Connect with us

افزایش طول عمر باتری گوشی های اندرویدی

منتشر شده

در

چگونه عمر باتری موبایل اندروید را افزایش دهیم

این سوال که برای افزایش طول عمر باتری موبایل باید چه کارهایی باید انجام داد همیشه در ذهن ما وجود داشته. با افزایش قیمت گوشی تلفن همراه در بازار و غیرقابل تعویض بودن باتری گوشی های هوشمند نسل جدید، اغلب افراد سعی می کنند بیشتر مراقب گوشی های تلفن همراه خود باشند تا از خراب شدن آن جلوگیری کنند و بتوانند زمان بیشتری از تلفن های همراه خود استفاده کنند. در همه انواع موبایل با سیستم عامل های مختلف، بعد از مدتی استفاده، باتری موبایل کارایی روز اول خود را از دست می دهد.

راهکارهایی برای افزایش طول عمر باتری موبایل اندروید

لیست قیمت باتری موبایل

راهکار هایی برای افزایش طول عمر باتری گوشی های اندرویدی

طول عمر باتری گوشی موبایل اندروید تا حد زیادی به نوع استفاده ما بستگی دارد. هرچند ضعیف شدن باتری همه انواع موبایل اجتناب ناپذیر است اما با رعایت راهکارهایی می توان از خراب شدن و ضعیف شدن زود هنگام باتری موبایل جلوگیری کرد. قبل از ارائه این راهکارها لازم است بدانید در موقع خرید تلفن همراه خود به مشخصات فنی باتری توجه داشته باشید. برای مثال گوشی هایی با صفحات بزرگتر یا گوشی هایی که قلم دارند، به نسبت گوشی های دیگر شارژ بیشتری مصرف می کنند. بنابراین اگر کار شما به نحوی است که زمان زیادی خارج از محیط کار یا خانه قرار دارید باید گوشی ای تهیه کنید که باتری قدرتمندتری داشته باشد.

از گرم شدن گوشی جلوگیری کنید

گرم شدن گوشی و به تبع آن باتری، اصلی ترین عامل کاهش عمر باتری موبایل است. سعی کنید تا از قراردادن گوشی جلوی نور آفتاب جلوگیری کنید، نزدیک کردن گوشی به آتش یا منابع تولید کننده حرارت دیگر، برای مدت طولانی می تواند تا حد زیادی عمر باتری را کاهش دهد. وقتی گوشی در حال شارژ شدن است باید آن را روی میز یا یک سطح خنک تر قرار داد. زیرا پروسه شارژ شدن هم حرارت باتری و گوشی را بالا می برد. دمای مناسب برای گوشی بین 25 تا 30 درجه است.

مدت طولانی گوشی را به شارژ نزنید

فناوری شارژ سریع بسته به نوع و مدل گوشی می تواند شارژ مورد نظر شما را در مدت کوتاهی تامین کند. دقت داشته باشید به همین میزان که این فناوری می تواند سودمند باشد، در صورت استفاده زیاد و مداوم می تواند آسیب زننده هم باشد. هرگز شب تا صبح یا برای چند ساعت مداوم گوشی را به شارژ نزنید. ولتاژ بالا در فناوری Fast Charging در زمان کوتاهی حرارت تلفن همراه را بالا می برد.

از کار با گوشی در حین شارژ شدن خودداری کنید

شارژ شدن گوشی به اندازه کافی حرارت دستگاه را بالا می برد. استفاده از آن در هنگام شارژ شدن این افزایش حرارت را بیشتر می کند خصوصا فعالیت های سنگینی مثل تماشای ویدئو یا بازی کردن. پس بهتر است طوری برنامه ریزی کنید که استفاده از گوشی را به بعد از شارژ شدن موکول کنید.

طول عمر باتری موبایل اندروید

برنامه ها را بعد از استفاده به طور کامل ببندید

استفاده از برنامه های متعدد در هنگام استفاده شارژ را کاهش می دهد. بهتر است بعد از اتمام کار با برنامه ها، آن ها را کامل ببندید. صرفا دکمه Back به معنای بستن برنامه نیست. باید آن را از روی صفحه ببندید. در مدل های مختلف گوشی تلفن همراه گزینه Save Power می تواند اپ هایی که باز شده اند ولی در حال استفاده نیستند را غیرفعال کند تا بار بعدی که شما آن اپ یا برنامه را روی گوشی باز می کنید.

خاموش کردن اینترنت در صورت عدم استفاده

اگر برای مدت زمان طولانی نمی خواهید از اینترنت، چه وای فای و چه داده تلفن همراه، استفاده کنید بهتر است آن ها را خاموش کنید. اینترنت روشن به مرور از شارژ گوشی شما می کاهد. این موضوع در مورد بلوتوث و جی پی اس هم صدق می کند. حتی پیشنهاد می شود که اگر برای مدت طولانی می خواهید به موزیک گوش کنید یا ویدئو ببینید بهتر است گوشی را در حالت Airplane Mode قرار دهید.

راهکارهای دیگری که می توانید از آنها برای افزایش طول عمر باتری خود بهره ببرید عبارتند از کاهش نور صفحه، استفاده از تم ها یا عکس های پس زمینه تیره و استفاده از گزینه حالت شبانه یا Night Mode که در قسمت تنظیمات اکثر گوشی های تلفن وجود دارد. همچنین استفاده از پاوربانک ها برای شارژ کردن گوشی را در حد امکان محدود کنید.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. شادی

    جولای 5, 2020 در 12:52 ب.ظ

    وقتی باتری موبایل داغ میکنه اصلا نباید استفاده کرد، منکه احساس میکنم الان گوشی موبایلم منفجر میشه از داغی

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار