دوربین

اینترنت 5G از پهپاد های خورشیدی گوگل

اینترنت 5Gبه زودی به کمک پهپاد های خورشیدی گوگلمورد استفاده کاربران قرار خواهد گرفتو این پروژه که از سال 2014 توسط گوگل شروع به کار کرده است هزینه های زیادی را در بر داشته و رقبایی چون فیس بوک نیز به این عرصه قدم نهاده اند. گوگل در حال حاضر مشغول کار روی پروژه‌ ای برای ساخت و تست پهپاد های خورشیدی است که اینترنت پخش می ‌کنند. این پروژه‌ ی گوگل SkyBender نام دارد و در آشیانه‌ ی هواپیمای Virgin Galactic مراحل ساخت و توسعه‌ اش پیش می‌ رود.در ادامه بااخبار آی تی و فناوریدر آی تی بازار همراه باشید.

پهپاد خورشیدی گوگل

این آشیانه‌ ی هواپیما در شهری به اسم Truth or Consequences در نیو مکزیکو قرار گرفته است. ظاهرا گوگل نمی ‌خواهد کسی از برنامه‌ ها‌یش برای ارسال اینترنت توسط پهپاد سر در بیاورد. پروژه ‌ی SkyBender گوگل، با استفاده از امواج میلی‌ متری، می ‌تواند با سرعت 40 برابر بیشتر از 4G LTE داده ‌ها را جا به جا کند. امواج میلی ‌متری سرعت بسیار بالایی دارند و قرار است برای شبکه ‌های 5G از این امواج استفاده شود.

اینترنت 5G

با این حال، این امواج محدود‌ه‌ ی زیادی را نمی‌ توانند تحت پوشش قرار دهند و به راحتی هم تحت تاثیر باران، مه یا برف قرار می‌ گیرند. پهپادی که گوگل در حال حاضر آن را تست می‌ کند Centaur نام دارد و کاملا توسط انرژی خورشیدی تغذیه می ‌شود. گوگل برای ساخت این پهپاد ها، در سال 2014 شرکتی به اسم Titan Aerospace را خریداری کرد.

پهپاد خورشیدی گوگل

گوگل روزی هزار دلار برای اجاره‌ ی آشیانه‌ ی Virgin Galactic پرداخت می ‌کند و 300 هزار دلار هم به شرکت Spaceport America برای ساختسرور‌ها، گیرنده‌ های امواج میلی‌ متری یا دیگر تجهیزات ‌اش پرداخت کرده است. شرکت های دیگری هم مثل فیس‌ بوک به دنبال راه اندازی اینترنت برای کشور های مختلف هستند. گوگل پروژه‌ ای به اسم Loon هم دارد که می‌ خواهد توسط آن، با بالن به مناطق مختلف اینترنت بفرستد.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام اینترنت دیگه امروزه مورد نیاز همه ی کشور هاست و سرعت بالای اینترنت برای هر کشوری می تونه مفید باشه و امروزه هم کشور ما جزو یکی از این کشور هاست و از سرعت اینترنت 4G پشتیبانی می کنه که واقعا سرعت خیلی خوبیه فقط یکم هزینه های استفاده از این شبکه زیاده و امروز هم که در این خبر سایت آی تی بازار از شبکه 5G صحبت میشه که شرکت گوگل تشکیل داده و من خیلی دوست دارم تا بتونم از این سرعت اینترنت استفاده کنم.

  2. سلام
    اینترنت 5G به زودی به کمک پهپاد های خورشیدی گوگل مورد استفاده کاربران قرار خواهد گرفت و این پروژه که از سال 2014 توسط گوگل شروع به کار کرده است هزینه های زیادی را در بر داشته و رقبایی چون فیس بوک نیز به این عرصه قدم نهاده اند. گوگل در حال حاضر مشغول کار روی پروژه‌ ای برای ساخت و تست پهپاد های خورشیدی است که اینترنت پخش می ‌کنند. این پروژه‌ ی گوگل SkyBender نام دارد و در آشیانه‌ ی هواپیمای Virgin Galactic مراحل ساخت و توسعه‌ اش پیش می‌ رود.

  3. سلام خسته نباشید
    واقعا سرعت عالیه دوست دارم منم هم از این اینترنت قدرت استفاده کنم گوگل هزینه های زیادی برای ایجاد و فراهم کردن مشتریان فراوان تمام تلاششو در ضمینه مرور گر و حتی اینترنت های پر سرعت انجام میده من واقعا از مرور گر گوگل خیلی راضی هشتم ممنون از ای تی بازار فناوری های روز دنیارو به ما معرفی میکنه

  4. با سلام
    این اینترنت 5G از پهپاد های خورشیدی گوگل است که تایزه ساخته شده و گوگل روزی هزار دلار برای اجازه ی آشتیانه Virgin Galactic پرداخت می ‌کند و 300 هزار دلار هم به شرکت Spaceport America برای ساخت سرور ‌ها می پردازد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا