Connect with us

چگونه امنیت پیج اینستاگرام را بالا ببریم؟

منتشر شده

در

چگونگی افزایش امنیت اینستاگرام

اینستاگرام یک برنامه رایگان و آنلاین اشتراک گذاری عکس و فیلم می باشد که نخستین بار در اکتبر 2010 از طریق iTunes برای iOS و در آوریل 2012 برای گوشی های اندروید منتشر شد. این پلتفرم تنها پس از دو سال راه اندازی بیش از 40 میلیون کاربر داشت که باعث شد مورد توجه فیس بوک قرار بگیرد و در آخر این شرکت اینستاگرام را در تابستان 2012 با قیمت 1 میلیارد دلار خریداری کرد. اینستاگرام نه تنها ابزاری برای افراد بلکه برای مشاغل نیز می باشد برنامه اشتراک گذاری عکس به مشاغل این فرصت را می دهد که یک حساب تجاری رایگان برای تبلیغ برند و محصولات خود را راه اندازی کنند تاکنون اینستاگرام بیش از 1 میلیارد کاربر فعال در جهان داشته است.

افزایش امنیت اینستاگرام

اینستاگرام در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. در کنار فعالیت در اینستاگرام حفظ امنیت حساب هم برای حساب شخصی و هم برای حساب تجاری بسیار مهم است. موارد بسیار مهمی برای تأمین امنیت حساب کاربری شما وجود دارد که با انجام آن ها می توانید امنیت حساب کاربری اینستاگرامتان را بالا ببرید. در ادامه شما را با توصیه های امنیتی آشنا خواهیم کرد که شرکت اینستاگرام این اقدامات را برای بهبود امنیت حساب کاربری به همه کاربران خود توصیه کرده است.

افزایش امنیت اینستاگرام

افزایش امنیت اینستاگرام

1- رمزعبور قوی انتخاب کنید

شاید شما هم از جمله کسانی باشید که هنگام انتخاب رمز عبور از عبارات ساده استفاده می کنید تا آن را فراموش نکنید اما این کار به ضرر شما و به نفع هکرهای اینستاگرام می باشد. در ادامه با چند نکته برای انتخاب رمز عبور قدرتمند آشنا خواهیم کرد:

  • تعداد کارکترهای استفاده شده بیشتر از 8 حرف باشد.
  • هنگام انتخاب رمز عبور از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و سمبل ها استفاده کنید تا احتمال هک شدن شما به حداقل برسد.
  • اگر رمز عبور طولانی انتخاب کرده اید احتمال دارد آن را فراموش کنید. توصیه می کنیم که آن را در مکانی امن یادداشت کنید.
  • رمز عبور خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.
انتخاب پسورد قوی برای اینستاگرام

انتخاب پسورد قوی برای اینستاگرام

2- احراز هویت دو مرحله ای اینستاگرام را فعال کنید

این روش یکی از امن ترین راه ها برای افزایش امنیت اکانت اینستاگرام می باشد. وقتی احرازهویت دو مرحله ای را برای یک حساب کاربری اینستاگرام فعال می کنید تنها وارد کردن رمز عبور برای ورود کافی نیست و باید هویت خود را از راه های دیگری که قبلاً انتخاب کرده اید تایید کنید.

احراز هویت دو مرحله ای اینستاگرام

احراز هویت دو مرحله ای اینستاگرام

3- چه دستگاه هایی به اینستاگرام شما وارد شده اند

اگر به بخش (Settings > Security > Login activity) بروید می بینید که چه دستگاه هایی از کدام منطقه جغرافیایی  و چه زمانی وارد حساب کاربری شما شده است. اگر هنگام ورود به این بخش مکان ها و وسیله مشکوکی را مشاهده کردید که متعلق به شما نیست می توانید نماد (سه نقطه) را انتخاب کنید تا دسترسی مشکوک را قطع کنید.

Login activity اینستاگرام

Login activity اینستاگرام

4- ایمیل خود را ثبت کنید

بسیاری از افراد حساب خود را با شماره موبایل راه اندازی می کنند اما در کنار وارد کردن شماره موبایل داشتن یک ایمیل امنیت حساب شما را تا حد زیادی  افزاش می دهد. توصیه می شود پس از ایجاد حساب کاربری با شماره موبایل، ایمیل خود را از بخش تنظیمات ثبت کنید. زمانی که رمز عبور اینستاگرام را فراموش می کنید داشتن یک ایمیل بازیابی اکانت شما را تضمین می کند و اگر اکانت شما هک شود می تواند به شما در ذخیره و بازیابی اکانت اینستاگرام کمک کند.

ثبت ایمیل در اینستاگرام

ثبت ایمیل در اینستاگرام

5- هشدارهای امنیتی اینستاگرام را جدی بگیرید

هرگز ایمیل هایی را که اینستاگرام برای شما ارسال می کند را نادیده نگیرید آن ها می توانند حاوی هشدارهای امنیتی مهمی باشند که در صورت عدم توجه به آن ها عواقب ناخوشایندی خواهد داشت.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار