Connect with us

بازگشایی نمایشگاه اینتل در ماه آینده

منتشر شده

در

موزه اینل

اینتل شرکت چند ملیتی می باشد که 54 سال پیش توسط گوردون مور و رابرت نویس در کشور آمریکا تأسیس و فعالیت خودش را به طور رسمی در این کشور آغاز کرد. این شرکت محصولاتی در حوزه فناوری را تولید می کند. اولین محصول این شرکت تولید ریزپردازنده های اکس 86 می باشد. بیشتر مردم اینتل را با CPU های این شرکت می شناسند اما این شرکت محصولات دیگری مانند مادربرد، چیپست، فلش مموری، مادربرد و ریزپردازنده نیز تولید می کند.

موزه اینتل

اینتل با راه اندازی نمایشگاه خود در مقر اصلی این شرکت در کالیفرنیا این امکان را برای عموم مردم فراهم کرده است تا بتوانند با تاریخچه تأسیس این شرکت آشنا شوند. اولین نمایشگاه حضوری اینتل در سال 1980 به عنوان یک پروژه خصوصی برای این شرکت ساخته شد و بعد از آن در سال 1992 درهای این موزه به طور رسمی برای مردم باز شد. با گذشت 8 سال اینتل با استقبال مردم رو به رو شد و باعث شد شرکت اینتل این موزه را گسترش دهد. در سال 1999 با افزایش استقبال مردم از این موزه اینتل برای محصولات خود فروشگاهی را به راه انداخت تا بازدید کنندگان بتوانند در کنار بازید خود محصولات این شرکت را نیز خریداری کنند.

موزه مجازی اینتل
موزه مجازی اینتل

داخل این موزه تاریچه اینتل به نمایش گذاشته شده است و تمام تجربیات طی شده در این 54 سال تا اکنون برای مردم به صورت تصویر و ویدئو به نمایش گذاشته است. نقطه جذاب موزه اینتل این است که این شرکت مراحل ساخت تراشه و ریزپردازنده ها را برای بازدیدکنندگان به صورت تصویر و ویدئو به نمایش درآورده است.

از مزیت های اصلی این موزه که شرکت اینتل گفته است در این می باشد که تورهایی مجزا برای دانش آموزان و دانشجویان به صورت رایگان برگزار می کند که این افراد را با چگونگی شکل گیری این شرکت، طراحی تراشه سیلیکونی و ساخت CPU اینتل آشنا می کند و همه ی این افراد با تاریخچه ریزپردازنده ها اشنا می شوند. همچنین اینتل گفته است این تورهای تفریحی باعث کشف شدن استعداد دانش آموزان و دانشجویان می شود.

موزه مجازی اینتل

بعد از گذشت چند دهه حالا موزه مجازی اینتل راه اندازی شده است. تمام امکانات این موزه ماننده موزه فیزیکی می باشد تنها تفاوت آن در مجازی بودن است که می توانید در هر ساعت یا هرروز از ماه را بدون تعطیلی از این موزه دیدن کنید. خانم لیز جوینز یکی از کارمندان ارشد اینتل بیان کرده است نیازی نیست افراد به طور فیزیکی از موزه ما دیدن کنند کاربران در هر نقطه ای از دنیا می توانند این سفر علمی و تفریحی را به صورت مجازی تجربه کنند.

در هنگام ورود به سایت این موزه، آقای پت گلسینگر مدیرعامل اینتل به صورت ویدئویی به شما خوش آمد گویی می کند و توضیحاتی را در باره این موزه با شما درمیان میگذارد.

صفحه موزه اینتل
صفحه موزه اینتل

در صفحه ورود به موزه شما با «دایره» هایی رو به رو می شوید که با انتخاب هر یک از این دایره ها می توانید به جلو حرکت کنید و توضیحات هر بخش را مشاهده کنید. همچنین با انتخاب «دایره»های روی هر سطح می توانید توضیحات کامل همان بخش را به صورت متن مشاهده و یا به صورت صوت گوش کنید. علاوه برآن با انتخاب «دایره»هایی که بر روی زمین قرار دارند می توانید به نقاط دیگر موزه دسترسی پیدا کنید. بالای صفحه با انتخاب «فلش»می توانید به قسمت های گوناگون این موزه دسترسی سریع تر پیدا کنید.

ورود به موزه مجازی اینتل
ورود به موزه مجازی اینتل

ناگفته نماند بازدید حضوری از موزه این شرکت به دلیل پاندمی کووید-19 بسته می باشد و قرار است ماه آینده بازگشایی شود. تجربه موزه مجازی می تواند تجربه خوبی برای بازدیدکنندگان باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار