Connect with us

OpenAI سازنده ChatGPT سریعترین وب سایت در حال رشد در جهان

منتشر شده

در

رشد وب سایت OpenAI

در شش ماه گذشته هیچ محصول فناوری به اندازه ChatGPT شرکت OpenAI نتوانست سروصدا ایجاد کند. چت بات هوشمند تحت حمایت مایکروسافت در اواخر پاییز سال گذشته معرفی شد و کاربران زیادی را شگفت زده کرد. اگرچه هوش مصنوعی در حال محبوب شدن است، اما هنوز مقررات روشنی برای آن تصویب نشده و در حال حاضر مجموعه ای از پیشگامان و توسعه دهندگان هوش مصنوعی از جمله جفری هینتون و ایلان ماسک  طوماری را امضاء کرده اند که تا از ایجاد خطر توسط این فناوری جلوگیری کنند.

رشد وب سایت OpenAI

تحقیقات جدید نشان داده است که OpenAI در حال حاضر سریع ترین وب سایت در حال رشد در میان 50 سایت برتر جهان می باشد. تنها چند ماه پس از راه اندازی چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی، openai.com به سرعت به 1 میلیارد بازدیدکننده در ماه نزدیک شد. براساس تجزیه و تحلیل شرکت تحقیقاتی VezaDigital و Similarweb حجم ترافیک وب سایت OpenAI در فروردین سال جاری 54.21 درصد افزایش یافت. این وب سایت در طول ماه حدود 847.8 میلیون بازدیدکننده داشته است و این باعث شد OpenAI نه پله صعود داشته و به هجدهمین وب سایت پربازدید جهان تبدیل شود. این وب سایت هوش مصنوعی در اسفند سال گذشته 24 پله جهش داشته و از رتبه 51 به 27 صعود کرد. این رشد خیره کننده به این معنی است که ChatGPT سریع ترین وب سایت در حال رشد در میان 50 سایت برتر جهان است. همچنین مانند سال های گذشته گوگل، یوتیوب، فیسبوک و توییتر در رتبه اول تا چهارم قرار دارند.

بهبود رتبه وب سایت OpenAI
بهبود رتبه وب سایت OpenAI

استفان کاتانیک مدیرعامل شرکت VezaDigital می گوید: پدیده ChatGPT در پایان سال 2022 مانند آتش سوزی گسترده شده و ما انتظار داریم که به زودی تمام رکوردهای سریع ترین وب سایت در حال رشد را بشکند و در مدت زمان بسیار کوتاهی به یک میلیارد کاربر فعال ماهانه برسد. همچنین سام آلتمن مدیر عامل OpenAI  گفته است: هوش مصنوعی به دلیل سرعت فراگیری اشت تقریباً بر روی هر صنعتی تأثیر گذار بوده است و به این دلیل می باشد که ما وارد یک موج فناوری جدید شده ایم و فکر می کنم این بزرگ ترین موج در پنج سال گذشته می باشد و در آینده نزدیک هوش مصنوعی کمک های بزرگی به صنایع خواهد کرد.

آیا رشد وب سایت OpenAI ادامه خواهد داشت؟

چت جی پی تی در حال رشد می باشد و به گفته مهندیس هوش مصنوعی، می تواند تا 5 سال دیگر این چت بات به طور چشمگیری فراگیر شود. ابزار مولد هوش مصنوعی که در اواخر پاییز سال گذشته راه اندازی شد، جهان را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است، به طوری که چندین شرکت فناوری دیگر برای رقابت با OpenAI پا به میدان چت بات ها گذاشته اند. دلایلی وجود دارد که می تواند رشد وب سایت OpenAI را کاهش دهد. رقیب اصلی این شرکت، گوگل می باشد که با Bard به رقابت به ChatGPT آمده است و از سوی دیگر در هفته های گذشته نسخه iOS چت جی پی تی منتشر شد و قرار است نسخه اندروید آن هم منتشر شود. به گفته تحلیلگران این عوامل می توانند بر روی ترافیک وب سایت OpenAI تأثیر گذار باشند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار