قطعات کامپیوتر

برتری سی پی یو های زئون نسبت به انواع دیگر CPU

با توجه به اهمیت سرورها در اینترنت، کیفیت قطعات داخلی به کار رفته در پیکربندی سرورها اهمیت بسیاری دارد. چرا که هرچه قطعات مرغوب تر و پیشرفته تری در سرور به کار روند، سرور قدرتمندتر خواهد شد. همچنین  وب سایت هایی که هاست آن ها روی سرور مورد نظر قرار دارد، با سرعت بسیار بیش تری بر روی مرورگر کلاینت ها باز می شوند. یکی از مهم ترین قطعات سرور پردازشگر مرکزی یا CPU می باشد که انتخاب نوع آن در کیفیت عملکرد سرور بسیار موثر است. کمپانی اینتل پردازنده های قدرتمند Xeon را برای سرورها و ورک استیشن ها به بازار روانه کرده است که نسبت به پردازنده های دسکتاپ مانند core i7 از کارایی و قدرت بسیار بیش تری برخوردار هستند.

سی پی یو با کیفیت کامپیوتر

ویژگی های پردازنده های قدرتمند Xeon در سی پی یو ها

علاوه بر قدرت بالا، پردازنده های قدرتمند Xeon طول عمر بیش تری دارند و بسیار کمتر هنگ می کنند. بر اساس دستورات ساختاری پردازنده های 64 بیتی طراحی شده اند و برای کار در شرایط پردازشی سنگین مورد استفاده قرار می گیرند. در عین حال که بازدهی و کارایی بالایی دارند، دمای کم تر و توان مصرفی کم تری نسبت به پردازنده های دیگر دارند. حافظه cache آنها چند برابر حافظه cache پردازنده های معمولی می باشد. آنها در ضمن از سیستم تصحیح خطا یا ECC پشتیبانی می کنند. بنابراین بیش تر خطاهای ایجاد شده در مسیر داده ها را پیش از رخ دادن برطرف می کنند و باعث می شوند خروجی داده ها با بیش ترین دقت و کم ترین اشتباه صورت بگیرد.

ویژگی های پردازنده های قدرتمند Xeon در سی پی یو ها

برای نمونه یکی از بهترین CPU سرورهای ارائه شده در بازار سی پی یو قدرتمند اینتل Xeon gold 6242 می باشد که دارای 16
هسته می باشد و تا رم 1 ترابایت را می تواند ساپورت کند. 16 core و 32 thread را پشتیبانی می کند و دارای توان مصرفی آن 150 وات می باشد و 24 اسلات (شکاف) رم هم دارد .

ویژگی Cache در سی پی یو

یکی از مشخصات مهم سی پی یوها حافظه cache آن می باشد که به طور موقت می تواند داده ها را درون خود ذخیره کند. این فاکتور در سی پی یو زئون برابر 22 مگابایت می باشد که نسبت به سی پی یو های دیگر عدد قابل توجهی است. همچنین با حافظه DDR4 با فرکانس 2933 مگاهرتز که پیشرفته ترین نوع حافظه می باشد، سازگاری دارد . برای تهیه هر گونه پردازنده از جمله cpu های زئون برای مجموعه بهتر است که اطلاعات جامع و کاملی را نسبت به نیاز مجموعه خود به دست آوریم تا بهترین انتخاب را با بهترین کیفیت داشته باشیم تا بتوانیم خدمات مناسبی را به مشتریان ارائه دهیم.

ویژگی Cache در سی پی یو

قابل ذکر است که شرکت رایا پیشرو پیشتاز بنا به نظر و درخواست مشتریان گرامی به طور تخصصی در زمینه مشاوره و فروش انواع سرور با پیکربندی های گوناگون و انواع تجهیزات سرور و تجهیزات شبکه فعالیت می کند . برای کسب اطلاعات در هر زمینه می توانید از وب سایت رایا پیشرو پیشتاز به آدرس www.hpused.com بازدید بفرمایید یا با شماره 02191003045 و 09337335524 تماس بگیرید و اطلاعات مورد نظرتان را درخواست کنید. کارشناسان رایا پیشرو پیشتاز، مشاوره و اطلاعات کامل را در اختیار شما قرار خواهند داد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا