موبایل

تاریخ معرفی و مشخصات شایعه شده آیفون 15 پرو

حدود 5 ماه تا معرفی آیفون 15 پرو باقی مانده است. از اواخر سال 2022 شایعاتی در مورد آیفون های 15 منتشر شد که هر یک از آن خبرها به ما نشان می داد که این نسل از آیفون ها قدرتمند نخواهند بود. اما اکنون خبرهایی منتشر شده است که iPhone 15 Pro می تواند پیشرفت های بسیار زیادی داشته باشد که از نسل قبل خود یعنی آیفون 14 پرو می تواند متمایز شود. هر چند این خبرها از سوی شرکت اپل منتشر نشده است اما برخی از کارمندان ارشد این شرکت آمریکایی خبرها را تایید کرده اند.

تاریخ معرفی آیفون 15 پرو

اپل دوست دارد به ماه سپتامبر به عنوان چارچوب زمانی خود برای عرضه آیفون پایبند باشد. بنابراین ما مطمئن هستیم که آیفون 15 پرو در اواسط سپتامبر 2023 معرفی شود همچنین یکی از تحلیلگران گفته است احتمال دارد اپل تاریخ 22 یا 23 سپتامبر (31 شهریور یا 1 مهر سال 1402) را برای معرفی iPhone 15 Pro انتخاب کند. در سال های گذشته دیدیم که آیفون 14 پرو در 16 سپتامبر 2022 و آیفون 13 پرو در 24 سپتامبر 2021 عرضه شدند. طبق گزارش ها شرکت اپل تولید آزمایشی سری آیفون 15 را یک ماه زودتر از حد معمول آغاز کرده است و دلیل آن این می باشد که می خواهد تولید آیفون های 15 را در هند و چین به تولید انبوه برساند.

تاریخ معرفی iPhone 15 Pro
تاریخ معرفی iPhone 15 Pro

صفحه نمایش و جنس بدنه آیفون 15 پرو

در وب سایت های چینی و توییتر ShrimpApplePro ویدیویی به اشتراک گذاشته شد که پنل های شیشه ای آیفون 15 پرو را به ما نشان می دهد. ویدیو منتشر شده تأکید می کند که آیفون 15 پرو و پرو مکس دارای حاشیه های نازک تری در اطراف نمایشگر نسبت به نسل قبلی خواهند بود. حاشیه های نازک تر در اطراف نمایشگر آیفون 15 پرو می توانند ظاهری شبیه به اپل واچ سری 7 و سری 8 داشته باشند. شایعات حاکی از آن است که جنس بدنه مدل های پرو به جای فولاد ضد زنگ از قاب تیتانیوم می باشد همچنین به احتمال زیاد دکمه های صدا و پاور در این سری از آیفون ها به صورت فیزیکی نخواهند بود.

صفحه نمایش iPhone 15 Pro
صفحه نمایش iPhone 15 Pro

پورت USB-C در آیفون 15 پرو

با توجه به اینکه اتحادیه اروپا تولیدکنندگان گوشی را مجبور به استفاده از یک درگاه شارژ مشترک می کند، تقریباً مطمئن هستیم که اپل در سال 2023 آیفون های خود را به USB-C مجهز خواهد کرد و دیگر شاهد درگاه لایتنینگ نخواهیم بود. بیشتر گجت های موجود از USB تایپ سی پشتیبانی می کنند و اگر آیفون ها به این درگاه مجهز شوند کاربران می توانند کابل های کمتری با خود جابه جا کنند. از ویژگی های مهم یو اس بی تایپ سی می توانیم به سرعت بالای آن اشاره کنیم که چند برابر از درگاه لایتنینگ بیشتر می باشد.

USB تایپ سی در iPhone 15 Pro
USB تایپ سی در iPhone 15 Pro

پردازنده آیفون 15 پرو

قبل از عرضه آیفون 14 تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که اپل در آینده از پردازنده های متفاوتی برای گوشی های مختلف خود استفاده خواهد کرد که این اتفاق هم افتاد. با گزارش های منتشر شده می توان حدس زد که سری آیفون 15 پرو دارای این شایعه باشد که از پردازنده A17 Bionic استفاده خواهد کرد در حالی که آیفون 15 و 15 پلاس چیپست قدیمی A16 Bionic را حفظ می کنند.

پردازنده iPhone 15 Pro
پردازنده iPhone 15 Pro

دوربین آیفون 15 پرو

در سال 2023 اپل ممکن است بین مدل های آیفون خود تمایز قائل شود. شایعه شده است که آیفون 15 پرو دارای یک لنز پریسکوپ کاملاً جدید است. آیفون 14 پرو دارای محدوده زوم اپتیکال 6 برابری است و از زوم دیجیتال تا 15 برابر پشتیبانی می کند. اگر این شرکت لنز پریسکوپی را در مدل پرو مکس معرفی کند می توانیم محدوده زوم اپتیکال گسترده تری را مشاهده کنیم که به کاربران امکان می دهد کیفیت عکاسی خود را چند برابر افزایش دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا