Connect with us

بررسی اپل واچ SE

منتشر شده

در

اپل واچ سری اس ای

این روزها که بازار خرید گجت های هوشمند داغ است، افراد زیادی اقدام به خریداری ساعت های هوشمند اپل در سری های مختلف مانند اپل واچ سری 3، اپل واچ سری 6 و غیره نموده اند، چندی پیش شرکت اپل با عرضه اپل واچ سری 7 به بازار با استقبال بی رویه مخاطبان رو به رو شد. اما از آن جایی که قیمت ساعت های هوشمند اپل نسبتا زیاد بود، شرکت اپل اقدام به تولید اپل واچ سری اس ای که سری اقتصادی محصولات اپل است نمود و در تاریخ 15 سپتامبر سال 2020 آن را روانه بازار کرد.

قیمت کمتر این اپل واچ به معنای داشتن کیفیت پایین آن نیست و تفاوت صرفا در میزان بازدهی شارژ باتری آن و برخی از قابلیت های پشتیبانی شده در اپل واچ ها می باشد. البته این نکته در ایران هیچ اهمیتی ندارد، چرا که به طور کلی ویژگی های ساعت هوشمند اپل که در نسخه اس ای آن غیر فعال هستند، در دیگر ورژن های اپل واچ نیز در ایران قابل استفاده نیستند و می توان گفت که برای ایرانیان، خرید Apple Watch SE انتخابی بسیار هوشمندانه خواهد بود.

طراحی اپل واچ سری اس ای

خرید Apple Watch چه مزایایی دارد؟

به طور کلی خرید اپل واچ مناسب افرادی است که گوشی آیفون یا آیپد دارند و می خواهند که به طور پیوسته با گوشی موبایل خودشان ارتباط برقرار نمایند. به طور مثال اپل واچ زمانی که از طریق بلوتوث به گوشی موبایل شما وصل باشد در صورتی که از گوشی موبایلتان فاصله داشته باشید، تماس ها و همه نوتیفیکیشن ها را برای شما ارسال می کند و می توانید بدون نیاز به گوشی موبایل، شبکه های اجتماعی خود را بررسی نمایید. همچنین اگر ورزش کردن از ارکان مهم در زندگی شخصی شما است می توانید از طریق ساعت های هوشمند برنامه های ورزشی و تمرینی خود را بررسی نمایید و هر جلسه نسبت به ضبط آن ها اقدام کنید. همچنین می توانید پیش از اقدام برای خرید اپل واچ، راهنمای خرید ساعت هوشمند آی تی بازار را مطالعه نمایید.

اپل واچ SE بخرم یا اپل واچ سری 7؟

در واقع میان اپل واچ اس ای و اپل واچ سری 7 تفاوت چندانی وجود ندارد و تقریبا این دو ساعت هوشمند شباهت زیادی به یکدیگر دارند. از نظر ظاهری اپل واچ Series 7 با سایز 1.78 اینچ، اندازه ای کمی کوچکتر از اپل واچ سری 7 دارد و ساختار بدنه آن ترکیبی از شیشه، سرامیک و فریم آلومینیومی می باشد. همچنین طراحی این ساعت ها به گونه ای است که در برابر نفوذ قطرات آب مقاوم هستند. یکی دیگر از تفاوت های Apple Watch 7 Series و Apple Watch SE در صفحه نمایش آن ها می باشد، نمایشگر اپل واچ سری 7 از رزولوشن بیشتری پشتیبانی می کند و صفحه نمایش آن به صورت همیشه روشن طراحی شده است اما ساعت هوشمند اس ای اپل همیشه روشن نیست.

مقایسه اپل واچ سری 7 و سری اس ای

باتری اپل واچ اس ای و سری 7 هر دو از نوع لیتیوم یونی هستند، اما ظرفیت باتری اپل واچ سری 7 بیشتر است و با هربار شارژ شدن بازدهی بیشتری خواهد داشت. از تفاوت های این دو ساعت هوشمند در زمینه قابلیت ها و ویژگی ها می توان به حسگر ضربان قلب، حسگر سطح اکسیژن خون و VO2max اشاره نمود. حسگر ضربان قلب در اپل واچ اس ای نسل دوم است و از دقت و عملکرد بالاتری برخوردار می باشد. اما دو ویژگی دیگر صرفا در اپل سری 7 پشتیبانی می شوند.

دو قابلیت SpO2 و VO2max که فقط در اپل واچ سری 7 فعال هستند، در ایران قابل استفاده نیستند و پشتیبانی نمی شوند، بنابراین می توانید با خیالی آسوده نسبت به خریداری اپل واچ اس ای اقدام نمایید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار