Connect with us

OpenAI از GPT-4 رونمایی کرد

منتشر شده

در

OpenAI از GPT-4 رونمایی کرد

چهار ماه پیش شرکت کوچکی در سانفرانسیسکو با معرفی یک ربات گفتگوی آنلاین که می توانست به سؤالات پیچیده پاسخ دهد  صنعت فناوری را دگرگون کرد. شرکت OpenAI تنها در عرض چند ماه توانست با ارائه ChatGPT دنیای هوش مصنوعی را جذب خود کند تا جایی پیشرفت که حتی گوگل احساس خطر کرد و اعلام کرد با رقیب سرسختی رو به رو شده است. بسیاری از رهبران صنعت بر این باورند که تحولات در هوش مصنوعی نشان دهنده یک تغییر اساسی در فناوری است، این تغییرات به همان اندازه اهمیت دارند که در اوایل دهه 1990 مرورگرها دنیای وب را متحیر کردند.

انتشار نسخه GPT-4

شرکت OpenAI نسخه جدیدی از فناوری چت بات های خود را معرفی کرده است که GPT-4 نام دارد که درک بسیار قوی در تحلیل تصاویر دارد. قابلیت درک تصویر هنوز برای همه کاربران OpenAI در دسترس نمی باشد. این شرکت برای شروع این ویژگی را با شریک خود با نام Be My Eyes آزمایش می کند. قابلیت درک تصویر با پشتیبانی از GPT-4 می تواند به سؤالات مربوط به تصاویر ارسال شده به آن پاسخ دهد و نسبت به نسخه قبلی خود بهبودهایی در ارائه خدمات متنی دارد.

انتشار GPT-4
انتشار GPT-4

برخلاف ChatGPT این مدل جدید در حال حاضر برای استفاده عمومی در دسترس نمی باشد اما می توانید با پرداخت هزینه در خواست اجازه دسترسی به این ویژگی را دریافت کنید. چت بات جی پی تی 4  امروز برای کاربران OpenAI از طریق ChatGPT Plus در دسترس است و توسعه دهندگان می توانند برای دسترسی به API در لیست انتظار ثبت نام کنند. همچنین مایکروسافت تأیید کرده است که Bing Chat از امروز بر روی GPT-4 اجرا می شود.

ویژگی GPT-4 در مایکروسافت بینگ
ویژگی GPT-4 در مایکروسافت بینگ

چه ویژگی هایی در GPT-4 جدید است؟

GPT-4 یک مدل زبان جدید است که توسط OpenAI ارائه شده است که می تواند متنی شبیه به گفتار انسان تولید کند. این فناوری استفاده شده توسط ChatGPT را که در حال حاضر مبتنی بر GPT 3.5 می باشد ارتقاء خواهد داد. شرکت OpenAI می گوید: GPT-4 در ایجاد و همکاری با کاربران در پروژه های خلاقانه بسیار بهتر و می تواند در پروژه هایی مانند موسیقی، فیلمنامه نویسی و نگارش خدمات بسیار زیادی ارائه کند.

ویژگی های GPT-4
ویژگی های GPT-4

همانطور که در بالا خواندید و در تصویر بالا مشاهده می کنید، GPT-4 درک عمیقی از تصاویر دارد و می تواند آن ها را تحلیل کند. مثال ارائه شده در وب سایت GPT-4 به این صورت می باشد: به چت بات تصویری از چند مواد غذایی داده شده است و از آن پرسیده می شود که با آن موادهای غذایی چه چیزی می توان درست کرد؟ بعد از مدتی این ربات پاسخ مناسبی را ارائه می کند. در حال حاضر مشخص نیست که آیا می توان از این روش برای ویدیوها استفاده کرد یا نه. شرکت سازنده هنگام بحث در مورد قابلیت های GPT-4 گفته است این نسخه از چت بات مانند نسخه های قبلی دارای معایبی می باشد. این چت بات همچنان در تشخیص بحث های مذهبی، قومیتی و توهین آمیز مشکل دارد و این شرکت بیان کرد که تا قبل از عمومی کردن GPT-4 این نقص ها را به صورت چشمگیری برطرف می کند. فراموش نکنیم که چت بات ها دارای مزیت و کاربردهای بیشماری هستند که عیب های آن به چشم نمی آید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار