هم از آن پشتیبانی نمی کنند. تتر اتریومی یا ERC20 کارمزد انتقال در شبکه بالایی دارد و سرعت انتقال آن در شبکه هم نسبتا کم است. اما ویژگی خوب آن این است که تعداد زیادی از صرافی ها و تعداد زیادی  کیف پول ارز دیجیتال از آن پشتیبانی می کنند. پس احتمالا هیچ محدودیتی برای انتقال آن نخواهید داشت اگر که کارمزد بالای آن برای شما مساله ای نداشته باشد. اما نوع محبوب تتر که کاربرد بیشتری دارد تتر ترونی یا TRC20 است. محبوبیت این تتر به خاطر کارمزد پایینی است که دارد. همچنین سرعت تراکنش آن هم بسیار بالاست، فقط ممکن است همه کیف پول ها یا صرافی ها از آن پشتیبانی نکنند.

از کدام نوع تتر برای انتقال رمزارز استفاده کنیم

در کل چون تتر دارای بلاک چین اختصاصی نبوده و به ‌صورت توکن، بر روی بلاک چین ‌های دیگر فعالیت می ‌کند، کارمزد انتقال آن بر روی هر بلاک چین، متناسب با کارمزدهای متعارف همان شبکه بوده و با استفاده از ارز دیجیتال اصلی (بومی) آن بلاک چین پرداخت می ‌شود. پیشنهاد می شود مقاله تتر و نقش آن در دنیای ارزهای دیجیتال در آی تی بازار را بخوانید.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. این خبر که بخاطر رمزارزهاست که اینهمه قطعی برق داریم رو باید بشنویم و از استخراج بیت کوین با این پراکندگی دست بردایم، رویترز اعلام کرده 4 و نیم درصد استخراج بیت کوین در جهان تو ایران انجام میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا