Connect with us

اینترنت VDSL چیست و چه مزیت هایی نسبت به ADSL دارد؟

منتشر شده

در

اینترنت vdsl چیست و چه مزیت هایی نسبت به adsl دارد

زمزمه به روی کار آمدن نسل جدید اینترنت با نام اینترنت VDSL از مدتی پیش شنیده می شد، اما با توجه به شرایطی که شیوع ویروس کرونا پیش آورد، این زمزمه ها قوت گرفت تا اینکه چند روز پیش وزیر ارتباطات در توییتی به صورتی رسمی اعلام کردند : که عملیات اجرایی برای بهبود وضعیت اینترنت خانگی آغاز شده است.

آقای آذری جهرمی تشریح کرد : که ارتقاء اینترنت خانگی از ADSL به VDSL در دو استان تهران و قم آغاز به کار نموده و در چند روز آتی سایت ثبت نام برای متقاضیان باز خواهد شد، و اولویت توسعه این طرح با مناطقی است که سرعت نسل 4 گوشی موبایل در آنها از متوسط کشوری پایین تر است.

سرعت بالا وای فای با اینترنت vdsl

لیست قیمت مودم و روتر

این اینترنت در واقع با نام اصلی Very high speed digital subscriber line در سراسر جهان به سرعت در حال روی کار آمدن و جایگزین شدن با نسل قدیم اینترنت های خانگی است. شاید اگر نیاز به دورکاری های گسترده و انجام کارها از خانه در این حجم وسیع بر ما تحمیل نمی شد، این جایگزینی کمی دیرتر صورت می گرفت.

تبدیل اینترنت ADSL به VDSL :

حالا سوالی که ذهن اغلب کاربران را مشغول خواهد کرد این است که تفاوت این دو در چیست؟ اینترنت VDSL چه مزایایی نسبت به اینترنت هایی که سال هاست با آنها در حال فعالیت هستیم یعنی اینترنت ADSL دارد؟

سرعت بالا اینترنت vdsl

شاید شکایت خیلی از ما در هنگام استفاده از اینترنت های خانگیمان بخاطر سرعت نسبتا پایینی بود که در اختیارمان قرار داشت. خصوصا در زمان هایی که کاربران بیشتری همزمان از یک مودم استفاده می کردند، عملا سرعت به طرز قابل توجهی پایین می آمد و غیرقابل استفاده می شد. حالا مزیت اینترنت VDSL این است که با سرعت 2 تا 100 مگابیت بر ثانیه سرعت قابل قبولی را به کاربران ارائه خواهد داد. سرعت اینترنت VDSL تقریبا بیش از 5 برابر اینترنت ADSL است که این به علت تفاوت عمده این دو فناوری در پهنای باند آپلود و دانلود آنهاست.

اتصال به اینترنت vdsl

البته طبق گفته وزیر ارتباطات بعد از اجرای این طرح سرعت 4 برابری را نسبت به اینترنت ADSL شاهد خواهیم بود. هر چند هزینه اینترنت و نگهداری سرویس VDSL از اینترنت ADSL بیشتر است اما قطعا ارزش کاربردی بیشتر آن این هزینه را بی اهمیت خواهد کرد. راه اندازی زیرساخت این فناوری هم به نسبت هزینه بالایی به وزارت های مربوطه وارد خواهد کرد. شاید یکی از معایب عمده این دو نسبت به هم این باشد که سرعت اینترنت VDSL در صورت فاصله گرفتن از مودم به شدت کاهش پیدا می کند، اما این مشکل در اینترنت ADSL کمتر به چشم می آید.

چه زمانی اقدام به انتخاب و خرید اینترنت VDSL کنیم؟

باید دید نوع کاربری شما از اینترنت در چه حدی خواهد بود، اگر صرفا استفاده شما محدود به چک کردن ایمیل ها یا استفاده از شبکه های مجازی باشد، شاید همان اینترنت ADSL برای شما مناسب تر خواهد بود.

سرعت بالا اینترنت vdsl در مودم

اما در صورتی که استفاده شما کمی گسترده تر است و از اینترنت برای کار بهره می برید یا حتی برای بیزنس های کوچک با تعدا کاربر محدود، اینترنت VDSL گزینه مناسب تری باشد.

برای ثبت نام دریافت اینترنت VDSL چه کاری باید انجام دهیم؟

برای ثبت نام در سایت مخابرات و دریافت خدمات مربوط به اینترنت VDSL کافیست به سامانه مدیریت اینترنت مشتریان شرکت مخابرات ایران رفته و ثبت نام کنید.

3 دیدگاه

  1. محمد نوری

    آوریل 19, 2020 در 6:29 ب.ظ

    نگفته میدیا توی انتقال دیتا برای vdsl چی هست؟

    • خسرو

      آگوست 16, 2020 در 8:44 ق.ظ

      فيبر نوري است

  2. منیژه بهشتی

    آوریل 12, 2020 در 12:04 ب.ظ

    برای تبدیل اینترنت ADSL به VDSL باید مودم رو عوض کنم و مودم پیشرفته تری بخرم؟

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار