کنسول بازی

بازی های زیرشاخه ای فرانچایز پلی برای فروش نیتندو

در طول سال های اخیر نینتندو چندین و چند بازی مختلف را برای شخصیت های محبوب به صورت جدا از بازی های اصلی ارائه کرده است. در این خبر سعی داریم بهترین آنها را برایتان معرفی کنیم.

بازی های اورجینال یا بازی های زیرشاخه نیتندو سوئیچ

وقتی طرفداران بازی هایی مثل ماریوکارت نسخه های جدید این بازی ها برای کنسول بازی نینتندو سوییچ را خریداری میکنند، عملاً دارند نشان میدهند که دنبال چه سبک بازی هایی هستند.

اما مسئله ای که مطرح است این است که ممکن است ژانر تکراری و سبک یکدست بازی دل مخاطب را بزند. اینجا است که بازی های زیرشاخه پا پیش میگذارند.

بازی های اورجینال یا بازی های زیرشاخه نیتندو
بازی های اورجینال یا بازی های زیرشاخه نیتندو

بازی های زیرشاخه فرانچایزهای نینتندو

بازی های زیرشاخه فرانچایزهای نینتندو به توسعه دهندگان بازی اجازه میدهند که سبک های تصویری جدیدی را تجربه کنند و شخصیت های جالب بازی را در دنیاهای مجزا ببرند و در عین حال تغییر زیادی به بازی اصلی ندهند. این حرکت در اصل یک تاکتیک بازاری برای جذب طرفداران است.

قیمت این بازی ها نباید بیشتر از هزینه ی بازی های اصلی باشد. خود شرکت نینتندو در طول سال های مختلف بازی های زیرشاخه ای زیادی را برای فرانچایزهای مختلف تولید کرده است.

بازی های زیرشاخه فرانچایزهای نینتندو
بازی های زیرشاخه فرانچایزهای نینتندو

بازی Donkey Kong نیتندو سوییچ

بازی های Donkey Kong جزو یکی از عجیب فرانچایزها هستند. وقتی این بازی از ماریو جدا شد، توانست طرفداران خاص خودش را جذب کند و حالا یکی از بازی های زیرشاخه Mario به حساب می آید. هنوز نمیتوان گفت که بهترین بازی Donkey Kong در این فرانچایز کدام است.

بازی Donkey Kong نیتندو سوییچ
بازی Donkey Kong نیتندو سوییچ

بازی Fire Emblem

قبل از اینکه Super Smash Bros Melee بخواهد Marth و Roy را به غرب معرفی کند، بازی اصلاً نسخه ی انگلیسی نداشت. آخرسر هم فقط بازی زیرشاخه ی این فرانچایز، یعنی Fire Emblem: Awakening توانست راهی به کاتالوگ های نینتندو پیدا کند.

بازی Fire Emblem
بازی Fire Emblem

بازی Legend of Zelda نیتندو سوئیچ

با اینکه این بازی یکی از بهترین بازی های نینتندو محسوب میشود، ولی قبل از رسیدن به موفقیت راه سفت و سختی را پیمونده بود. با اینکه خود Legend of Zelda از محبوبیت زیادی برخوردار است، نسخه ی دوم Zelda یکی از بدترین بازی های این فرانچایز به حساب می آید. البته این موضوع شامل حال همه ی بازی های زیرشاخه ی این فرانچایز میشد.

بازی Legend of Zelda نیتندو سوئیچ
بازی Legend of Zelda نیتندو سوئیچ

این مسئله به حدی برای نینتندو آزاردهنده بود که تا چند وقت دست و دلش به ساخت بازی های زیرشاخه ی فرانچایز Zelda نمیرفت که مبادا زیر تیغ منتقدین قرار بگیرد. با انتشار بازی زیرشاخه Hyrule Warriors اما نینتندو موفقیت زیادی به دست آورد. این بازی از نظر کیفیت، گیم پلی و داستان حرف نداشت. اما به هر حال نسخه های زیرشاخه ی قبلی ثابت کرده اند که فرانچایز Zelda آنقدر برای داشتن بازی های زیرشاخه مناسب نیست.

بازی زیرشاخه Hyrule Warriors
بازی زیرشاخه Hyrule Warriors

بازی Pokemon

بااینکه بازی پوکمون کاملاً برای شرکت نینتندو نیست، اما داستانی دور و دراز با این شرکت دارد. هر بازی پوکمونی روی نینتندو فروش بالایی داشته است و باعث شده است که نینتندو بتواند خیلی از کنسول هایش را مثل آب خوردن بفروشد.

پس جای تعجبی ندارد که پوکمون هم بخواهد بازی های زیرشاخه ی خودش را داشته باشد. بازی های زیرشاخه مثل Pokemon Dash را داریم که خیلی هم بین بقیه پرطرفدار نبود، ولی Mystery Dungeon یکی از آن بازی های زیرشاخه پوکمون است که وقتی بحث بازی های زیرشاخه باشد، حسابی بین طرفداران باب است.

بازی Pokemon
بازی Pokemon

پُلی برای فروش نینتندو سوییچ

در کنار اینها فرانچایزهای دیگری مثل Kirby یا Mario را هم داریم که برای مثال ماریو کارت یکی از آن بازی های موفق به حساب می آید که بازی اصلی را رد کرده است و مجزا به حساب می آید. این بازی ها گاهی برای شرکت نینتندو از نسخه های اصلی مهمتر هستند و یکی از پل های فروش کنسول بازی نینتندو به حساب می آیند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا