Connect with us

نسخه دوم بازی Star Wars Jedi در سال 2023 منشر می شود

منتشر شده

در

بازی fallen order

طبق گزارشات اخیر، دنباله ی بازی جنگ ستارگان جدای: محفل سرنگون شده (Star Wars Jedi: Fallen Order) که یک بازی ویدیویی در سبک اکشن-ماجراجوییاست و توسط شرکت الکترونیک آرتز برای کنسول مایکروسافت و سونی منتشر شده بود، در سال ۲۰۲۳ منتشر میشود. اما چیز جالب در مورد این بازی این است که حالا شما قابلیت بازی با دو شخصیت را دارید.

ساخت دنباله ی بازی جنگ ستارگان جدای

داستان بازی اول جنگ ستارگان جدای: محفل سرنگون بعد از دستور پالپاتین مبنی بر نابودی محفل جدای رخ داده بود که شخصیت قابل بازی شما در نقش یک پادوان جدای از دست امپراطوری فرار و به ماجراجویی مشغول بود.

بسیاری از بازی های ویدیویی تنها زمانی میتوانند نسخه های بازی دوم را ارائه کنند که بازی اول موفقیت لازم را کسب کرده باشد. بازی جنگ ستارگان: محفل سرنگون شده نیز یکی از آن بازی هایی است که توانست این موفقیت لازم را کسب کند. بعد از داستان تازه و سراسر ایده ی نو کال کستیس، بسیاری از طرفداران برای بازی دوم مشتاق هستند.

cal kestis
cal kestis

نام نسخه ی دوم بازی جنگ ستارگان جدای

گزارش های اخیر دنیای بازی های ویدیویی حاکی از این است که کال کستیس (Cal Kestis) هنوز شخصیت اصلی بازی Star Wars Jedi: Survivor خواهد بود، اما به احتمال قوی شخصیت دومی هم در کار است که در کنار شخصیت کال میتوانید با آن بازی کنید. جف گروب (Jeff Grubb) که طراح بازی نقش آفرینی در ژانر فانتزی است، مدتی پیش اعلام کرد که دنباله ی بازی Jedi: Fallen Order به Jedi: Survivor تغییر کرده است.

مراسم EA Play که اخیراً لغو شده بود، قرار بود اخبار تازه ای از این بازی در اختیار طرفداران بگذارد، ولی نشد. با اینکه شرکت الکترونیک آرتز چیزی را تأیید و تکذیب نکرده است، ولی این اخبار توسط جف گروب تأیید شده است که این یعنی شایعه نیست.

cal and bd1
cal and bd1

گروب در ادامه اعلام کرده است که میتوانستند اسم این بازی را Fallen Order 2 بگذارند، ولی دلیلی پشت این ماجرا بوده است. هیچ دلیلی مبنی بر علت تغییر نام دنباله ی بازی ارائه نشده است، ولی به گفته ی گروب علت این قضیه در جشن جنگ ستارگان گفته میشود و خود بازی نیز در فوریه یا مارس ۲۰۲۳ برای کامپیوتر، پلی استیشن ۵ یا ایکس باکس سری ایکس عرضه میشود.

این تغییر نام توجه بسیاری از طرفداران بازی های جنگ ستارگان را به خودش جلب کرده است، چون برخی بر این باورند که این یعنی این بازی در اصل یک سری بازی دنباله دار خواهد بود. یعنی احتمال بسیار قوی بازی قرار است در بازه های زمانی مختلف دنیای جنگ ستارگان اتفاق بیفتد و هر دوره ی زمانی را بتوان با جدای های مختلف بازی کرد. ولی این تنها مسئله ی مطرح شده نیست.

گرافیک بازی fallen order
گرافیک بازی fallen order

امکان بازی با بیش از یک شخصیت در نسخه ی دوم

گروب اعلام کرده است که کال کستیس ممکن است فقط یکی از شخصیت های مناسب بازی کردن باشد. یعنی حتی ممکن است شخصیت اصلی هم در نظر گرفته نشود. پس این سری بازی قرار نیست به صورت زنجیره ای با شخصیت اصلی بازی اول ادامه پیدا کند یا داستان او را در نسخه های بعدی ادامه بدهد. اسم اصلی بازی در همان نسخه ی اول هم Star Wars Jedi است و این یعنی میتواند داستان هر جِدایی باشد. حالا چه کال، چه یک جدای دیگر.

fallen order villain
fallen order villain

شاید برای مقایسه ی بهتر باید به سری بازی های اسسینز کرید (Assassin’s Creed) اشاره کرد. در سری بازی اسسینز کرید در هر بازی یک شخصیت جدید داریم. این خودش باعث میشود که Star Wars Jedi شکلی تازه پیدا کند و موفقیت بیشتری هم به دست بیاورد. چون ممکن است گیمر از یکی از داستان ها لذت کافی را نبرد. در این صورت میتواند بازی های دیگر را که هرکدام یک داستان مجزا را دنبال میکنند، بازی کند.

مبارزه با sith
مبارزه با sith

گمانه زنی های ادامه یافتن داستان کال

اگر داستان کال ادامه پیدا کند، این قضیه ممکن است برای بسیاری از طرفداران ناامیدکننده باشد. اگر سازندگان بازی بخواهند با کال ادامه بدهند، باید داستان در زمانی دیگر رخ بدهد. در بازی Star Wars Jedi: Fallen Order داستان کال در دوره ای از دنیای جنگ ستارگان رخ میداد که تقریباً تعداد جدای‌ها بسیار کم بوده است.

اگر بازی دنباله ی همین زمان باشد و بخواهد شخصیت دیگری را هم در اختیار گیمر بگذارد که بتواند با آن بازی کند، میتواند یکی از شخصیت های بازی اول باشد. یعنی نیازی ندارند تا شخصیت «جدید» وارد داستان کنند.

مبارزه در fallen order
مبارزه در fallen order

امکان حضور شخصیت های جدید یا قدیمی

به گزارش Bespin Bulletin که یک سایت خبری معتبر بازی و فیلم است، علاوه بر تغییرات داستانی بازی Star Wars Jedi، قرار است چند شخصیت قابل بازی در بازی اضافه شود. همچنین اعلام کرده است که حتی با تأیید جف گروب هم نباید امیدمان را آن‌قدر بالا ببریم که بعداً ذوقمان کور شود و طرفداران هم باید منتظر تأیید یا تکذیب شرکت الکترونیک آرتز بمانند. در ادامه گفت که اگر چنین چیزی عملی شود، بازی موفقیت لازم را پیدا نمی‌کند، چون بیش از یک شخصیت در یک بازی اکشن نقش آفرینی چیز موفقیت آمیزی از آب درنمی آید.

میدان نبرد در بازی fallen order
میدان نبرد در بازی fallen order

تغییرات احتمالی بازی دوم Star Wars Jedi

همچنین اعلام شده است که ممکن است در بازی جدید پازل های جدیدی برای شخصیت BD-1 اضافه شود که بازیکنان بتوانند در کنار بخش اکشن بازی، معماهای ریز و درشتش را هم حل کنند. بخش جالب ماجرا اینجا است که در بازی دوم اگر کال را داشته باشیم، دیگر پاداوان در حال تعلیم نیست.

الان کاس دیگر شوالیه ی جدای است و این خودش یعنی قابلیت های مبارزه ی جدید با لایت سیبر به بازی اضافه شده است. این خودش میتواند یکی از بخش هایی باشد که طرفداران را برای دنباله ی بازی مشتاق کند.

cal fights
cal fights

امکان حضور شخصیت Merrin در نسخه ی دوم

شخصیت Merrin که یکی از شخصیت های فرعی داستان قبل بود نیز به احتمال قوی در دنباله ی بازی قابلیت انتخاب شدن خواهد داشت. مرین یک شخصیت زن در سرزمین Dathomir بود که در دوران جنگ کلون ها زندگی میکرد. او همچنین یکی از اعضای فرقه ی Nightsisters بود که پس از دیدار با کال، رابطه ی صمیمی و نزدیکی با او داشت و او را مثل یکی از اعضای خانواده ی خودش میدانست. او همچنین آخرین نفر از فرقه ی خودش به حساب می آمد که همین باعث میشود یکی از شخصیت های اصلی بازی بعدی به حساب بیاید.

طبق گزارش ها بازی Star Wars Jedi: Survivor در اواخر سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد. نسخه ی اول هم اکنون برای کنسول بازی سونی و کنسول بازی مایکروسافت در دسترس است.

 

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار