Connect with us

بهترین جایگزین ها برای نرم افزار فتوشاپ

منتشر شده

در

بهترین جایگزین ها برای ادوبی فتوشاپ

نرم افزار فتوشاپ یکی از محبوب ترین نرم افزار های ویرایش و ارتقاء کیفیت عکس است. مهم نیست که شما این نرم افزار را به خوبی بلد باشید یا یک تازه کار باشید، ادوبی فتوشاپ گزینه های زیادی برای کار در اختیار شما قرار می دهد.

با این وجود ممکن است موقع یادگیری این نرم افزار کمی گیج کننده باشد، آن هم به دلیل تعدد گزینه هایی است که این نرم افزار به شما ارائه می دهد. ضمن اینکه در نسخه های جدید این نرم افزار شما باید عضو برنامه اشتراکی ادوبی فتوشاپ باشید تا بتوانید از آن استفاده کنید. بنابراین بهتر است در ادامه با گزینه های جایگزین این برنامه محبوب آشنا شویم.

برترین جایگزین ها برای نرم افزار فتوشاپ

لیست قیمت نرم افزار

برترین برنامه های جایگزین نرم افزار فتوشاپ

بی شک نرم افزار فتوشاپ پر طرفدارترین نرم افزار کاربردی ادیت و ویرایش تصویر است. اما به دلایل مختلفی ممکن است دیگر نتوانید از این نرم افزار استفاده کنید. ممکن است کار شما به پیچیدگی کمتری نیاز داشته باشد و لزومی برای درگیر شدن با پیچیدگی های این برنامه وجود نداشته باشد. به همین منظور برترین برنامه های جایگزین برای فتوشاپ در این مقاله توضیح داده خواهد شد:

نرم افزار ادیت عکس Affinity Photo

برنامه افینیتی فوتو به طور قطع بهترین گزینه جایگزین برای فتوشاپ است. برای استفاده از این برنامه نیاز به تهیه اشتراک نیست فقط با یک بار پرداخت می توانید از این نرم افزار استفاده کنید. در این برنامه از طریق ابزار متنوع قلم مو می توان چیزی شبیه یک اثر هنری خلق کرد.

همچنین امکان ذخیره فایل با فرمت های مختلف از جمله PSD وجود دارد. با استفاده از Affinity Photo می توانید لایه های جدیدی را به عکس اضافه یا تصاویر را تغییر سایز دهید. در مجموع قابلیت های زیادی که یک گرافیست می تواند در اختیار داشته باشد، برای شما هم قابل استفاده می باشد. کار با این نرم افزار ساده تر از کار با فتوشاپ است.

نرم افزار ویرایش عکس افینیتی فوتو

نرم افزار ادیت عکس GIMP

نرم افزار جی آی ام پی جایگزین خیلی خوبی برای فتوشاپ است که به طور رایگان در اختیار شما قرار می گیرد. این نرم افزار به صورت Open-Source است و به صورت کاملا رایگان قابلیت های یک نرم افزار حرفه ای ویرایش تصویر را در اختیار کار بر می گذارد. ممکن است GIMP در ابتدا نتواند کاربران، خصوصا تازه کارها را به خود جلب کند، اما پس از یادگیری این برنامه، مانند فتوشاپ ابزارهای متعدد و مناسبی برای کار در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

نرم افزار ویرایش عکس جی آی ام پی

نرم افزار ادیت عکس Paint.Net

احتمالا همه ما تجربه کار با پینت نت را داریم. یک نرم افزار بسیار ساده که اگرچه بهترین گزینه جایگزین برای فتوشاپ نیست اما در حد ساده بسیار کاربردی است. نرم افزار پینت یک برنامه با یک پنجره و گزینه های محدود و ساده ای است که برای ویرایش عکس، اضافه کردن نوشته، تغییر سایز، تغییر فرمت عکس و اضافه کردن لایه گزینه مناسبی می باشد. این برنامه قابلیت اجرا بر روی سیستم های قدیمی تر را دارد و سنگینی برنامه های ادیت عکس را نخواهد داشت.

نرم افزار ویرایش عکس پینت نت

برنامه ادیت عکس Pixlr

برنامه Pixlr یک برنامه تحت وب است و برای استفاده از آن شما باید حتما در مرورگر خود از آن بهره ببرید. اما آپشن های ادیت زیاد و متنوعی که این برنامه در اختیار شما قرار می دهد ارزش آنلاین بودن آن را دارد. این برنامه در دو نسخه رایگان و پولی ارائه می شود.

تفاوتی در ارائه خدمات در این دو نسخه وجود ندارد فقط در نسخه رایگان تبلیغات بر روی صفحه ظاهر می شوند و اگر می توانید با این موضوع کنار بیایید، برنامه ادیت عکس Pixlr گزینه مناسبی به عنوان جایگزین فتوشاپ خواهد بود.

نرم افزار ویرایش عکس پیکسلر

برنامه ادیت عکس Canva

شاید برنامه کانوا به طور مستقیم گزینه مناسبی برای فتوشاپ نباشد اما این برنامه برای تازه کارها خیلی جذاب به نظر می رسد. برای یک تازه کار که نمی خواهد درگیر پیچیدگی های فتوشاپ بشود کارکردن با لایه ها، ویرایش تصویر، ساخت یک تصویر پیش نمایش و یا حتی یک اینفوگرافی با این برنامه به راحتی امکان پذیر است.

برنامه Canva به صورت رایگان و تحت وب در اختیار شما قرار می گیرد اما اگر می خواهید گزینه های بیشتری برای ویرایش تصویر به کار بگیرید می توانید از نسخه اشتراکی این برنامه استفاده کنید.

نرم افزار ویرایش عکس کانوا

برنامه ویرایش عکس PicMonkey

عملکرد برنامه PicMonkey شبیه برنامه تحت وب Canva دارد. تفاوتی که این برنامه با کانوا دارد در این است که این برنامه اشتراکی بوده و از ابتدا نسخه رایگانی ارائه نمی دهد. تنها برای پی بردن به این که این برنامه گزینه مناسب شما هست یا نه، یک دوره آزمایشی در اختیار شما قرار می دهد. البته این برنامه گزینه های بیشتری از Canva در اختیار شما قرار می دهد.

نرم افزار ویرایش عکس پیک مانکی

با همه این وجود اگر این برنامه تمام اختیارات و گزینه های فتوشاپ را در اختیار شما قرار ندهد اما می توانند جایگزینی برای این برنامه باشند تا بتوانید ویرایش تصاویر خود را تا حدودی با آنها پیش ببرید.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. شادابی

    دسامبر 26, 2020 در 2:05 ب.ظ

    برای گوشی موبایل هم میتونیم برنامه های پیکس آرت و اسپید رو جایگزین خیلی خوبی برای فتوشاپ بدونیم

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار