موبایل

چگونه سرعت اینترنت را در گوشی های اندرویدی افزایش دهیم

5

10 دقیقه

در دنیای پرشتاب امروزی سرعت پایین اینترنت می تواند خسته کننده باشد به خصوص زمانی که در حال تماشا ویدیو یا دانلود فایل از اینترنت باشید. این مشکل همیشه رایج است و توسط عامل های مختلفی مانند پر شدن حافظه پنهان، داشتن نرم افزارهای قدیمی و دیگر عوامل مخرب ایجاد می شوند. اما نگران کند شدن گوشی موبایل یا اینترنت نباشید، زیرا چندین مرحله وجود دارد که می توانید با انجام آن ها سرعت دستگاه اندرویدی و اینترنت خود را افزایش دهید.

ماده اولیه یا مصرفی

  • گوشی موبایل

ابزارها

  • گوشی موبایل
  • آنتی ویروس

مرحله 1: برنامه های غیر ضروری را حذف یا غیر فعال کنید

حذف برنامه در اندروید

حذف برنامه در اندروید

یکی دیگر از راه های افزایش سرعت اینترنت در دستگاه های اندرویدی، غیرفعال یا پاک کردن برنامه های غیر ضروری می باشد. بسیاری از برنامه ها در پس زمینه اجرا می شوند و منابع ارزشمندی را مصرف می کنند و عملکرد دستگاه و اینترنت را کاهش می دهند. برای انجام این کار، برنامه مورد نظرتان را از صفحه اصلی پیدا کنید و سپس روی آن ضربه بزنید و حداقل یک ثانیه نگه دارید و سپس گزینه «Uninstall» را انتخاب کنید. 

مرحله 2: تنظیمات شبکه را بررسی کنید

تنظیمات شبکه در اندروید

تنظیمات شبکه در اندروید

تنظیمات نادرست شبکه می تواند سرعت داده های گوشی شما را کاهش دهد همچنین برنامه ها می توانند تنظیمات شبکه شما را بدون اینکه بدانید مختل کنند. تنظیمات شبکه خود را بازنشانی کنید تا ببینید آیا این کار به شما کمک می کند یا خیر. برای انجام این کار وارد تنظیمات شوید و گزینه «Connections» را انتخاب کرده و در صفحه ی باز شده بر روی «Mobile networks» ضربه بزنید تا تنظیمات شبکه برای شما به نمایش در بیاید.

مرحله 3: حافظه پنهان مرورگر را پاک کنید

حذف حافظه پنهان در اندروید

حذف حافظه پنهان در اندروید

یکی از مشکلاتی که سرعت اینترنت را کند می کند کش یا همان حافظه پنهان است. تقریباً تمام نسخه های قدیمی و جدید اندروید این مشکل را دارند. مرورگرها اطلاعات را ذخیر می کنند تا از وب سایت هایی که مرتباً بازدید می کنید، در صورت مراجعه دوباره با سرعت بالا برای شما بارگذاری شوند. اگر حافظه پنهان شما بیش از حد پر شده باشد این امر می تواند باعث کند شدن اینترنت تلفن همراه شما شود. در بیشتر مواقع کاربران حافظه کش یا پنهان مرورگرهایشان را پاک نمی کنند. برای انجام این کار می توانید این مراحل را (Settings » Apps » Storage » Clear cache) طی کنید.

نکته:
این کار را می توانید بر روی دیگر نرم افزارها انجام دهید تا سرعت استفاده از آن ها بالاتر برود.

مرحله 4: گوشی موبایل را اسکن کنید

ّآنتی ویروس اندروید

ّآنتی ویروس اندروید

ویروس ها و بدافزارها می توانند به شدت سرعت دستگاه را کند کرده و شما را در برابر مسائل امنیتی آسیب پذیر کند. برای محافظت از گوشی تلفن همراه و حفظ سرعت اینترنت، به طور مرتب گوشی خود را برای ویروس ها و بدافزارها اسکن کنید. بهتر است برای بالا بردن امنیت گوشی موبایلتان یک آنتی ویروس مطمئن خریداری کنید.

مرحله 5: به روز رسانی سیستم عامل

به روز رسانی سیستم عامل اندروید

به روز رسانی سیستم عامل اندروید

به روز رسانی سیستم عامل اندروید می تواند سرعت اینترنت دستگاه به طور چشمگیری افزایش دهد. به روز رسانی ها اغلب حاوی رفع اشکال، پیشرفت های امنیتی و بهبود عملکرد سیستمی می باشند که می تواند سرعت دستگاه شما را افزایش دهد. برای به روز رسانی سیستم عامل اندروید به تنظیمات دستگاه بروید و در پایین صفحه «System updates» یا «Software updates» را انتخاب کرده و در صفحه باز شده بر روی «Download and install» ضربه بزنید و در ادامه دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا آخرین به روز رسانی برای شما دانلود و نصب شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا