Connect with us

تصاویر ربات های انسان نمای گزارشگر

منتشر شده

در

تصاویر ربات های انسان نمای گزارشگر

ساختربات های انسان نمای گزارشگر: رباتهای (کودوموروید) و (اوتوناروید) با چهره‌ های انسان‌ نما بقدری راحت صحبت می‌ کنند که انگار زنده هستند.به گفته هیروشی ایشیگورو، کارشناس رباتیک ژاپنی و استاد دانشگاه اوساکا، این رباتها برای پژوهش در مورد چگونگی تعامل انسان با ربات مفید خواهند بود. وی اظهار کرد : ساخت اندرویدها برای بررسی حس انسان بودن و پاسخ به این سوالات است که احساسات، آگاهی و تفکر چیست؟این رباتهای انسان‌ نمای کنترل از راه دور در نمایشی، لبهای خود را بطور همزمان با یک دستگاه صدای خارج از تصویر حرکت داده،‌ پلک زده، ابروهای خود را حرکت داده و سر خود را به اطراف تکان می‌دادند.

ربات های انسان نمای گزارشگر

کودوموروید و اوتوناروید که نیروی آنها با هوای فشرده و سرووموتور تامین می‌شود، در حالت نشسته قرار دارند اما می‌توانند دستانشان را تکان دهند.در این نمایش، کودوموروید یک بار اخبار را بدون لغزش خوانده و لغات سخت و پیچیده را با زیبایی ادا کرد.این رباتها که از ظاهری دخترانه برخوردارند، می‌توانند در هر زمان صداهای مختلف را مانند صدای بم مردانه یا صدای تیز دخترانه داشته باشند. همچنین می‌ توان گفتار را بوسیله متن در رباتها وارد کرد تا بیانی شمرده و عالی ارائه کنند.

ربات های انسان نمای گزارشگر

در نمایشی شبیه پینوکیو، کودوموروید از پروفسور ایشیگورو پرسید که چرا آن را خلق کرده است. ایشیگورو به این سوال چنین پاسخ داد که می‌خواسته یک گوینده خبر کودک را تولید کند. این رباتها از پوست سیلیکونی و عضلات مصنوعی برخوردارند و در موزه میریکان در توکیو به نمایش درآمده‌اند.ایشیگورو همچنین یک ربات انسان‌ نما با ظاهر خودش ساخته که آنرا به خارج کشور برای سخنرانی می‌ فرستد.
اگرچه اشکالاتی نیز وجود داشت مانند این که لبهای رباتها در زمان سخن گفتنشان تکان نمی‌خورد یا ربات اوتوناروید با وجودی که دوبار خواسته شد خود را معرفی کند، ساکت ماند. اما به گفته محققان، چنین اشکالاتی در میان رباتها رایج است زیرا آنها دستگاههای ظریفی هستند که به محیط اطرافشان حساسند. کودوموروید و ربات زن اوتوناروید در کنار نیم‌ تنه «تلنوید» با دستان نوک‌ تیز در این موزه به نمایش درآمدند که به عنوان یک همدم دوست‌ داشتنی عمل می‌ کند.

ربات های انسان نمای گزارشگر

ربات های انسان نمای گزارشگر

4 دیدگاه

  1. سینا

    جولای 8, 2016 در 4:54 ب.ظ

    با سلام
    ساخت ربات های انسان نمای گزارشگر : رباتهای (کودوموروید) و (اوتوناروید) با چهره‌ های انسان‌ نما بقدری راحت صحبت می‌ کنند که انگار زنده هستند.به گفته هیروشی ایشیگورو، کارشناس رباتیک ژاپنی و استاد دانشگاه اوساکا، این رباتها برای پژوهش در مورد چگونگی تعامل انسان با ربات مفید خواهند بود. وی اظهار کرد : ساخت اندرویدها برای بررسی حس انسان بودن و پاسخ به این سوالات است که احساسات، آگاهی و تفکر چیست؟این رباتهای انسان‌ نمای کنترل از راه دور در نمایشی، لبهای خود را بطور همزمان با یک دستگاه صدای خارج از تصویر حرکت داده،‌ پلک زده، ابروهای خود را حرکت داده و سر خود را به اطراف تکان می‌دادند.

  2. زهرا19

    جولای 2, 2016 در 6:36 ب.ظ

    سلام خیلی ممنون از اخبارتون(آی تی بازار)، تصاویر ربات های انسان نمای گزارشگر حالا در آینده باید منتظر ربات های پیشرفته تر از این هم باشیم.این ربات ها از طریق تراشه های کامپیوتری قابل برنامه ریزی هستند،و میتوان به راحتی با برنامه نویسی هایی که تراشه ها مغز آنها به شمار میروند به آنها فرمان داد.

  3. محمدرضا

    ژوئن 29, 2014 در 12:25 ق.ظ

    كم كم بايد دراز بكشيم رو كاناپه روباتا برن پول در بياران بيان تحويل بدن اخر شب ماساژم بدن در اخر ما از انسان بودنمون لذت ببريم ناسلامتي اشرف مخلوقاتيم :))) مرسي اي تي بازار

  4. احمد

    ژوئن 29, 2014 در 12:08 ق.ظ

    خیلی جالب بود کیف کردم تشکر ادمین جان.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار