Connect with us

انتخاب بهترین دسته بازی ایکس باکس

منتشر شده

در

بهترین کنترلرهای کنسول ایکس باکس

امروزه ما در عصری زندگی میکنیم که بهترین کنترهای بازی را در اختیار داریم. گیم پدهای موجود در بازار در حال حاضر کیفیت بهتری نسبت به گیم پدهای گذشته دارند و همه کاره تر و قابل تنظیم تر از هر گیم پد دیگری در چند نسل قبل هستند. میخواهیم چندتا از بهترین کنترلرها یا دسته های بازی را به شما معرفی کنیم.

کنترلرهای مناسب کنسول بازی مایکروسافت

دوران کنترلرهایی که ظاهر خوبی داشتند، اما به سختی کار میکردند، به پایان رسیده است. امروزه میتوانید از میان کنترهای مختلفی، کنترلر مورد نظرتان را انتخاب کنید. اگر از کنسول ایکس باکس شرکت مایکروسافت استفاده میکنید که چه بهتر؛ فرض کنید کنسول انتخابی شما ایکس باکس سری ایکس یا اس است. بهترین گیم پر برای شما کدام است؟ خب، گیمرها تعداد زیادی از کنترلرها را آزمایش کرده اند تا بهترین کنترلر ایکس باکس را که میتوان خرید، پیدا کنند.

کنترلرهای مناسب کنسول بازی مایکروسافت
کنترلرهای مناسب کنسول بازی مایکروسافت

کنترلر بی سیم ایکس باکس

کنترلر بی سیم استاندارد ایکس باکس بهترین گزینه پیش رویتان است. شاید خیلی دم دستی به نظر برسد، اما به دلایل متعددی بهترین گزینه است. دلایل زیادی هم برایش وجود دارد، ولی بهترینش تطبیق پذیری و راحتی است. از نظر قیمت هم بسیار مناسب است و میشود گفت قیمت با کیفیت تطابق دارد.

کنترلر «استاندارد» همانطور که از اسمش پیدا است، بهترین گزینه برای اکثر گیمرهای ایکس باکس است. ممکن است فاقد برخی ویژگی های اضافی باشد، اما این کنترلر به لطف پروتکل بی سیم اختصاصی کنسول بازی مایکروسافت، تنها گزینه بی سیم مقرون به صرفه است. این یعنی انعطاف پذیر است و امکان شارژ مجدد با باتری نو را فراهم میکند. باتری های قابل تعویض بهترین گزینه هستند، چون اگر باتری دائمی داشته باشند، ممکن است بعد از چند وقت دیگر شارژ نگه ندارند.

کنترلر بی سیم ایکس باکس
کنترلر بی سیم ایکس باکس

ویژگی های ساختاری کنترلر بی سیم ایکس باکس

کنترلر بی سیم رسمی ایکس باکس دارای یک دکمه اشتراک گذاری اختصاصی برای ذخیره کلیپ ها و اسکرین شات ها و اشتراک گذاری آنلاین آنها، پشتیبانی از بلوتوث و یک پورت USB-C برای شارژکردن باتری قابل شارژ مایکروسافت با قابلیت پخش و شارژ است. اگر از طرفداران سرسخت بازی های مبارزه ای هستید، این گیم پد به خاطر داشتن دکمه های سفت، بهترین گزینه است. شاید تنها نقصش این است که از نظر ظاهری به خوبی کنترلرهای دیگر نیست. هرچند گیم پد بی سیم ایکس باکس مشکی ردخور ندارد.

ویژگی های ساختاری کنترلر بی سیم ایکس باکس
ویژگی های ساختاری کنترلر بی سیم ایکس باکس

کنترلر سیمی پیشرفته PowerA

اگر دنبال یک کنترلر عالی هستید، اما پول زیادی در دست و بالتان نیست و مشکلی هم با کابل ندارید، کنترلر سیمی پیشرفته PowerA گزینه بی عیب و نقصی بدون هزینه کردن زیاد است. قیمت اصلی آن ۳۷.۹۹ دلار است، اما برخی از رنگ هایش تا حدود ۲۵ دلار هم پایین می آیند. در مورد رنگ ها باید گفت که کنترلر سیمی پیشرفته طیف گسترده ای از رنگ ها و طرح ها را در بر میگیرد.

این دسته بازی ایکس باکس یک کنترل مقرون به صرفه برای ایکس باکس و PC است که از طریق Micro USB متصل میشود و دارای دو دکمه قابل تنظیم در پشتش است. جز مشکل اتصال سیم، خوشبختانه هیچ چیز دیگری در مورد این کنترلر سخت و نقص دار نیست. کیفیت ساخت آن بسیار خوب است و دکمه ها بر اثر ضربه ی محکم آسیب نمیبینند.

کنترلر سیمی پیشرفته PowerA
کنترلر سیمی پیشرفته PowerA

از طرف دیگر، کنترلرهای سیمی پیشرفته دارای گارانتی دو ساله است که دو برابر گزینه های گران قیمتی مثل Elite Series 2 به حساب می آید. دکمه های قابل تنظیم عقب به راحتی و بدون ایجاد مزاحمت کار میکنند. همچنین لازم به ذکر است که اگر کمی بیشتر هزینه کنید، PowerA Fusion Pro 2 کنترلر هالی دیگری است که بالاتر از رده اصلی خود قرار میگیرد. این کنترلر شبیه به کنترلر قعلی مایکروسافت یعنی Elite Series 2 است، اما قیمت آن از ۸۹.۹۹ تا ۶۲.۹۹ دلار کاهش می یابد.

کنترلر Elite Series 2

کنترلر Elite Series 2 کنترلر شیک و ممتاز کنسول بازی مایکروسافت است. همچنین قدیمی تر است و یک سال قبل از عرضه کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس و اس عرضه شده است. بنابراین در حالی که دارای پورت USB-C و پشتیبانی بی سیم است، فاقد دکمه اشتراک گذاری راحت موجود در آخرین کنترلر بی سیم ایکس باکس است. با این حال با کیفیت ساخت استثنایی و دکمه های اضافی این قضیه را جبران میکنند.

کنترلر Elite Series 2
کنترلر Elite Series 2

اگر یک کنترلر Elite series 2 را بردارید، فوراً کیفیت مواد به کار رفته در آن را تشخیص میدهید. در حالی که کنترلر استاندارد از یک ساختار پلاستیکی ساده بهره مند است، Elite پلاستیک با کیفیت بالاتر با دستگیره های لاستیکی و قطعات فلزی را ارائه میدهد. حالا این را با باتری قابل شارژ داخلی آن ترکیب کنید. به طور قابل توجهی سنگین تر از کنترلرهای ارزان قیمت دیگر است.

مایکروسافت گارانتی کنترلر را از ۹۰ روز به یک سال در اواخر سال ۲۰۲۰ تمدید کرد تا به رفع نگرانی های تعویض کمک کند، اما خرید Elite Series 2 ممکن است همچنان یک پیشنهاد کمی خطرناک به نظر برسد، چون از کنترل کیفیت خوبی بهره نمیبرد.

طراحی Elite Series 2
طراحی Elite Series 2

کنترلرهای قدیمی ایکس باکس

البته مدل های قدیمی تری که توقف تولید شده اند هم هستند که هنوز با کنسول های جدید سازگاری دارند. کنترلرهای ایکس باکس سری ایکس و اس برای این دسته ها سازگار هستند، ولی آن راحتی و کارآیی کنترلرهای جدید را ندارند. مخصوصاً اگر بخواهید آنلاین به بازی های رقابتی بپردازید، دچار مشکل میشوید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار