Connect with us

انویدیا کارت گرافیک ‌های RTX 3080 Ti و RTX 3070 Ti را معرفی کرد

منتشر شده

در

انویدیا کارت گرافیک ‌های RTX 3080 Ti و RTX 3070 Ti را معرفی کرد

انویدیا بزرگ ‌ترین شرکت تولید کننده‌ گرافیک در جهان، از گرافیک ‌های قدرتمند و جدید خود تحت عنوان RTX 3080 Ti و RTX 3070 Ti رونمایی کرد. بازار قطعات کامپیوتری در حال حاضر اصلا وضعیت خوبی ندارد و کمبود قطعات به ‌خصوص گرافیک به ‌شدت شرکت های تولید کنند و کاربران را تحت تاثیر قرار داده. کمبود کارت گرافیک در بازار و افزایش قیمت شدید آن دلایل مختلفی دارد که از جمله مهم ‌ترین آن می ‌توان به ماینینگ اشاره کرد که باعث شده کاربران نتوانند به کارت ‌های خوب بازار دسترسی داشته باشند. با این حال شرکت ‌های سازنده‌ کارت گرافیک به ساخت این قطعات ادامه می ‌دهند و بارها روش‌ هایی را برای جلوگیری از ماینینگ اجرا کردند که هیچ یک از آنها چندان تاثیری نداشته است.

دو مدل کارت گرافیک جدید اینویدیا

لیست قیمت کارت گرافیک

قدرت پردازش بالا در کارت گرافیک های جدید اینویدیا

در حال حاضر کارت ‌های بسیار قدرتمندی چه با برند انویدیا و چه با برند AMD در بازار وجود دارند اما جدیدترین آنها، مدل ‌های تایتان یا همان Ti از محصولات انویدیا هستند که در حال حاضر در بازار در دسترس قرار دارند. این دو کارت گرافیک جدید یعنی RTX 3080 Ti و RTX 3070 Ti. با مشخصات خوب و قابل قبولی ارائه خواهند شد. گرافیک ‌های جدید از لحاظ قدرت پردازشی تا حد قابل قبولی بهتر از مدل‌ های استاندارد هستند که همیشه هم چنین رابطه ‌ای بین مدل ‌های استاندارد و Ti وجود داشته تا بدین ترتیب سخت‌ افزار همیشه یک قدم از بازی ‌های ویدیویی با کیفیت و گرافیکی جلوتر باشد. گرافیک‌ های موجود در بازار هم توانایی اجرای بازی‌ های روز را در بالاترین کیفیت دارند ولی مدل‌ های ارزان تر همیشه طرفداران بیشتری دارند.

قدرت پردازش بالا در کارت گرافیک های جدید اینویدیا

ویژگی های کارت گرافیک RTX 3080 Ti و RTX 3070 Ti اینویدیا

کارت گرافیک ‌های جدید از حافظه‌ VRAM بیشتری برخوردار هستند و از لحاظ عملکردی هم در سطح بالاتری به نسبت RTX 3080 و RTX 3070 قرار دارند و از تمام قابلیت‌ های خوب مانند ray-tracing و DLSS و حتی فناوری بازتاب هم پشتیبانی می ‌کنند. کارت گرافیک RTX 3080 Ti  از فرکانس ۱٫۶۷ گیگا هرتز بهره می برد و از ۱۰۲۴۰ هسته‌ پردازشی کودا و ۸۰ خوشه‌ پردازش گرافیکی برخوردار است.

RTX 3070 Ti فرکانس بیشتری دارد اما در سایر بخش ‌ها از مدل دیگر خود عملکرد ضعیف ‌تری دارد. فرکانس این گرافیک روی ۱٫۷۷ گیگا هرتز تنظیم شده اما تعداد هسته ‌های کودای آن به ۶۱۴۴ کاهش یافت همچنین تعداد هسته ‌های RT در این گرافیک به ۴۸ می ‌رسد که برای اجرای بازی ‌های روز کافی است.

ویژگی های کارت گرافیک RTX 3080 Ti و RTX 3070 Ti اینویدیا

هر دو این کارت گرافیک ها از نسل دوم هسته ‌های RT و نسل سوم هسته ‌های تنسور پشتیبانی می کنند. حافظه‌ داخلی هم که برای آنها در نظر گرفته شده به ترتیب برای RTX 3080 Ti و RTX 3070 Ti به ۱۲ گیگابایت از نوع GDDR6X با رابط ۳۸۴ بیتی و ۸ گیگابایت از همان نوع با رابط ۲۵۶ بیتی می‌رسد.

هر دو گرافیک هم برای کار، به ۳۵۰ وات توان نیاز دارند که کاملا مناسب است. قیمت در نظر گرفته شده برای RTX 3080 Ti حدود ۱۲۰۰ دلار و برای RTX 3070 Ti حدود ۶۰۰ دلار است. بنابراین انتظار می‌ رود بتوان مدل دوم را با قیمت بسیار مناسب ‌تری در بازار قطعات کامپیوتر تهیه کرد.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. مهلا خاتمی

    ژوئن 8, 2021 در 4:22 ب.ظ

    کارت گرافیک بشدت الان مورد استفاده قرار میگیره و لازمه، باتوجه به این کارت گرافیک قدرتمند میتونیم برای ماینر و کامپیوتر های صنعتی استفاده کنیم، البت بنظر من RTX 3080 Ti خیلی بهتره، کلا اینویدیا تو کارت گرافیک عالیه

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار