موبایل

اغراق اپل در مورد باتری آیفون

بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده است، شرکت اپل در مورد عمر باتری های گوشی موبایل خود بزرگنمایی می کند. کاربران اپل معمولا از تمام شدن زود به زود شارژ گوشی خود شکایت دارند در صورتی که ادعای اپل در این مورد متفاوت است. اپل از ابتدا یکی از مزیت های iOS بر اندروید را در میزان کمتر مصرف باتری عنوان می کرد. در ادامه تست‌هایی که روی اسمارت‌ فون‌های شرکت اپل برای سنجش عملکرد و عمر باتری گوشی‌های آیفون انجام شده را بررسی خواهیم کرد.

عمر باتری در آیفون ها

لیست قیمت باتری آیفون

عمر واقعی باتری گوشی آیفون چقدر است؟

در تست‌هایی که از 9 مدل از گوشی های آیفون گرفته شد، مشخص شد که تمامی آن‌ها بین 18 تا 51 درصد عمر کوتاه‌تری نسبت به ادعای شرکت اپل دارند. بیشترین اختلاف در موبایل آیفون ایکس آر رخ داده است که به گفته اپل مدت زمان مکالمه با شارژ کامل برای این تلفن هوشمند 25 ساعت است. در حالی‌که تست ‌های این سایت نشان داد که طول عمر باتری این آیفون در زمان مکالمه 16 ساعت است. یعنی اپل درمورد عمر باتری آیفون ایکس آر حدودا 51 درصد اغراق کرده.

نتایج به‌دست آمده برای این گوشی غافلگیر کننده بود؛ چراکه عمر باتری این آیفون یکی از نقطه قوت های آن بود و قیمت پایین آن نسبت به ایفون ایکس اس و ایکس اس مکس توانست نظر کاربران اپل را به خود جلب کند. کمپانی اپل نیز در پاسخ به گزارش سایت ویچ گفت: ما محصولات خود را تحت تست‌ های بسیار سخت گیرانه ‌ای قرار می‌دهیم و بر ادعای خود نسبت به عمر باتری آیفون‌ هایمان پافشاری می‌کنیم. در ادامه‌ این پاسخ آمده است که: آیفون با یکپارچه سازی دقیق سخت افزار و نرم افزار توانسته تا حد زیادی انرژی را ذخیره کرده و عمر باتری آیفون‌هایش را بالاتر برده.

عمر واقعی باتری آیفون

مقایسه عمر باتری آیفون با سونی

گروه ویچ گوشی سونی زد 5 کامپکت را به عنوان مثال مقابل آیفون ایکس آر قرار داده و مقایسه عمر باتری آیفون و سونی را با توجه به ادعاهای شرکت‌های سازنده انجام داده است. در نتیجه تست باتری گوشی موبایل آمده که: سونی می‌گوید این گوشی 17 ساعت عمر مفید برای مکالمه دارد اما با بررسی‌های سایت ویچ متوجه شدیم که این زمان 9 ساعت بیشتر است. یعنی باتری این گوشی 25 ساعت به شما امکان مکالمه می‌دهد آیا اپل در مورد عمر باتری آیفون‌های خود اغراق کرده؟ برای انجام تست عمر باتری گوشی آیفون، گروه ویچ باتری آیفون را با استفاده از شارژر اصلی گوشی فول شارژ کرده و سپس مدت زمان روشن ماندن آن‌ها را در حالی که مدام مکالمه انجام می‌شود، اندازه گیری کرده و متوجه شده اپل در مورد عمر باتری گوشی‌های آیفون خود کمی اغراق می‌کند.

مقایسه عمر باتری آیفون با سونی

نکاتی جهت تست عمر باتری آیفون‌ها

اگر می‌خواهید این تست را در خانه انجام دهید، حتما باتری را با شارژر اصلی آیفون شارژ کنید. اگر نمی‌دانید شارژر آیفون‌تان اصل است یانه، مقاله تفاوت شارژر اصلی آیفون از تقلبی چیست مراجعه کنید. برای خرید کابل و شارژر اصلی آیفون با بهترین قیمت نیز می‌توانید از لینک خرید کابل و شارژر اصلی آیفون در ماکروتل در سایت ماکروتل استفاده کرده یا از دسته بندی‌ کالاهای آی‌تی بازار به قسمت شارژر و کابل اپل بروید و خریدتان را انجام دهید.

اما درکل باتری اصلی آیفون نیز بعد از مدتی عمرش کم می‌شود و با استفاده مکرر خراب شده و باید تعویض شود. اگر احساس می‌کنید باتری‌تان خراب شده یا عمر باتری آیفون‌تان کم شده و نیاز به تعویض باتری دارید؛ در ادامه راهکاری را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نکاتی جهت تست عمر باتری آیفون‌ها

در دفتر تعمیرات موبایل ماکروتل در تهران با دستگاه‌های پیشرفته، عمر باتری آیفون شمارا بررسی کرده و بعد از اطمینان از خرابی؛ آن را برای شما تعویض می‌کنند. مطمئن باشید که تمامی باتری‌ گوشی‌های موبایل موجود در این فروشگاه اصل است. طبق گفته‌ی خودشان اگر از کیفیت کالای خریداری شده ناراضی بودید می‌توانید آن را پس بدهید چون 7 روز مهلت تست برای کالا‌های شان در نظر گرفته‌اند.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. واقعا عمر باتری آیفون خیلی کمه، من هم آیفون دارم هم شیائومی و شیائومی عالیه تو این زمینه، سونی نداشتم اما در مقایسه با سامسونگ هم بنظرم ضعیف تر عمل میکنه و حتما باید پاور بانک همراه خودتون داشته باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا