گجت

تست قند خون با ساعت های هوشمند اپل

یکی از بزرگ ترین چالش ها برای کسانی که از دیابت رنج می برند کنترل سطح قند خون است. در بیشتر موارد انگشت بیمار دیابتی توسط یک سوزن زخم و بعد از آن مراحل تست قند خون انجام می شود. به طور متوسط افراد دیابتی تست آزمایش قند خون را باید روزانه 4 الی 10 بار انجام دهند که این کار منجر به زخم شدن انگشتان می شود و می تواند روند دردناکی برای این افراد باشد اما اکنون شرکت های تکنولوژی در تلاش هستند راه حلی برای این افراد پیدا کنند تا بتوانند راحت تر و بدون درد و سوزش تست قند خون را انجام دهند.

تست قند خون با اپل واچ

دهه های گذشته شایعاتی اطراف سیلیکون ولی منتشر شد که بیانگر آن بود که اپل قصد دارد بر روی ردیابی گلوکز غیرتهاجمی با ساعت هوشمند خود کار کند. بعد از مدت ها ظاهراً به آن روز نزدیک تر از همیشه شده ایم. طبق آخرین گزارش ها شرکت اپل به مرحله اثبات مفهومی برای فناوری حسگر رسیده است که می تواند به افراد مبتلا به دیابت اجازه دهد تا سطح قند خون خود را در تمام شبانه روز بدون نیاز به هیچ گونه ضربه زدن به پوست میزان قند خودن خود را تجزیه و تحلیل و کنترل کنند.

تست قند خون با اپل واچ
تست قند خون با اپل واچ

اپل به صورت مخفیانه درحال انجام پروژه تست قند می باشد و اطلاعات دقیقی از این پروژه به بیرون درز پیدا نکرده است. این آزمایش که E5 نام دارد نسبت به دیگر پروژه های اپل (هدست واقعیت مجازی و خودروهای خودران) کمتر در مورد آن صحبت شده و شرکت اپل قصد نداشته است به صورت عمومی اطلاعات آن را در اختیار کاربران بگذارد.

پروژه E5 اپل
پروژه E5 اپل

تخمین زده می شود که بیش از 10 درصد از مردم ایالات متحده یا تقریباً 35 میلیون نفر در این کشور به دیابت مبتلا هستند و در سراسر جهان حدود 537 میلیون نفر از این بیماری رنج می برند و انتظار می رود این تعداد تا سال 2030 به 643 میلیون نفر افزایش پیدا کند. اگر اپل در تلاش خود موفق باشد این شرکت می تواند به سرعت در بازار CGM پیشرفت کند و بدون شک این پیشرفت مثبت به سود سهامداران اپل خواهد بود.

تست قند خون اپل واچ چگونه کار می کند؟

اپل رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است و از فناوری تراشه ای به نام فوتونیک سیلیکون و فرآیند اندازه گیری به نام طیف سنجی جذب نوری استفاده می کند. این سیستم از لیزر برای ساطع کردن طول موج های خاص نور به ناحیه ای زیر پوست استفاده می کند و در آن موادی که از مویرگ ها به بیرون نشت می کند، می تواند توسط گلوکز جذب شود سپس نور که غلظت گلوکز را نشان می دهد به حسگر منعکس می شود سپس الگوریتم، سطح گلوکز خون فرد را تعیین می کند. اپل در دهه گذشته فناوری گلوکز خود را بر روی صدها نفر آزمایش کرده است. در این آزمایش از افرادی که نمی دانند دیابت دارند و افرادی که مبتلا به دیابت نوع 2 هستند استفاده شده است. برخی از این افراد گفته اند که سیستم اپل بیش از 12 سال در حال ساخت است و بر روی آن ها آزمایش شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا