Connect with us

اپل گلس، عینک هوشمند اپل در راه است

منتشر شده

در

عینک واقعیت افزوده اپل در راه است

عینک جدید هوشمند اپل به زودی توسط این شرکت به بازار معرفی خواهد شد. یکی از افشاگران حوزه تکنولوژی، اطلاعات زیادی را در مورد این محصول جدید اپل افشا کرد. از مدتها پیش خبرهایی مبنی بر ساخت و انتشار چنین محصولی از طرف اپل به گوش می رسید، اما تاکنون خبر دقیقی از جزئیات و مشخصات اپل گلس وجود نداشت یا صرفا در حد شایعات مانده بود. اما این بار با ارائه جزئیات بیشتری در مورد عینک هوشمند اپل می دانیم که تا چند ماه آینده این محصول معرفی، و احتمالا در سال 2021 این محصول روانه بازار شود.

مشخصات فنی و ظاهری اپل گلس

لیست قیمت هدست واقعیت مجازی

مشخصات ظاهری و فنی Apple Glass

نکته ای که در مورد طبی بودن اپل گلس وجود دارد این است که این عینک یک هدست واقعیت مجازی نیست و با لنزهای تجویز شده پزشکی مطابقت دارد، اما بر اساس اطلاعاتی که موقع ثبت این محصول منتشر شده، ممکن است کمی با عینک های کلاسیک طبی تفاوت داشته باشند. اما در عین حال لنزی که برای این عینک استفاده می شود از نوع ” خود تصحیح شونده ”  خواهد بود که برای رسیدن به بهترین کیفیت بینایی مصرف کننده خود را تنظیم و بهینه سازی خواهد کرد.

در مورد شکل ظاهری این عینک عکسی منتشر نشده است اما افشاگر حوزه تکنولوژی که این خبر را منتشر کرد، اعلام کرده به دلیل مسائل قانونی نمی تواند عکسی را که از این محصول دیده منتشر کند، در عوض او سعی کرده این عینک واقعیت افزوده را برای درک بهتر توصیف کند. طبق گفته او اپل گلس دارای یک فریم پلاستیکی بوده و احتمال دارد در نسخه نهایی، این فریم فلزی هم باشد. از آنجا که اطلاعاتی که وی منتشر کرده بر طبق یک نسخه اولیه بوده است نمی توان بر اساس آن نتیجه گیری نهایی کرد. بر روی فریم Apple Glass یک حسگر LiDAR قرار گرفته است و جز این هیچ دوربین دیگری روی بدنه مشاهده نمی شود. عینک هوشمند اپل می تواند با اتصال به گوشی آیفون یا آیپد، پیام ها یا اطلاعاتی که روی صفحه گوشی موبایل یا تبلت آیفون مشاهده می شود را بر روی صفحه عینک مشاهده کند. قابلیت دیگر این عینک هوشمند اسکن کدهای QR کد است. تمامی این کاربردها از طریق رابط کاربری به نام Starboard که در هر دو لنز عینک قرار دارند اتفاق خواهد افتاد.

قیمت و تاریخ عرضه اپل گلس

قیمت و تاریخ عرضه اپل گلاس

بر اساس شایعاتی که وجود دارد قیمت این عینک واقعیت افزوده در حدود 500 دلار است، اما این قیمت بر اساس نوع لنز متناسب با چشم، متغیر خواهد بود و افزایش پیدا خواهد کرد. برای بازار بزرگ استفاده کنندگان از عینک طبی در آمریکا، اپل این محصول را به نحو احسن بهینه سازی می کند تا این بازار بزرگ مصرف کنندگان را از آن خود کند. در مورد تاریخ معرفی این محصول، بنا بود که با آیفون12 و در ماه سپتامبر معرفی شود، اما بر اثر تغییراتی که شیوع کرونا در برنامه ریزی این شرکت ایجاد کرد، این محصول در ماه اکتبر معرفی خواهد شد. اما در مورد تاریخ انتشار آن، پیش بینی می شود این محصول در سال 2021 به بازار خواهد رسید هر چند هیچ مبنای اساسی برای تاریخ عرضه اپل گلس وجود ندارد. حتی احتمال می رود این محصول تا 2022 هم نتواند خود را به بازار برساند.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. شاپرک

    جولای 6, 2020 در 10:51 ق.ظ

    وااااایی عینک هوشمند، عین فیلما، اپل خدایی خیلی خفنی، بیاد ایران اولین نفری که اپل گلاس رو میگیره منم هرپند قیمتش زیاده

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار