ارز دیجیتالراهنمای خریدراهنمای خرید ماینینگ

تاثیر میم ها در بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال با آمدن میم کوین ها و میم توکن ها، شکل طنز گونه ای به خودش گرفت. میم ها در دنیای امروز جالب و جذاب به نظر می رسند اما نقش آنها در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟ در حقیقت این اینفلوئنسرها و سلبریتی ها بودند که برخی از تصاویر بامزه را به نشانه یک ارز دیجیتال تبدیل کردند. معروف ترین این میم کوین ها هم دوج کوین است. ارزی که ظرف چند ماه اخیر سر و صدای زیادی به پا کرد. ایلان ماسک با حمایت خود از این ارز دیجیتال توانست قیمت این میم کوین را چندین برابر کند. بعد از آن هم هر بار فعالان بازار ارزهای دیجیتال منتظر یک توییت از طرف ایلان ماسک بودند که وضعیت دوج کوین را بار دیگر تغییر دهند.

میم کوین ها و میم توکن ها

لیست قیمت کیف پول ارز دیجیتال

تفاوت میم کوین ها با دیگر ارزهای دیجیتال

میم کوین ها اغلب شبیه به یک شوخی آغاز می شوند. لوگوی یا تصویری طنز گونه دارند و اغلب توسط یک اینفلوئنسر معرفی و شناخته می شوند. در مورد میم کوین ها این موضوع حقیقت پیدا می کند، که چیزی که قیمت آنها را تغییر می دهد، می تواند متاثر یک فرد باشد، نه استیبل کوین ها. حتی برخی از سرمایه گذاران معتقدند که سرمایه گذاری بر روی میم کوین ها، منطقی به نظر نمی رسد.

اما در دنیای واقعی خیلی از این میم کوین ها توانستند سودهای خوبی را به خریدارن خود بدهند. با همه این وجود تعداد زیادی از افرادی که جذب بازار ارز دیجیتال شدند از طریق همین میم کوین ها بودند. اینجاست که نقش میم کوین ها یا آلت کوین ها نباید دست کم گرفته شود. هر چند مانند هر بازار مالی دیگری، افراد باید توجه کافی به میزان سرمایه و نرخ بهره برداری خود داشته باشند تا در کنار کسب سود، کمترین زیان را از بازار غیرقابل پیش بینی میم کوین ها ببینند.

تفاوت میم کوین ها با دیگر ارزهای دیجیتال

معروف ترین میم کوین ها: دوج کوین، شیبا و سیف مون

در عرض چند ماه، دوج کوین توانست جایگاه خود را در صرافی های معتبر زیادی بالا ببرد. در حال حاضر در تعداد زیادی از صرافی های دیجیتال، دوج کوین معامله می شود. این ارز دیجیتال که امروزه در کیف پول ارز دیجیتال اکثر فعالان بازار رمز ارز وجود دارد، یک بلاک چین اختصاصی مربوط به خودش را دارد. در کنار آن عرض شیبا که بر پایه اتریوم است نیز، یک میم توکن با ارزش محسوب می شود. سومین میم کوین محبوب سیف مون است که بر پایه زنجیره Binance کار می کند.

میم کوین ها نامعتبر یا بی پشتوانه نیستند، ولیکن متاثر از عواملی هستند که دیگر ارزهای موجود در بازار از آن ها تبعیت نمی کنند. برای مثال در مورد اکثر ارزهای دیجیتال، این بیت کوین است که با کاهش و افزایش قیمت خود، دیگر ارزها را نیز همراه خود می کشاند. اما در مورد میم کوین ها ممکن است خبر، مطلب یا یک سخنرانی قیمت را به صورت شدیدی جابجا کند.

معروف ترین میم کوین ها: دوج کوین، شیبا و سیف مون

برای مثال مارک زاکربرگ چندی پیش با انتشار  یک توییت نوشت: بزهای من مکس و بیت کوین. بعد از قیمت ارز دیجیتالی به نام Goat (به معنی بز) در یک روز 300 درصد رشد کرد! احتیاط و آموزش در بازار مالی رکن اصلی محسوب می شود.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا