موبایل

اعلام ساخت امن ترین کارت microSD توسط گوگل در کنفرانس I/O 2015

شاید عده زیادی عقیده داشته باشند گوگل شرکتی است که بدون اجازه گرفتن از کاربران، به اطلاعات شخصی آنها دسترسی پیدا می کند. اما پروژه Vault گوگل برای حفظ کردن اطلاعات با ارزش شما و دور نگه داشتن آنها از دسترس سارقان اطلاعات آغاز شده است.در ادامه بااخبار آی تیبازار همراه باشید.

گوگل در کنفرانس I/O 2015 از یککارت حافظه میکرو اس دیبه نام vault خبر داد که تکنولوژی رمزنگاری را یک گام به جلو می برد. اصلی ترین قابلیت vault، توانایی آن برای برقراری ارتباطات رمزنگاری شده به صورت آنی (real-time) در همه سیستم عاملی به نام ARTOS است که توسط گوگل طراحی شده. با وارد کردن این کارت به دستگاه، در واقع یک سیستم عامل رمزنگاری شده را برای حفاظت از تصاویر، مکالمات، ایمیل ها و سایر موارد خود حمل می کنید.

اعلام ساخت امن ترین کارت microSD توسط گوگل در کنفرانس I/O 2015

برای مثال می توانید یک کارتmicroSDساخته اینتل یا SanDisk را در نظر بگیرید، با این تفاوت که این کارت دارای سیستم عامل ویژه خود است که برای دسترسی به اطلاعات آن به تائید هویت دو مرحله ای نیاز است و می توان رمزنگاری آن را به وسیله هشتگ ها، امضا، رمز عبور و یا سایر موارد در دسترس انجام داد.

vault قادر به ذخیره سازی 4 گیگابایت اطلاعات است که برای مثال تنها 25% از حداقل هایiPhoneرا شامل می شود. چیپ به کار رفته توسط یک پردازنده ARM فعالیت کرده و دارای یک آنتن و همچنین تکنولوژی NFC است. گوگل یک نسخه تجاری را در اختیار عده معدودی از کاربرانش قرار داده تا به بررسی آن بپردازند. این کمپانی بیان کرده در حال کار بر روی نسخه ای مخصوص مصرف کنندگان است اما هنوز صحبتی از زمان عرضه آن به میان نیامده است. قرار است vault بر روی همه سیستم عامل ها از جمله اندروید، ویندوز، OS X و لینوکس کار کند.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. اعلام ساخت امن ترین کارت microSD توسط گوگل در کنفرانس I/O 2015: شاید عده زیادی عقیده داشته باشند گوگل شرکتی است که بدون اجازه گرفتن از کاربران، به اطلاعات شخصی آنها دسترسی پیدا می کند. اما پروژه Vault گوگل برای حفظ کردن اطلاعات با ارزش شما و دور نگه داشتن آنها از دسترس سارقان اطلاعات آغاز شده است.

  2. با سلام وخسته نبلاشید
    کارت microSD با ابلیت vaultتواند آن برای برقراری ارتباطات رمزنگاری شده به صورت آنی در همه سیستم عاملی به نام ARTOS است که توسط گوگل طراحی شده اند با وارد کردن این کارت به دستگاه و در واقع یک سیستم عامل رمزنگاری شده را برای حفاظت از تصاویر، مکالمات، ایمیل ها و … حمل مکنند

  3. سلام
    اعلام ساخت امن ترین کارت microSD توسط گوگل در کنفرانس I/O 2015
    این کارت SD یکی از بهترین کارت های SD میباشد که یکی ایز امن ترین کارتمیباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا