ماینینگ

تتر و نقش آن در بازار ارزهای دیجیتال

در این مقاله قصد داریم تا تتر و نقش آن در بازار ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم. اگر وارد بازار ارزهی دیجیتال شده باشید به طور قطع بارها با تتر مواجه شده اید ولی ممکن است کاربرد این ارز را ندانید. این ارز دیجیتال یکی از چند ارز دیجیتال با ثبات  یا Stable Coin در بازار ارزهای دیجیتال است. ارزهای دیجیتال با ثبات دارای پشتوانه کالا و دارایی ‌های دیگر هستند. قیمت ارزهای دیجیتال با ثبات همیشه وابسته به ارزش دارایی ‌های پشتوانه است و با آنها بالا و پایین می ‌شود. به جز تتر، تعداد زیادی ارز دیجیتال با ثبات دیگر با پشتوانه دلار آمریکا در بازار عرضه شده است، اما تتر در حال حاضر قدرتمندترین ارز دیجیتال با ثبات بوده و با ارزش بالایی که در بازار کریپتو دارد، پس از بیت کوین، اتریوم و ریپل (XRP)، با قدرت بر رده چهارم بازار ارزهای دیجیتال تکیه زده است.

تتر ارز دیجیتال با ثبات

لیست قیمت ارز دیجیتال

تتر چیست؟

تتر با واحد اختصاری USDT، یک ارز دیجیتال است که قیمت آن همیشه ثابت است. ارزش هر واحد تتر همواره برابر با ۱ دلار ایالات متحده آمریکا است. تتر یک ارز بلاک چین محور است و از معروف ترین انواع ارز دیجیتال است. افراد زیاد معتقدند نقش تتر در بازار کریپتو و انتقال پول در دنیای ارزهای دیجیتال نقش بسیار مهمی را در دنیای رمزارها ایفا می کند. به ازای هر واحد تتر که تولید می ‌شود ۱ دلار آمریکا در ذخایر بانکی نگهداری شده است که به عنوان پشتوانه این ارز دیجیتال عمل می ‌کند.

واحدهای تتر نسبت به نیاز بازار و در دوره ‌های زمانی مختلف از سوی شرکت آیفینکس تولید و به صرافی بیتفینکس وارد می‌ شوند و سپس از آنجا توسط معامله ‌گران به صرافی‌ های دیگر می ‌روند. بنابراین با این‌که تراکنش ‌های USDT غیرمتمرکز است و روی بلاک‌ چین ‌های بزرگی انجام می‌ شود، توزیع واحدهای آن کاملا متمرکز است و نمی‌ توان آن را یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز نامید. تتر را می توان از صرافی ارز دیجیتال خرید و معاملات را با آن انجام داد. واحدهای تتر غیر فیزیکی و دیجیتالی هستند، بنابراین باید آنها را روی کیف پول ارز دیجیتال ذخیره کرد.

تتر چیست

کاربرد تتر در معاملات ارز دیجیتال

تتر برای افراد در بازار ارز دیجیتال دو کاربرد اصلی دارد که یکی در امان ماندن از نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال است. کاربرد دیگر تتر انتقال آسان پول به صرافی ‌ها و کیف پول ‌ارز دیجیتال به صورت دلاری می باشد. تتر را می توان به راحتی در کیف پول ‌های دیجیتالی روی موبایل یا کامپیوتر خود و یا کیف پول ‌های موجود در صرافی ‌ها ذخیره کرد.

کاربرد تتر در معاملات ارز دیجیتال

ارسال و دریافت تتر به ‌سادگی و سرعت ارسال یک پیام است. این ویژگی ‌ها باعث شده است تا این ارز دیجیتال برای معامله‌ گران بسیار محبوب باشد. ده ‌ها کیف پول نرم ‌افزاری و کیف پول سخت ‌افزاری از تتر پشتیبانی می ‌کنند.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. روز به روز ارز دیجیتال داره گسترده تر میشه و تتر بزودی جای پول رو میگیره و بیزینس از کیف پول های دیجیتالی ادامه پیدا میکنه ، البته جا داره بگم ایرانیا قطعا باز از همه جا تحریم میشن و خودشون مثل بانک ها و بورس انحصاری یه چیزی درست کنن ملیش کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا