ماینینگ

انواع کیف پول ارز دیجیتال

ارز دیجیتال و یا رمز ارزها نوعی ارز می باشند که به صورت دیجیتال تولید، ذخیره و منتقل می شوند. این نوع ارزها ماهیت فیزیکی ندارند و قابل لمس نمی باشند و همه ی آن ها به صورت دیجیتال تولید می شوند. از مزیت های  ازرهای دیجیتال می توان به دسترسی آن در هر نقطه از جهان اشاره کرد، اگر هر کجا از جهان هستید می توانید این ارز هارا به صورت مستقل خرید و فروش کنید. قبل از خرید و فروش ارز دیجیتال باید یک کیف پول مطمئن را انتخاب کنید، این کیف پول ها می تواند به صورت مجازی و یا کیف پول سخت افزاری باشند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

  1. تفاوت کیف پول سخت افزاری و مجازی
  2. بهترین کیف پول سخت افزاری
  3. کیف پول مجازی و بهترین آن

تفاوت کیف پول سخت افزاری و مجازی:

کیف پول دیجیتال، برنامه یا سخت افزاری است که به کاربر این امکان را می دهد تا ارزهای دیجیتال خود را در آن نگهداری و ذخیره کنند. در این بین تفاوت هایی میان کیف پول های سخت افزاری و مجازی می باشد که قبل از انتخاب این کیف پول ها باید به برخی از نکات آن دقت کرد.

بارزترین و مهم ترین ویژگی یک کیف پول امنیت بالای آن است که این ویژگی شامل کیف پول های سخت افزاری می شود. کیف پول های سخت افزاری کیلدهای خصوصی را به صورت آفلاین نگهداری می کنند و این باعث می شود در برابر حملات و تهدیدات سایبری این اررزها در امان بمانند. برای استفاده از این نوع کیف پول باید کیف پول سخت افزاری را خریداری کنید.

معمولا کیف پول های مجازی ارز دیجیتال به صورت رایگان رائه شده اند و اصلی ترین مزایای آن رایگان بودن و دسترسی راحت آن می باشد و با نصب نرم افزار برروی موبایل و کامپیوتر شخصی خود می توانید به راحتی کیف پول دیجیتالی خود را حمل و مدیریت کنید. از معایب این نوع کیف پول ارز دیجیتال می توان به امنیت نسبتا پایین آن و پشتیبانی نکردن از تمام رمز ارزها اشاره کرد. شما می توانید برای خرید این وسیله نسبت به مطالعه راهنمای خرید کیف پول ارز دیجیتال اقدام نمایید.

بهترین کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال:

کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال، ارزها را به صورت مجازی در خود نگه داری می کند و در صورت انتقال ارز، باید به اینترنت متصل شوید. این نوع کیف پول از مطمئن ترین روش های نگهداری از رمز ارزها محسوب می شود.

کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S):

کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S یکی از پرقدرت ترین کیف های فیزیکی در دنیای دیجیتال محسوب می شود. این کیف پول از سیستم عامل های 64 بیتی ویندوز و مک پیشتیبانی می کند و همچنین سازگاری کامل با انواع تلفن های هوشمند از جمله اندروید نسخه 7 به بالا پشتیبانی می کند و از لجر نانو اس می توان به عنوان کلید امنیتی مدیریت سرویس های گوگل، دراپ باکس و دیگر پلتفرم ها استفاده کرد.

کیف پول lledgernanos
کیف پول lledgernanos

لجر نانو ایکس یکی از قدرتمندترین کیف های پول سخت افزاری می باشد که بیش از 1300 کوین و الت کوین را در خود نگهداری می کند. این کیف پول دارای نمایشگر اولد می باشد و نوع اتصال آن یو اس بی تایپ C می باشد. لجر نانو ایکس از سیستم عامل های iOS و Android پیشتیبانی می کند.

کیف پول اجر lledgernanos
کیف پول اجر lledgernanos

کیف پول درج وان (Dorj One):

دُرج وان یکی دیگر از کیف پول های سخت افزاری مطمان است که در سال 1396 عرضه در بازار شد. این کیف پول سخت افزاری از طریق کابل usb به سیستم رایانه ای متصل می شود. از قابلیت شگرف این کیف پول می توان به پشتیبانی بیش از 2000 ارز دیجیتال اشاره کرد.

درج کوین از سیستم عامل های مک، ویندوز (نسخه8،10،11)، لینوکس و اندروید پشتیبانی می کند.

کیف پول ارز dorjone
کیف پول ارز dorjone

کیف پول مجازی و بهترین آن:

کیف پول نرم افزاری یا دیجیتال به شکل های گوناگونی مانند وب، دسکتاپ، موبایل عرضه شده اند. هرچند امنیت کیف پول های مجازی کمتر از کیف پول های سخت افزاری هستند اما دسترسی رایگان و محیط کاربری راحت آن را نه باید نادیده گرفته شود.

کیف پول کوینمی (Coinomi):

کوینمی از جمله کیف پول های مجازی محبوب در سطح جهان می باشد. کوینمی از بیت کوین، دوج کوین، اتریوم و بیش از 1500 ارز دیگر را به صورت امن ذخیره می کند. از علت های محبوب کوینمی، محیط کاربری ساده و کاربرپسند آن است. با ایجاد یک آدرس اختصاصی می توان به راحتی مبادله را آغاز کنید. در ادامه به ویژگی های مهم این کیف پول ارز دیجیتال  اشاره خواهیم کرد.

  • امنیت بالا
  • دریافت و انتقال انواع ارز دیجیتال در کمترین زمان ممکن
  • نصب برروی انواع ویندوز، مک، لینوکس
  • نصب بر روی انواع نسخه های ios و android
کیف پول coinomi
کیف پول coinomi

کیف پول الکتروم (Electrum):

اگر برای بیت کوین های خود دنبال یک کیف پول نرم افزاری با امنیت بالا هستید، بدون شک کیف پول الکتروم بهترین انتخاب است. الکتروم از تکنیک های رمزگذاری برای ایمن کردن کلیدهای خصوصی استفاده کرده است. مزایا و معایب این کیف پول ارز دیجیتال شامل موارد ذیل می باشد.

  • بیشترین امنیت
  • محیط کاربری آسان
  • متن باز بودن نرم افزار

تنها معایب کیف پول الکتروم، این کیف پول مجازی فقط از بیت کوین پشتیبانی می کند.

کیف پول بلاک چین (Blockchain):

کیف پول بلاک چین یکی از مطمن ترین کیف پول های تحت وب می باشد که کاربران زیادی در سرتاسر دنیا را به خود جذب کرده است. محبوبیت کیف پول بلاک چین به خاطر امنیت بالا و محیط کاربری آسان آن است.

کیف پول blockchain
کیف پول blockchain

کاربران می توانند در کیف پول بلاک چین خرید و فروش خود را انجام بدهند که این ویژگی باعث بالا رفتن سرعت معاملات میشود. بلاک چین از رمز ارزهای بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و استلار پشتیبانی می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا