موبایل

استفاده از ویژگی Map در اینستاگرام

اینستاگرام سال 2021 ویژگی جدیدی به نام «جستجوی نقشه» را در استرالیا و نیوزلند راه اندازی کرد که این ویژگی به کاربران این امکان را می دهد کسب و کارها و مکان های مورد علاقه خود را از روی نقشه پیدا و اطلاعات مورد نظر آن ها را مشاهده کنند. بعد از گذشت چند ماه این ویژگی برای تمام کاربران جهان همچنین ایران در دسترس قرار گرفت اما کمتر کسی در ایران با ویژگی Instagram Map آشنایی دارد و کسب و کارهای محدودی در مپ اینستاگرام فعالیت می کنند.

Map در اینستاگرام چیست؟

ویژگی Map در اینستاگرام به کاربران این امکان را می دهد که با انتخاب گزینه هایی در فهرست ها که شامل رستوران ها، سالن های نمایش، آرایشگاه ها و دیگر امکان عمومی هستند را جستجو و مشاهده کنند. این ویژگی نزدیک ترین مکان را به کاربران نشان می دهد. به گفته مدیران اینستاگرام ویژگی مپ این شرکت می تواند با Google Map رقابت کند، هرچند نقشه اینستاگرام در میان عموم همچنان یک گزینه کم طرفدار و کم استفاده است اما انتظار می رود با تبلیغ و گسترش این ویژگی، می تواند رقیب جدی برای گوگل مپ به حساب بیاید. ویژگی مپ نزدیک دو سال از فعالیتش می گذرد و می تواند برای فعالیت های ذکر شده پرکاربرد باشد:

  • کسب و کارهای محلی: کسب و کارها می توانند بر روی این نقشه دیده شوند تا بازدیدهای خودشان را افزایش دهند.
  • مسافرت: فرض کنید به یک شهر جدید می روید، می توانید با استفاده از ویژگی مپ نزدیک ترین هتل یا مکان تفریحی را پیدا کنید.
Map در اینستاگرام
Map در اینستاگرام

Map اینستاگرام چگونه کار می کند؟

برای مشاهده نزدیک ترین فروشگاه، سالن زیبایی و دیگر امکان عمومی باید چهار مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد صفحه اینستاگرام شوید.
  2. ذره بین را انتخاب کنید و نام کشور، شهر یا محله مورد نظرتان را جستجو کنید. به عنوان مثال ما شهر «تهران» رو جستجو کردیم.
  3. در مرحله بعد گزینه «Places» را انتخاب کنید.
  4. و در انتها نزدیک ترین فروشگاه ها و دیگر مکان ها برای شما به نمایش در می آید. این نکته را فراموش نکنید که در بعضی از مواقع (بستگی به مکانی که قرار دارید) نمایش نقشه برایتان متفاوت خواهد بود. اگر در مکانی قرار دارید فروشگاه ها و کافه های زیادی در این ویژگی قرار داشته باشند، اسم آن ها به صورت دسته بندی برایتان نمایش پیدا خواهد کرد.
جستجو در Map اینستاگرام
جستجو در Map اینستاگرام

چگونه کسب و کارمان را به Map اینستاگرام اضافه کنیم؟

برای قرار گرفتن در نقشه اینستاگرام راه پیچیده ای را نه باید طی کنید و تنها به زمان نیاز دارید تا در Instagram Map قرار بگیرید. برای اضافه شدن به مپ اینستاگرام باید دو مرحله ساده را پشت سر بگذارید تا کسب و کار شما به این ویژگی اضافه شود. این مراحل عبارتند از:

موقعیت مکانی خود را در پست ها تگ کنید

اولین نکته این است که باید صفحه اینستاگرام شما در حالت Creator یا Business قرار داشته باشد در غیر این صورت نمی توانید از ویژگی مپ استفاده کنید. هنگام انتشار پست جدید مطمئن شوید که مکان خود را در آن تگ کرده اید و اگر در پست های قدیمی این کار را نکرده اید، پست های قدیمی را ویرایش کنید. هر چه تعداد پست ها در محل کسب و کار شما بیشتر باشد توجه افرادی که نقشه را مشاهده می کنند بیشتر جلب می کند.

موقعیت مکان در اینستاگرام
موقعیت مکان در اینستاگرام

دسته بندی صفحه اینستاگرام خود را تنظیم کنید

دسته بندی صفحه اینستاگرام خود را مشخص کنید. به این صورت اگر رستوران دار هستید باید گزینه «Restaurant» را انتخاب کنید یا اگر صاحب یک گالری نقاشی هستید گزینه «Art» را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا