Connect with us

تحقق رمز ارز ملی ایران چقدر نزدیک است؟

منتشر شده

در

تحقق رمز ارز ملی ایران چقدر نزدیک است

بر اساس اخباری که به تازگی منتشر شده است ظاهرا قرار است به زودی رمز ارز  ملی ایران رونمایی شود. چندی پیش در همایش بانکداری اسلامی، صحبت از به وجود آمدن یک رمز ارز ملی شده بود. در این همایش عنوان شده بود که با توجه به اینکه اغلب بانک های مرکزی دنیا به سمت رمزارزها می روند، این مسیر برای بانک مرکزی ایران هم دیر و زود در پیش خواهد بود. در همین بین نیز بیان شد که ایجاد یک رمز ارز ملی باید در دستور کار بانک مرکزی قرار بگیرد. هرچند نباید فراموش کرد که این موضوع از مدتها پیش مطرح شده بود، اما ظاهرا دوباره بحث آن داغ شده و به تحقق نزدیک تر شده است.

ایران به سمت دارا شدن یک رمز ارز ملی می رود

لیست قیمت دستگاه ماینر

راه اندازی رمز ارز ملی

رئیس بانک مرکزی به تازگی و در جمع خبرنگاران در خصوص نشست خود با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است که گزارش از وضعیت بازار ارز و کلان حوزه اقتصادی و سیستم بانکی ارائه شده است. همچنین اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس سعی خواهند داشت در قالب کمیته ‌های مشترک مسائل مشترک دولت و مجلس، موضوع رمز ارز را سریعا پیگیری و آن را به نتیجه برسانند.

آقای علی صالح آبادی همچنین عنوان کردند اصلاح قانون بانک مرکزی و اصلاح قانون پولی و بانکی از مسائلی است که سال هاست در طرح بررسی قرار دارد اما در این نشست مقرر شده که قانون بانک مرکزی در مرحله اول با هماهنگی کمیسیون اقتصادی در کمیته مشترک مورد بررسی قرار بگیرد تا در مهلت مشخصی جمع ‌بندی شود و به اعلام برسد.

راه اندازی رمز ارز ملی

قوانین بانک مرکزی در خصوص رمز ارز ها به روز خواهد شد

رئیس بانک مرکزی در این خصوص توضیح دادند که مسئله رمز ارز در نشستی که در تاریخ 25 مهر برگزار شد، مجددا مورد بررسی قرار گرفته. این موضوع با توجه به اهمیت رمز ارز ملی و غیر ملی در سطح دنیا کارگروهی را می طلبد که با همکاری کمیسیون اقتصادی تشکیل شود. بعد از این اقدامات موضع بانک مرکزی این کشور درباره رمز ارزها روشن خواهد شد. ایشان فرمودند در آینده رمز ارز ملی را به صورت آزمایشی راه ‌اندازی خواهد شد که در حال ‌حاضر بانک مرکزی بررسی ‌های خود را روی آن انجام می‌ دهد. ایشان همچنین اظهار امیدواری کردند این موضوع در ایران به نتایج مثبتی برسد.

قوانین بانک مرکزی در خصوص رمز ارز ها به روز خواهد شد

در مجموع این اقدامات یک گام مثبت و بلند رو به جلو برای رمز ارز ها در ایران محسوب می شود. هرچند در برخی کشورها قوانین سختگیرانه زیادی برای ماینرها و استفاده از دستگاه ماینر وجود دارد، اما در ایران دستگاه ماینر در ابعاد و اندازه استفاده های محدود در اختیار کاربران قرار دارد. جای خالی قوانین مصوب و رمز ارز ملی واقعا احساس می شود چرا که این روزها مانند اکثر نقاط جهان، خیلی از معاملات در ایران هم با رمزارزها صورت میگیرند.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار