گوناگون

از کنفرانس توسعه دهندگان اپل WWDC 2023 چه انتظاری داریم

انتظار می رود کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل «WWDC 2023» یکی از بزرگ ترین کنفرانس های اپل باشد. پس از سال ها شایعه و افشاگری، اپل بالاخره توانست هدست های واقعیت مجازی/افزوده را بسازد و دسته بندی جدیدی را به محصولات خود اضافه کند. بدون شک در کنار هدست های هوشمند، شرکت اپل محصولات و به روز رسانی های دیگری را نیز معرفی خواهد کرد. در این مراسم شاهد به روز رسانی سیستم عامل و برنامه ها خواهیم بود و در کنار ویژگی های جدید نرم افزاری، اپل سخت افزار های جدید را نیز معرفی خواهد کرد. بنا به گفته برخی از منابع WWDC 23 آخرین کنفرانس تیم کوک خواهد بود.

کنفرانس WWDC 2023 چه تاریخی برگزار می شود؟

اپل تایید کرده است که کنفرانس سالانه WWDC قرار است 15 الی 19 خرداد برگزار شود. این رویداد به صورت آنلاین و حضوری در اپل پارک کالیفرنیا برگزار می شود و انتظار می رود تیم کوک مدیرعامل اپل، مراسم را آغاز کند. اگر می خواهید مراسم توسعه دهندگان را به صورت زنده تماشا کنید، به وب سایت و کانال یوتیوب اپل مراجعه کنید و اگر موفق به تماشای زنده این مراسم نشدید، نسخه ضبط شده آن در کانال رسمی یوتیوب اپل قرار خواهد گرفت.

زمان برگزاری کنفرانس WWDC 2023
زمان برگزاری کنفرانس WWDC 2023

اولین هدست هوشمند اپل

هدست واقعیت ترکیبی اپل بدون شک یکی از هیجان انگیز ترین محصولات این شرکت در چند سال اخیر خواهد بود. تا این زمان شرکت اپل به طور رسمی و تایید شده از هدست های هوشمند خود صحبت نکرده است. در ماه های گذشته برخی از کارمندان اپل عکس هایی را به صورت مخفیانه منتشر کرده اند که به ما نشان می دهد شرکت اپل در حال ساخت هدست های واقعیت مجازی «VR» و واقعیت افزوده «AR» می باشد. طبق عکس های منتشر شده ظاهر این هدست ها شبیه به عینک اسکی می باشند و نسبت به دیگر هدست ها بسیار سبک تر خواهند بود همچنین انتظار می رود این هدست با نام Reality Pro عرضه شوند.

معرفی هدست های اپل در کنفرانس WWDC 2023
معرفی هدست های اپل در کنفرانس WWDC 2023

مک بوک ایر 15 اینچی

انتظار می رود اپل یک نسخه 15 اینچی مک بوک را معرفی کند این در حالی است که مک بوک های اپل دارای صفحه نمایش 13 اینچی می باشند. اولین بار در سال 2022 این شایعه منتشر شد و با نزدیک تر شدن به آغاز کنفرانس WWDC 2023 خبرهای دقیق تری از شرکت اپل منتشر شد و به صورت قطعی شاهد معرفی یک مک بوک 15 اینچی خواهیم بود. احتمالاً این مک بوک دارای تراشه داخلی M2 باشد و رزولوشن آن مانند مک بوک پرو 14 خواهد بود.

معرفی مک بوک ایر 15 اینچی در کنفرانس WWDC 2023
معرفی مک بوک ایر 15 اینچی در کنفرانس WWDC 2023

ویژگی های جدید در iOS ،macOS و iPadOS

بدون شک در رویداد WWDC شاهد به روز رسانی های بزرگ برای iOS ،macOS و iPadOS خواهیم بود. تأیید شده است در این رویداد نسخه رسمی iOS 17 معرفی می شود. انتظار می رود که اپل به روز رسانی هایی را برای Stage Manager در iPadOS 16 منتشر کند. تاکنون اطلاعاتی درباره macOS 14 و tvOS 17 فاش نشده است و باید تا روز آغاز مراسم منتظر باشیم این سیستم عامل ها دارای چه ویژگی های جدیدی خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا