Connect with us

OpenAI برنامه ChatGPT را برای آیفون راه اندازی کرد

منتشر شده

در

OpenAI برنامه ChatGPT را برای آیفون راه اندازی کرد

ChatGPT یک ربات چت هوش مصنوعی است که از پردازش زبان طبیعی برای ایجاد گفتگوی مکالمه شبیه انسان استفاده می کند. این مدل زبان می تواند به سوالات پاسخ دهد و محتوای نوشتاری مختلفی را بسازد. چت جی پی تی نخستین بار در نسخه تحت وب منتشر شد. ChatGPT برای اولین در سال 2015 توسط شرکت OpenAI تأسیس شد که یکی از بنیانگذار و سرمایه گذار آن ایلان ماسک بوده است. برای نخستین بار در نوامبر 2022، ChatGPT منتشر شد و انقلابی را در دنیای هوش مصنوعی ایجاد کرد. در حال حاضر شرکت OpenAI اولین پلتفرم شخصی خود را تحت گوشی های موبایل در نسخه iOS منتشر کرده است. اکنون این شرکت هوش مصنوعی نسخه GPT-4 را به صورت آزمایشی در دسترس قرار داده و شایعاتی مبنی بر انتشار نسخه GPT-5 وجود دارد که بزرگان فناوری نسبت به آن ابراز نگرانی کرده اند.

ChatGPT برای سیستم عامل iOS

OpenAI از راه اندازی یک برنامه رسمی برای iOS خبر داده است که به کاربران گوشی های اپل اجازه می دهد به چت بات هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند. این شرکت می گوید اپلیکیشن جدید ChatGPT رایگان است و در آن تبلیغاتی وجود نخواهد داشت. این برنامه رایگان از هفته گذشته برای آیفون و آیپد در ایالات متحده در دسترس قرار گرفت و در ماه های آینده برای تمام کاربران iOS و حتی اندروید منتشر خواهد شد. کسانی که 20 دلار در ماه برای اشتراک ChatGPT Plus پرداخت می کنند از مزایای بیشتری در این برنامه برخوردار خواهند شد، از جمله دسترسی به قابلیت های GPT-4. چت جی پی تی قبلاً به صورت آنلاین در وب سایت OpenAI و از طریق یک برنامه کاربردی برای ساخت برنامه های شخص ثالث در دسترس بوده است. اپ استور قبلاً میزبان چندین اپلیکیشن بوده است که از نرم افزار OpenAI استفاده می کردند اما هیچ کدام از خود OpenAI نبوده اند.

ChatGPT برای آیفون
ChatGPT برای آیفون

OpenAI به توسعه ChatGPT ادامه می دهد. این شرکت از ماه گذشته شروع به عرضه پلاگین ها برای چت ربات هوش مصنوعی کرده اما با وجود نامه سرگشاده ایلان ماسک، استیو وزنیاک و دیگر مهندسان تکنولوژی از این شرکت خواسته اند که آزمایش GPT-5 را تا حداقل شش ماه به دلیل خطرات عمیق برای جامعه متوقف کند. در ماه فوریه شرکت مایکروسافت با جستجوی هوش مصنوعی Bing که از ChatGPT استفاده می کند وارد حوزه چت بات هوش مصنوعی شد و مایکروسافت در اوایل این هفته ابزارک هایی را برای اندروید و iOS راه اندازی کرد. در کنار مایکروسافت شرکت هایی مانند گوگل و علی بابا برای رقابت با Chat GPT تلاش می کنند و از سویی دیگر ایلان ماسک یک شرکت هوش مصنوعی به نام X.AI را تأسیس کرد.

ویژگی های ChatGPT نسخه iOS

هنگام استفاده از نسخه تلفن همراه ChatGPT، برنامه تاریخچه شما را در بین دستگاه ها همگام سازی می کند، به این معنی که می داند قبلاً چه چیزی را از طریق رابط وب خود جستجو کرده اید و آن را در دسترس شما قرار می دهد. همچنین این برنامه با Whisper سیستم  تشخیص گفتار منبع باز OpenAI یکپارچه شده است تا امکان ورودی صوتی را فراهم کند، یعنی کاربران علاوه بر جستجو به صورت نوشتن می توانند با گفتار صوتی ارتباط خود را برقرار کنند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار