Connect with us

بررسی iOS 15 در یک نگاه

منتشر شده

در

سیستم عامل iOS 15 اپل

شرکت اپل که همواره در حال تلاش برای سیستم عامل ها می باشد، با ارائه سیستم عامل iOS 15 بر روی گوشی های آیفون و آیپدها امکاناتی جدیدتر و جالب تر را به کاربران داده که با استقبال گسترده ای رو به رو شده است. در ادامه این مقاله قصد داریم برخی از ویژگی های ارتقا یافته iOS 15 را به طور کلی بررسی نماییم. برخی از تغییرات iOS 15 در زمینه فیس تایم، مسیج ها، اپل تی وی، نوتیفیکیشن های اپل، نقشه، سافاری، گالری آیفون یا آیپد، برنامه آب و هوا شناسی، سیری، حافظه iCloud و غیره می باشد.

ویژگی های سیستم عامل iOS 15

ویژگی های سیستم عامل iOS 15

بررسی FaceTime در iOS 15

امکان برقراری تماس تصویری در آیفون از طریق FaceTime با سیستم عامل iOS 15 با سهولت بیشتری امکان پذیر خواهد بود. صدای پس زمینه حذف می شود و شنونده صرفا صدای شما را خواهد شنید، حالت پرتره پس زمینه حذف خواهد شد و تمرکز بر روی چهره شما خواهد بود. امکان برقراری تماس تصویری با نمای شش نفره را به شما می دهد. البته اصلی ترین نکته در نسخه آپدیت شده اپل این است که می توانید در حین برقراری تماس در FaceTime دوستان خود را دعوت کنید، حتی آن گروه از دوستان شما که گوشی های اندرویدی دارند می توانند از طریق مرورگر وارد مکالمه شوند.

بررسی FaceTime در iOS 15

بررسی FaceTime در iOS 15

بررسی Notifications در iOS 15

در قسمت نوتیفیکیشن های iOS 15 با ظاهر جدیدی از عکس های مخاطبین رو به رو می شویم که با نماد هایی بزرگتر نمایش داده می شوند و حتی می توانید Memoji های آپدیت شده را برای هرکس به صورت اختصاصی طراحی نمایید. یکی از جالب ترین ویژگی های iOS 15 در این است که می توانید ساعتی مشخص برای دریافت نوتیفیکیشن ها مشخص کنید تا در همان ساعت برای شما ارسال شوند.

بررسی نوتیفیکیشن در iOS 15

بررسی نوتیفیکیشن در iOS 15

بررسی Map در iOS 15

نمایش نقشه در آیفون و آیپد با سیستم عامل iOS 15 دارای جزئیات و دقت بیشتری می باشد. حتی در صورت نیاز به استفاده حرفه ای از نقشه می توانید ارتفاع درختان، ساختمان ها، نقاط دیدنی، گذرگاه ها و نماهای سه بعدی را (در گوشی های آیفون ایکس و مدل های بالاتر) مشاهده نمایید. همچنین برای رفت و آمد با خودرو ساعت های دقیق را به شما اطلاع خواهد داد و در صورتی که پیاده روی کنید هم بدون هیچ گونه مشکلی مسیر دقیق و مدت زمان رفت و آمد را نمایش می دهد.

نقشه در آیفون و آیپد با iOS 15

نقشه در آیفون و آیپد با iOS 15

Safari در iOS 15

دسترسی به نوار قسمت پایینی Safari در iOS 15 آسان تر خواهد بود و می توانید صرفا با کشیدن انگشت به چپ یا راست بین برگه ها حرکت کنید. همچنین در App Store می توانید افزونه های وب را دانلود نمایید تا بتوانید صفحه مرورگر سافاری خود را به صورت شخصی مرتب نمایید. همچنین امکان جستوجوی صوتی در iOS 15 این امکان را به شما می دهد تا با صدای خود در وب جستوجو کنید.

بررسی سافاری در iOS 15

بررسی سافاری در iOS 15

گالری در آیفون و آیپد iOS 15

اپل در قسمت Photos طراحی جدیدی با رابط کاربری بهتر برای کاربران در نظر گرفته است. سبک انتقال تصاویر، عناوین، کلاژ های تصویری و آهنگ های پیشنهاد شده بیشتر برای ساخت ویدئو در گالری برخی از این موارد می باشد که امکان ساخت ویدئو های متنوع برای مناسبت های متعدد را به شما می دهد. همچنین قابلیتی به گالری اپل iOS 15 اضافه شده است که می تواند مکان های دیدنی سراسر جهان، گیاهان و گل ها، کتاب ها و نژادهای مختلف سگ و گربه را در عکس های شما شناسایی می کند و اطلاعات مفیدی را درباره آن ها در اختیارتان قرار می دهد.

بررسی گالری در آیفون و آیپد در iOS 15

بررسی گالری در آیفون و آیپد در iOS 15

ویژگی های مختلف در iOS 15

به برخی از ویژگی های آپدیت شده در نسخه iOS 15 اپل به طور جزئی اشاره نمودیم، برخی دیگر از ویژگی های این نسخه نیز شامل گزینه های زیر می باشد.

  • امکان ایجاد برچسب در یادداشت ها و دسته بندی منظم تر
  • داشتن کیفیت صدای بسیار عالی در Apple Music برای گوش کردن به موسیقی از طریق ایرپاد اپل
  • اضافه شدن ویجت های جدید و کاربردی مانند Game Center
  • امکان انتقال اسناد، تصاویر و فایل ها از برنامه های مختلف به یکدیگر
  • اکانت کاربری اپل شما امکان انتخاب چند فرد مورد اعتماد برای بازنشانی رمز عبور و دسترسی مجدد به حساب شما را می دهد.
  • برنامه Find My Way مسیرهایی که پشت سر گذاشته اید را برای رسیدن به مقصد به شما نمایش می دهد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار