موبایل

برترین گوشی های 2020 از لحاظ طول عمر باتری

در این مقاله برترین گوشی های سال 2020 از نظر عمر باتری مورد بررسی قرار می گیرد. با توجه به رقابت شدیدی که بین شرکت های تولید کننده گوشی موبایل وجود دارد، در هر مقطعی از زمان تمرکز بر روی یکی از ویژگی های گوشی های تلفن همراه بیشتر می شود. برای مثال در سال گذشته رقابت بین پرچمداران از برند های مختلف بیشتر بر روی میزان عمر باتری و نمایشگر بود. در بین گوشی های میان رده که رقابت بر سر عمر باتری بیشتر به چشم میخورد. ضمن اینکه در زمانه ای زندگی می کنیم که تمام کارهای خود را با موبایل و گوشی های تلفن همراهمان انجام میدهیم، بنابراین داشتن یک باتری با بازدهی بالا می تواند اولویت ما برای خرید یک دستگاه موبایل جدید باشد.

بهترین عمر باتری در گوشی های سال 2020

لیست قیمت گوشی موبایل

مقیاس انتخاب گوشی های برتر 2020 از لحاظ باتری

در سال 2020 تولید کنندگان تلفن همراه رقابت همه جانیه ای را با هم پیش می بردند. در این میان شاهد رونمایی پرچمداران متعددی از برندهای مختلف بودیم که این رقابت را سخت تر می کرد. ولی در نهایت بهبودهای زیادی در سخت افزار و نرم افزار گوشی های موبایل صورت گرفته چه از نظر کیفیت دوربین و چه میزان عمر باتری. در تستی که برای انتخاب بهترین گوشی موبایل از نظر عمر باتری انجام شد سه فاکتور لحاظ گردید:

  • دوام باتری در وب گردی
  • دوام باتری در پخش ویدئو
  • دوام باتری در زمان انجام بازی

بر این اساس گوشی های موبایل مختلفی مورد تست و آزمایش قرار گرفته  اند و از مجموع امتیازاتی که از این سه تست برای آنها در نظر گرفته شده بود پنج گوشی برتر 2020 اعلام گردیدند.

مقیاس انتخاب گوشی های برتر 2020 از لحاظ باتری

پنج مدل گوشی برتر 2020 به لحاظ عمر باتری

با توجه به اینکه در ساخت پرچمداران، از تراشه های با کیفیت بالایی استفاده می شود که به نسبت میزان پردازش مصرف انرژی کمی دارند اما باید گفت توانایی این گوشی های پرچمدار بسیار بالاست و توانایی اجرای برنامه های زیادی را دارند. پس این گوشی ها علاوه بر پردازنده قدرتمند به باتری موبایل با میزان بالای ظرفیت نیز نیاز دارند. بعد از اجرای تست و با توجه به میانگین مجموع سه امتیازی که از تست ها به دست آمد گوشی های زیر به عنوان برترین گوشی های موبایل سال 2020 از نظر ظرفیت باتری معرفی شدند:

  1. گوشی شیائومی می 10 پرو با باتری 4500 میلی آمپر
  2. گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا با باتری 5000 میلی آمپر
  3. گوشی وان پلاس 8 با باتری 4300 میلی آمپر
  4. گوشی گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس با باتری 4000 و 4500 میلی آمپر
  5. گوشی آیفون 12 پرومکس با باتری 3687 میلی آمپر

با این وجود گوشی موبایل شیائومی توانست در قسمت دوام باتری در وب گردی 14 ساعت و 12 دقیقه، در قسمت دوام باتری در پخش ویدئو 11 ساعت و 30 دقیقه و در قسمت دوام باتری در انجام بازی 10 ساعت زمان را برای خود ثبت کند و از آیفون و گوشی موبایل سامسونگ هم پیشی بگیرد.

پنج گوشی برتر سال 2020 از نظر باتری

شاید انتظار می رفت که یکی از پرچمداران سامسونگ یا اپل رتبه اول در این تست را از آن خود کنند اما شیائومی می 10 پرو با باتری 4500 میلی آمپری در رده نخست قرار گرفت. عملکرد باتری این گوشی شیائومی از باقی گوشی ها بهتر بود. شیائومی در حال طراحی و تولید محصولات با کیفیتی می باشد و اگر تحریم ها به این کمپانی اجازه دهد به بازار آمریکا نیز راه پیدا خواهد کرد. ناگفته نماند تراشه اسنپدراگون 865 از دلایل موفقیت برتر این گوشی شیائومی بود.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. درسته که تو این لیست بهترین ها از لحاظ عمر باتری اومده اما از لحاظ کلی بخواییم هر برندی رو در نظر بگیریم اپل از همه زودتر شارژ خالی میکنه و بعد سامسونگ و شیائومی و نوکیا بنظرم از هه بهتره، هرچند از یه مدت استافده اگر درست استفاده نشه قطعا باتری از کیفیتش کم میشه و عمر کمتری پیدا میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا