Connect with us

انتشار اولین نسخه پیش نمایش ویندوز 11 و تاریخ عرضه نسخه اصلی

منتشر شده

در

انتشار اولین نسخه پیش نمایش ویندوز 11 و تاریخ عرضه نسخه اصلی

در حول و حوش اخبار گشترده ای که در مورد ویندوز 11 وجود دارد، اولین نسخه پیش نمایش آن منتشر شد و همچنین تاریخ عرضه نسخه اصلی نیز اعلام گردید. هرچند این تاریخ به صورت رسمی اعلام نشده است اما پیش بینی می شود که ماه اکتبر 2021 شاهد رونمایی نسخه ویندوز 11 باشیم. بنا بر اعلام مایکروسافت نسخه اصلی سیستم عامل جدید ویندوز قرار است در فصل تعطیلات عرضه شود.

اما شواهدی وجود دارد که بیان می کنند ویندوز 11 ماه اکتبر (حدودا اواخر مهر ماه 1400) به دست کاربران خواهد رسید. از طرفی مایکروسافت نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۱  Windows 11 Preview را برای کاربران گروه اینسایدر منتشر کرده است که شامل تعداد زیادی از  تغییرات و امکانات جدید آن می ‌شود. کاربران ویندوز اینسایدر می توانند این نسخه را دانلود کنند و از منوی استارت جدید، از برخی امکانات ویندوز 11 بهره ببرند.

تاریخ احتمالی انتشار ویندوز 11 در اکتبر 2021

لیست قیمت سیستم عامل ویندوز

اولین نسخه پیش نمایش ویندوز 11 منتشر شد

مایکروسافت اولین نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۱ خود را منتشر کرد. کاربران Windows Insiders می ‌توانند این نسخه از نرم افزار را با شماره بیلد ۲۲۰۰۰.۵۱ دانلود کنند و از منوی استارت جدید، امکانات مالتی ‌تسکینگ و نسخه جدید فروشگاه مایکروسافت لذت ببرند. برخلاف جزئیات فاش شده در گذشته، این نسخه پیش نمایش به File Explorer ارتقاء یافته ویندوز نیز مجهز است که در آن روبان معروف با نوار فرمان حذف شده و مدیریت فایل ‌ها آسان‌ تر شده است.

اولین نسخه پیش نمایش ویندوز 11 منتشر شد

اکثر تغییرات ظاهری که مایکروسافت در هفته های گذشته از آنها گفته بود، در این نسخه پیش نمایش دیده می ‌شوند. برای مثال باید به منوی استارت جدید ویندوز اشاره کرد که اکنون به مرکز صفحه آمده، لبه ‌های پنجره‌ ها در سطح سیستم گردتر شده، بخش مرکز نوتیفیکیشن ‌ها نیز ارتقاء پیدا کرده و تنظیمات صدا هم به صورت معلق هستند. اگر هم کامپیوتر شما به یک شتاب‌ سنج مجهز باشد، صفحه قفل ویندوز ۱۱ می ‌تواند یک افکت حرکتی با تکنیک پارالاکس را به وجود آورد.

تم ‌های جدید ویندوز ۱۱ و حالت ‌های پیشرفته ‌تر روشن و  تیره از اجزای نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۱ می باشند. این نسخه شامل قابلیت ‌های جدید دیگری نظیر Snap Groups و Snap Layouts نیز می‌ شود که به بهبود مالتی ‌تسکینگ در انواع مختلف نمایشگر کامپیوتر با ابعاد مختلف کمک می ‌کنند.

تاریخ احتمالی انتشار ویندوز 11

اگر به سایت ویندوز ۱۱ سر زده باشید، با یک تصویر رو به رو می ‌شوید که بخش تقویم‌ آن، روز ۲۰ اکتبر ( برابر با ۲۸ مهر) را نشان می ‌دهد. این تاریخ می ‌تواند بدون دلیل انتخاب شده باشد، هرچند شاید مایکروسافت قصد گمراه کردن طرفداران خود را داشته اما در عین حال، این نکته می‌ تواند تلاش مایکروسافت برای اعلام غیرمستقیم تاریخ انتشار سیستم عامل جدیدش باشد. تا پیش از این تصور می‌ شد که نسخه نهایی ویندوز یازدهم از ماه نوامبر یا حتی دسامبر در دسترس قرار بگیرد.

تاریخ احتمالی انتشار ویندوز 11

پس از آنکه هفته گذشته اولین تصاویر از ویندوز 11 منتشر شدند، اخبار زیادی در خصوص آن منتشر شده است. در هر صورت ویندوز 11 به طور رسمی تا 6 ماه آینده منتشر می شود و میتوان از امکانات این سیستم عامل ویندوز استفاده کرد. کاربران می توانند از نسخه آزمایشی این ویندوز هم استفاده کنند که احتمالا دارای محدودیت ها و باگ هایی خواهد بود.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. مونا کاشفی

    جولای 31, 2021 در 10:28 ق.ظ

    نقدهای خیلی زیادی به ویندوز یازده هست اما بنظر من ویژگی های خوب خیلی بهتری داره تا ویژگی های بد و الان کمی خوب و بدش مشخص شده، اما هنوز هم جا داره برای اصلاح

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار