ماینینگ

اپل آماده ورود به دنیای بیت کوین

بر اساس پیش بینی ها، اپل به دنبال راه هایی برای ورود به دنیای ارز دیجیتال است. در سال 2020 و با رشد زیاد ارز دیجیتال، اکثر شرکت های بزرگ و بیزینس های موفق به دنبال راه هایی برای ورود به دنیای بیت کوین بودند. معروف ترین این سرمایه گذاری ها هم مربوط به شرکت تسلا که ایلان ماسک بنیان گذار آن است، می شود که 1.5 میلیارد دلار در این بازار سرمایه گذاری کرد.

تسلا اعلام کرد که مشتریان می توانند هنگام خرید خودروی الکترونیکی آینده این کمپانی، هزینه ها را حتی با رمز ارز پرداخت کنند. این موضوع شوک عظیمی به صاحبان صنایع وارد کرد و از آن پس شرکت های بیشتری تصمیم گرفتند به این بازار  ورود کنند. در این بین کمپانی اپل که در موارد زیاد پیشرو رقبای خود است، کمی عقب نشینی کرده بود اما به نظر می رسد حالا زمان مناسبی برای ورود این برند به دنیای جذاب بیت کوین هاست.

توانایی اپل برای ورود به دنیای ارز دیجیتال

لیست قیمت تجهیزات ماینینگ

چرا شرکت های بزرگ در بازار بیت کوین سرمایه گذاری می کنند؟

سرمایه‌ گذاری در بازار ارز دیجیتال مطمئناً ریسک هایی را به همراه دارد. اما از طرفی یک صعود بسیار بزرگ هم محسوب خواهد شد. از بین همه‌ شرکت ‌ها، به نظر می رسد اپل توانایی تحمل ریسک بیشتری را دارد و حتی قرار دادن تنها ۱ درصد از پول نقد آن، معادل ۲ میلیارد دلار سرمایه‌ گذاری در بیت‌ کوین است. نکته قابل ‌توجه این است که بر اساس تحلیل نشریه  Ark Investments، اگر شرکت ‌های آمریکایی ۱ درصد از پول خود را روی بیت ‌کوین سرمایه ‌گذاری کنند، ارزش هر سکه آن به ۷۰ هزار دلار خواهد رسید و اگر این مبلغ به ۱۰ درصد برسد، ارزش هر سکه به ۴۰۰ هزار دلار می‌رسد! این موضوع می تواند تمام معادلات را به هم بریزد.

چرا شرکت های بزرگ در بازار بیت کوین سرمایه گذاری می کنند

مورد مهم دیگر در سرمایه‌ گذاری پول نقد در بیت‌کوین این است که آن را می‌ توان راهی برای حفظ و رشد نقدینگی در نظر گرفت. زیرا تا همین لحظه این ارز دیجیتال دارای رشد سالانه‌ صد در صدی بوده. اما دلار به مرور زمان ارزش خود را از دست خواهد داد. این روش به نوبه‌ خود می ‌تواند ثروت سهام‌ داران را حفظ و به مراتب بیشتر کند. این طرز تفکر هم مبتنی بر این است که بیت ‌کوین دارای ۲۱ میلیون سکه شناخته‌ شده و محدود، بر پایه اصول اساسی و حساب شده عرضه و تقاضا است. مایکل سیلور معتقد است که تسلا، اپل، گوگل و شرکت ‌های بزرگ دیگر باید پول نقد خود را به بیت ‌کوین تبدیل کنند.

اپل چه راهی برای سرمایه گذاری بر روی بیت کوین پیش می گیرد؟

به نظر می رسد اپل مدت زیادی را برای بررسی بازار ارز دیجیتال، کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال و تجهیزات ماینینگ انجام داده است. اعلام شده است که احتمالا اولین روشی که اگل برای ورود به این بازار در نظر گرفته سرمایه گذاری پول نقد در این بازار است. با وجود سرمایه زیاد این شرکت، اگر اپل حتی یک درصد از این سرمایه را هم در بازار بیت کوین ذخیره کند، در صورت سقوط احتمالی بیت کوین هم ضرر خاصی را متوجه این شرکت نمی کند. راه دیگری که اپل در پیش دارد پذیرش بیت کوین به عنوان روش پرداخت است. اگر اپل این شیوه را برای پرداخت در نظر بگیرد علاوه بر افزایش استقبال عمومی، عامل مهمی در تکثیر شدن این سیاست در شرکت های دیگر هم می شود.

راه های اپل برای ورود به بازار بیت کوین

روش دیگر برای اپل استفاده از گوشی آیفون به عنوان کیف پول رمز نگاری شده است. از آنجا که کاربران اپل به سخت افزار و شیوه های امنیتی اپل اعتماد کامل دارند، اگر اپلیکیشن مخصوصی به عنوان کیف پول دیجیتال در اختیار کاربران آیفون و آیپد قرار بگیرد افراد زیادی انواع کیف پول ارز دیجیتال را با این اپلیکیشن جایگزین خواهند کرد. در آخر، پیش بینی می شود اپل راه ایجاد صرافی هایی را برای استفاده از ارز دیجیتال را در پیش بگیرد. ادغام با صرافی های موجود یا ایجاد صرافی های جدید با نام اپل، همگی می توانند راه هایی برای افزایش سرمایه وشناخته شدن بیشتر این برند در دنیای بیت کوین باشند.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. چرا اپل هرروز داره شرایط رو برای ایرانیا سخت تر میکنه؟ تو ایران در رابطه با ارز دیجیتال خیلی زیر صفر هستیم ما، به صورتی که هنوز خیلی ها حتی نمیدونن ارز دیجیتال وجود داره اصلا، اونوقت اپل میخواد پرداختی هاش رو با ارز دیجیتال انجام بده؟ البته یه مزیتی که داه اینه که خیلی عمومی تر میشه بیت کوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا